ZL (18 mnd) is al een paar dagen aan het kwakkelen, donderdag 1 spuitluier, gister helemaal niets en vannacht zijn hele bedje onder gespuugd en vandaag amper wat gegeten en veel minder gedronken als normaal (690 cc waar hij normaal 1200 cc drinkt) Nu al vanaf 12 uur droge luiers. Net al met de HAP gebeld en die zeggen ook dat zoon om 10 uur echt een natte luier moet hebben anders moet hij langs komen. Ik maak mij niet druk want zoon heeft de hele dag lekker gespeeld, lopen kletsen en af en toe kwam hij bij mij hangen. Maar dit is gewoon niets voor onze zoon. Iemand dit ook al eens meegemaakt??
Hier ook al een paar weken het hele gezin aan het kwakkelen of gewoon ronduit ziek. Op het kdv heerst er ook van alles. Door de zachte winter zijn er ook veel virusjes. Het is sneu, en ik zou het goed in de gaten houden ivm het spugen en slecht drinken, maar dat je zoontje ziek is momenteel is niet zo heel gek..
Ja al wel vaker meegemaakt. Hij wil dan meestal OF alleen koud drinken OF alleen warm drinken. Ik bied gewoon af en toe iets aan. Dan weer eens thee en dan weer eens koude appelsap of bijv een koud stuk meloen en dan krijgen ze zeker vocht binnen. Eten maakt inderdaad niet zo heel veel uit, als hij maar af en toe wat gaat drinken. Ik deed hem trouwens ook wel eens in bad en dan gaf ik hem daar wat drinken. Maakte ik er een soort spelletje van (misschien niet opvoedkundig verantwoord op dat moment) dat het grappig is als er wat koud water op zn buikje spat. succes!! Knuffel!
Nou het virus is losgebarsten flink spugen, diarree etc dus zijn gestart met ORS onze zoon heeft amper reserves. Gelukkig is zoon erg actief en speelt de hele dag. We zijn alleen maar blij dat hij er nog zo onder is. Als dat spugen maar stopt want wij als ouders hebben al de volle laag mogen ontvangen