Zoveelste buren topic Sinds 3 maanden woont er 3 deuren verderop een nieuwe jongen. Niet verkeerd bedoeld maar die jongen is een beetje trager van begrip, merk je in hoe hij praat en hoe hij op dingen ingaat. Na een maand kwam zijn hond daar ook. Deze zat eerst bij zijn ouders maar heeft hun chihuahua dood gebeten Het is een heel lief beestje maar had goede opvoeding nodig. Heeft ook een paar keer de hond van de overburen aangevallen. Aangeraden om op hondentraining te gaan, wat hij nu ook heeft gedaan. Sinds een maand laat hij de hond lekker over de gallerij lopen. Niks mis mee maar dit gebeurd dus ook om 6:00 in de ochtend. Staart lekker langs de gallerij en dit dreunt door, dus ik weer klaar wakker. Hem erop aangesproken en je krijgt terug ja ja ja maar daar kan ik niks mee Elke ochtend of middag staat die hond bij ons voor de deur te piepen met als gevolg dat ons kleine keffertje weer gaat blaffen. Buurjongen doet hier niets aan!! Hond springt recht in mijn buik en is hyper enthousiast als hij ons ziet. Elke keer roep ik naar hem dat hij zijn hond moet pakken maar nu gaat dat niet want hij is geopereerd aan zijn knie dus zit ik elke keer met een springende hond. Net gaat mijn vriend met ons yorkie naar buiten. Gelukkig moest ik mee lopen naar de deur want zonder mij wilt ons hondje niet weg. Hondje netjes aan de riem, doen de deur open en gelijk die grote hond naar binnen, happen naar die van ons!! Ik kon net op tijd mijn hondje optillen en mijn vriend moest met veel kracht die grote hond wegduwen. De buurjongen zegt alleen ja hij vind het gezellig met jullie... Kom op zeg! Elke keer als wij de deur opendoen moet ik eerst de deur op een kier doen om te kijken of die hond er niet is. Dit gaat echt nergens meer over. Die jongen snapt het probleem niet!!! Woningbouw doet er ook vrij weinig aan en ik vind het vooral zielig voor zijn hond.. Wat moet ik nu? Dit is toch niet normaal?
Ik zou een riem kopen voor dat beest en hem aan de spijl bij zijn deur vastmaken of aan zijn deur knop. Elke keer melding maken bij de concierge van de flat en met foto's laten zien dat het de spuigaten uitloopt.
Even telefoontje naar de wijkagent? Die is er ook voor een goed gesprek Het is ook niet dat je dan meteen aangifte doet maar het blauwe uniform maakt misschien wel meer indruk. (Zeker als hij verder niet zo vlot is maar wel gewoon fatsoenlijk opgevoed.. Zo klinkt je verhaal op zich wel namelijk)
Lekker dan dat ze er bij de woningbouw ook niets aan doen. Ik zou ook zeggen, bel de wijkagent eens. Je hebt hem er al op aangesproken, sowieso, die hond moet gewoon aangelijnd en om 6 uur 's ochtends dat beest de galerij op laten is toch ook aso.
ik zou hier wel wat mee doen richting wijk agent. het is zielig voor de jongen mochten er consequenties aan zitten maar dit gaat een keer fout want vaak vallen honden aan als ze dit eenmaal doen is dat niet zomaar dat het ophoud daar is duidelijke consequente baas voor nodig wat hij duidelijk niet doet.
ik zou het een aantal keren filmen ( dan krijg je ook geen wel niet spelletje met de buurjongen ) en dan inderdaad de wijkagent als de woningstichting niets wil doen en buurjongen niet wil luisteren. het is toch te gek voor woorden dat je je eigen voordeur niet zomaar meer kunt opendoen. en wat als je straks bevallen bent en je hebt de maxi cosi in je hand laag bij de grond.. ik zou er zeker wat aan doen
Politie of wijkagent doet hier wel wat mee. Wij hebben ook een keer voor een hond, politie aan de deur gehad. Alleen hebben wij helemaal geen hond haha. Maar de politie heeft de hond van diegene waar het over ging wel een spuitje laten geven, omdat deze dus ook erg vals was.
Beetje rattengif doet ook wonderen GRAPJE!!! Nee idd even wijkagent bellen,hebben hier ook iets soortgelijks gehad,heeft prima geholpen
Ik zou er elke keer een filmpje van maken en elke keer melding maken, net zolang tot ze er iets aan doen.
