Kan de angst niet loslaten :(

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Simone444, Mar 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Simone444

Simone444 Actief lid

Dec 5, 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi..

Waarschijnlijk heeft het totaal geen nut om hier te schrijven maar ik weet niet wat ik kan doen om eindelijk eens te gaan genieten.
    De afgelopen twee jaar is het 2 keer misgegaan. Met 6 en 7 weken een echo waar een lege vruchtzak te zien was. Aantal weken geleden met 7 weken echo weer te horen gekregen dat er een lege vruchtzak was. Doorgestuurd naar het ziekenhuis dag later en toen bleek het een foutje te zijn. Een prachtig kloppend hartje en de mup lag perfect op schema. Met 9+2 weer een echo en wederom alles toppie. Helemaal happy natuurlijk maar wel maar van korte duur. Op de een of andere manier kan ik de angst dat het misgaat niet loslaten :( Ik wil er zo graag van genieten maar iets in mij houdt dit tegen. Heb afgelopen week 2 schattige pakjes gekocht en voel me er echt ziek van...zo van dit had je niet moeten doen...
    Is dit normaal? Nee toch? Iedereen zegt maar 't komt wel goed maar zo voelt het gewoon niet.
    Donderdag heb ik weer een echo..hopenlijk kan ik dan wel genieten.

Sorry voor dit hele verhaal maar moest t ff kwijt.

2. tatie

tatie Fanatiek lid

Feb 21, 2014
    1,026
    110
    63
    Allereerst:gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik wilde op je berichtje reageren, omdat ik me heel goed kan voorstellen dat de angst nu overheerst. Ik weet geen opbeurende woorden, en heb geen tips, maar ik denk dat het heel begrijpelijk is dat je na twee keer eerder slecht bericht te hebben gehad en nu eigenlijk weer een rollercoaster aan emoties hebt gehad, je niet durft/kunt te genieten. Zeker in de aanloop naar je volgende echo.

Ik heb gelukkig nog nooit iets soortgelijks meegemaakt, en ik heb al torenhoge spanningen vlak voor een echo, en eigenlijk continu dat stemmetje dat zegt ja maar wat als nu...?!

Wat mij helpt, is om dit iedere keer te bespreken met de vk. En om soms extra langs te gaan om even het hartje te luisteren. Als ik jou was zou ik morgen de vk bellen en vragen of je diezelfde dag even mag komen luisteren. Dat kost hun maar een kwartiertje, en spaart jou misschien wel drie extreem slapeloze nachten.

Ik blijf het hele zwanger zijn heel spannend vinden, maar het scheelt wel als je de kleine straks regelmatig voelt schoppen.

3. Simone444

Simone444 Actief lid

Dec 5, 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je berichtje! Jij ook gefeliciteerd en fijn dat alles goed gaat! Ik ga inderdaad als ik morgen nog steeds zo onrustig ben even bellen. Had ik nog niet aan gedacht :) Veel succes nog de komende tijd. Hoe lang mag jij nog wachten totdat t mupke komt?

4. ellada

ellada Fanatiek lid

May 23, 2014
    1,003
    165
    63
    Gefeliciteerd! Ik snap je spanning heel goed, ook al heb ik zelf zoiets nooit meegemaakt... Kan me goed voorstellen dat je niet kan wachten tot je buik gaat groeien en je straks dagelijks getrappel voelt... Tot die tijd vind ik de tip van Tatie heel goed, bespreek je angsten met je vk en vraag inderdaad of je wat vaker mag komen om even het hartje te horen... Daarmee groeit hopelijk je vertrouwen en kan het genieten snel beginnen, want het is een prachtige tijd die je tegemoet gaat en voor je het weet zijn de maanden voorbij en weet je niet waar ze gebleven zijn!

5. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Heel herkenbaar hoor!

Ik had vorig jaar na twee goede echo's ineens op de termijnecho met 12 weken een dood kindje in m'n buik. We waren hier totaal niet op voorbereid dus de schok was groot. Het bleek ook nog eens om een partiele mola te gaan, met een nasleep van niet zwanger mogen worden, maandelijks bloedprikken en kans op chemo.

Toen ik daarna weer zwanger werd, was ik zoooo vreselijk bang elke echo!! Pas toen ik de 14/15 weken voorbij was, m'n kindje voelde bewegen en talloze goede echo's had gehad, kon ik de angst loslaten.

Meid, t komt goed! Ff een paar weken en echo's verder zijn en dan komt t loslaten van die angst wel

6. DNA86

DNA86 Actief lid

Nov 25, 2011
    410
    0
    16
    Gent
    Gefeliciteerd! Ik vind het ook heel herkenbaar. De eerste was bij ons een ma, en 2 weken later curettage gehad. 6 maand later weer zwanger, en een mooie dochter gekregen. Nu weer pril zwanger, en ik ben nog nooit zo onzeker geweest. Het is nog erger dan de vorige keer. Ik heb nog niet kunnen genieten. 10 maart eerste echo pffff. Ik weet dat ik als dan alles goed is, maar heel even gerustgesteld ga zijn. Vreselijk die eerste weken. Hopelijk kunnen we snel gaan genieten!