Maar hoe moet ik zoiets filmen? Heb 2 handen nodig om die hond tegen te houden. Beestje is mega sterk. En geloof me ik vind het zielig voor de hond, niet voor hem. Die gozer kan aan mij reet roesten vooral na vanmorgen.. Want als je denkt dat het niet erger kan....... Wij moesten weg. Loop de deur uit en gelijk weer die hond naar mij toe, springen tegen mijn buik en hard ook!! Dus ik zeg nee laag en duw hem naar de grond. Nou vervolgens ging die gozer tekeer dat ik dat niet moest doen en dat was verkeerd bla bla. Ik was zo woest dat ik heb geschreeuwd dat hij zijn hond in het gareel moet houden. Ik ben zwanger van 2 baby's en heb vorig jaar een mk gehad en ik laat het niet toe dat er weer iets kan gebeuren. Ik ben het zat en jij moet er wat aan doen, niet ik! Ben naar de trap gelopen en hij ging verder tegen mijn vriend. Die reageerde ook van dat ik gelijk had en dat als hij zo doorgaat hij ook ruzie krijgt met mijn vriend (momenteel de enige die nog 'normaal' tegen hem doet. Ik stond beneden en hij begin vanaf boven over ons hondje, dat hij die ook laat springen en weet ik veel wat. Nou zit er een groot verschil tussen een argentijnse pitbull en een yorkshire terrier. Daarnaast springt mijn hondje niet tegen anderen op omdat hij niks van hem moet hebben Hij zei dat ik geen discussie aan moest gaan met hem. Whatever!!! Gezegd dat ons hondje heeeeel anders is en ik zeker geen discussie met hem aanga omdat alleen hetgeen wat hij zegt klopt en hij niet verder kijkt dan zijn neus lang is. Pfff alweer een heel verhaal, sorry! En dan heb ik het nog geen eens met hem gehad over die stoelen op de galerij en dat hij daar dag in en dag uit blowt.. Tsss doe dat lekker binnen of op je balkon. AMEN!
Hoe hoog is je galerij ? Grapje Bah zou daar ook helemaal naar van worden, zeker als dat beest zo tegen je buik springt. Als je buurjongen zo reageert zou ik nu mijn grens trekken, en hem vriendelijk doch dringend duidelijk maken dat als hij hier nu niets aan doet, dat je dit verder aan de politie overlaat. Kleine moeite om dat beest aan te lijnen, en hoe snugger je buurjongen wel of niet is, het beest is zijn verantwoordelijkheid. Succes ermee!
Waarom laat je die hond niet een keer ' per ongeluk' ontsnappen?? Dan vervolgens de dieren ambulance bekken dat er een pitbull achtige hond losgebroken is een dat je vreest voor een bijt incident, dan zijn ze er als de kippen bij.
Oh wat gevaarlijk met je zwangere buik! Melding bij de wijkagent doen hoor! Straks hapt hij naar je baby's in.de maxi cosi. Wat idioot dat de woonstichting hier niets aan doet
Nouja zeg ik zou ook compleet over de zeik gaan hoor, ik laat mijn hond toch ook niet gewoon los op de oprit en dat hij dan uit zichzelf lekker de straat op loopt waar mensen met een aangelijnde hond last van hebben... Wat raar hij hij zichzelf de hele galerij toegeeigend heeft, dat mag toch niet? Woont hij in het laatste huis of ergens tussenin, zijn er andere mensen die langs zijn deur moeten om naar beneden te gaan? Dat van het laten ontsnappen en dan de dierenambu bellen kwam ook in mij op. Moet hij maar beter opletten, als hij zn hond dan ophaalt bij het asiel kan hij mooi de kosten betalen. Of beter nog, ik zou de hond zelf meenemen naar een asiel op een onbewaakt moment, en dan doen of je neus bloed, geeeen idee van wie die hond is!
aanvulling: in principe is de hond al ontsnapt, hij bevind zich niet op het prive terrein van de eigenaar.
Ja dat zou ik ook doen. Gewoon de politie bellen. Die hond moet binnen blijven of hij moet er mee gaan wandelen maar gewoon loslaten in het gebouw is niet te doen.
ik zou je vriend vanavond eens rustig met hem laten praten,en uitleggen hoe het zit met kleine en grote honden. wil het dan nog niet,dan de wijkagent
Mijn vriend heeft het vd week al gezegd maar hij snapt het gewoon niet. Enige wat die zegt is ja ja of ja maar.. Ga maandag weer de woningbouw bellen en aangeven als zij niks doen dat ik dan een melding maak bij de wijkagent. Wij wonen in het laatste huis en hij in het midden. Alle buren hebben al gezeik gehad met hem erom. Wilde eerst niet moeilijk gaan doen maar heb nu gewoon geen keuze meer volgens mij. Vind het zo sneu voor dat beestje. Laten ontsnappen heeft geen zin, als de doods dat hij andere honden in de buurt pakt. Wil ik niet op mijn geweten hebben.