7. Simone444

Simone444 Actief lid

Dec 5, 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel allemaal. Net weer ff flink gejankt en alles eruit gegooid. Dit lucht wel op. De vk heb ik gesproken en dat was al ff voldoende merkte ik. Wil mezelf ook opleggen rustig te wachten tot donderdag... want mij kennende ben ik 5 minuten later toch weer onrustig ;)
    Dat we maar snel allemaal echt kunnen genieten en deze zorgen achter ons mogen laten. Niet stom bedoeld maar fijn dat ik niet de enige ben die zich zo voelt. Ben ik toch wel normaal en niet gek ;) Houden we elkaar op de hoogte? Good luck allemaal!!! Liefsss

8. tatie

tatie Fanatiek lid

Feb 21, 2014
    1,026
    110
    63
    Succes morgen Simone, en veel plezier alvast bij de echo! Goed dat je de vk even gesproken had en dat zij je gerust kon stellen.

Mijn echo vandaag was goed, dus ik ben ook weer even gerustgesteld. :) toen de eerste meting gedaan was, en het hartje mooi klopte, was het de rest van de echo vooral heel leuk om beebje in allerlei koprolhoudingen te zien :p

Laat je morgen weten hoe het was? en hoe laat mag je eigenlijk?

9. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

Jan 14, 2015
    819
    0
    16
    Female
    Nederland
    Meid op de eerste plaats gefeliciteerd!

In december heb ik een missed abortion gehad met 10+2. We hopen snel weer zwanger te zijn, maar ik kan mij jouw angst nu al voorstellen. Ik heb geen tips over hoe je jouw angst los kan laten.. Maar hoop voor je dat je snel kan genieten!

10. Simone444

Simone444 Actief lid

Dec 5, 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oooohhh wat super leuk om te lezen dat alles goed was vandaag :) Geniet er maar lekker van!!! Ik zal morgen vast en zeker even een berichtje plaatsen, hoop dat ik net zo mag genieten van allerlei koprolhoudingen als dat jij hebt gedaan vandaag hahaha.
    Ik ben om 14.15 aan de beurt maar moet meteen door naar mn werk tot een uur of 23.00 dus weet niet of t me lukt meteen een berichtje te plaatsen!!

Slaap lekker en droom maar fijn van je koprollie beeb ;)

11. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Ik duim voor je vandaag! Hoe ver ben je nu?

Ik herken het heel erg, na een MA en MK kan ik de angst ook niet loslaten. Sterker nog, ik kan maar moeilijk geloven dat het ons gegund is om een goede zwangerschap te hebben. Ik vind het doodeng en heel spannend nu.

12. mc87

mc87 Actief lid

Apr 11, 2013
    336
    39
    28
    Female
    Hoi,

Ik heb een miskraam/vroeggeboorte gehad bij de eerste. Bij de eerste was ik heel bang dat het mis zou gaan. En dat was toen ook zo.De tweede zwangerschap liep goed.Ik had veel controles in het ziekenhuis om een vroeggeboorte te voorkomen. En dat ging best goed.Maar ook in de tweede zwangerschap was ik bang dat het mis zou gaan, maar dat voelde toch anders omdat ik een vroeggeboorte al had meegemaakt (en zwangerschap.)
    En nu ben ik nét weer zwanger en vind het echt zo'n wonder! Maar omdat ik zo hoopte zwanger te worden maar het niet had verwacht!
    Juist omdat ik zo blij ben ben ik ook overdonderd en bang dat het mis kan gaan.De echo's en controles geven straks wel zekerheid maar bij mij duurt dat nog 3 weekjes.
    veel succes!

13. Simone444

Simone444 Actief lid

Dec 5, 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw...meer kan ik niet zeggen. Wat een prachtig, actief en mooi mensje hebben we vandaag weer gezien! Ik moet het echt gaan loslaten en genieten want onze freubel doet het super goed! Zijn nu op 11+4 gezet en datum is vastgesteld op 20 september.
    Ik ben jullie dankbaar voor de lieve woorden en ik hoop met heel mijn hart dat jullie allemaal een prachtige en zorgenloze zwangerschap mogen hebben! Het is ons gegund..genoeg shit meegemaakt zou ik zeggen!
    Duim voor jullie en we houden elkaar vast en zeker op de hoogte!

Liefs

14. Maera

Maera Lid

Aug 22, 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik hoop van harte dat het deze keer helemaal goed gaat! Het lijkt me vreselijk om de hele tijd zo in spanning te zitten :(.

15. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Wat fijn! Gefeliciteerd :)

Share This Page