Ik vind het gewoon iiiieeeuuuw

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door milika15, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Een meisje in de klas waar mijn zoontje zit duimt veel. En dan gaat ze aan mijn zoontje zijn hoofd zitten of zijn hand. Ik vind het echt vies. Ik probeerde het om een beetje los te laten maar elke keer als ik het zie, krijg ik zelf rillingen. Ze is bijna zes. Ik wil iets zeggen tegen de moeder maar ik wil haar niet beledigen, ik vind het moeilijk.

Ik ga niet discusseren over duimen is voor sommige mensen gewoon of niet, ik weet dat iedereen is anders. Ik wil alleen opluchten.

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Loslaten meid...
    Weet jij veel wat er allemaal gebeurt als je er niet bij bent.

3. adi

adi Niet meer actief

Ach... Op de babygroep op kdv laten dreumesjes elkaar ook hun speen proeven.

En of dat meisje nou haar natte duim op het hoofd van je kind zet, of hem een kus geeft... Verschilt niet zo veel..

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Tja....in een kleutergroepje gebeurt veel. Er zijn ook bijvoorbeeld kindjes die hun handjes nog niet helemaal goed wassen als ze naar de wc zijn geweest. De kleintjes moeten dat echt nog wel eens leren en vergeten dat ook nog eens. Als ze elkaar dan een handje moeten geven in de rij:p! Of er zijn ook kindjes die in hun neus peuteren. Dat vind ik dan nog viezer. Ik heb altijd het meest moeilijk met ziektes als krentenbaard of ontstoken oogjes in mijn klas. Dat is zo besmettelijk. Alleen dan ben ik als juf echt een beetje afstandelijk. Maar van een beetje kwijl ga je niet dood.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik denk dat je kind wel met viezere dingen in aanraking komt! Zou het loslaten en de moeder er niet op aanspreken. Die kan daar toch ook helemaal niks mee? Of moet ze tegen haar dochtertje zeggen dat ze jouw zoontje niet aan mag raken omdat jij het smerig vind :(

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Niet zo aanstellen joh... Het is maar een beetje kwijl..

Gaat je zoontje echt niet dood aan

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

dit dus

8. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Joh, is goed voor zijn weerstand. :p

9. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Nou en? Hij komt wel met smeriger dingen in aanraking hoor.
    Idd goed voor zijn weerstand en nee, zéker niet de moeder erop aanspreken.
    Ten eerste kan zij er ook niks aan doen en ten tweede verklaart ze je voor gek denk ik ;)

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    TS, ik denk dat het eerder jou eigen probleem is

Heb je toevallig smetvrees?

Dan kan ik me voorstellen dat je het moeilijk vindt.

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Met alle respect,dit vind jij vies? Mag ie op school of openbaar ook niet naar het toilet,er is bijna niks smerigers dan dat!
    Zet je er overeheen meid en spreek zeker d'r moeder niet aan,ik denk dat je dan toch wel een beetje voor joker staat.

12. oO bloem 0o

oO bloem 0o Actief lid

23 feb 2013
    290
    0
    0
    Onveilig vrijen ;)
    Omg. Eindhoven
    Bedenk maar zo:
    Als het meisje niet zijn handen had gewassen na het plassen, is die duim schoner dan de rest!:p:D

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

reality check! :D te leuk!

TS... eigenlijk vind je het maar niets hè dat duimende meisje van wel bijna 6... ik denk toch echt dat je je daar over heen moet zetten.. niet jouw kind, niet jouw probleem. En vies? Tja, als je smetvrees hebt dan weet je ook dat het jouw probleem is en heb je geen smetvrees.. lees dan de reacties nog eens: laat het los.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Als je dit al vies vind... echt, als je naar mij toe zou komen dat mn duimende dochter van je zoon af moet blijven, dan lach ik je in je gezicht uit:)
    Enig idee wat er op school allemaal voor smerigs voorbij komt wat jij allemaal niet ziet? Kinderen die in hun neus peuteren of in hun broek zitten en je zoon aanraken? Kindjes die naar de wc geweest zijn,net hun piepie vast gehouden hebben en je zoon aanraken? Dingen als koekjes en drinken die van elkaar geproefd worden?
    En wat dacht je als je zoontje op de wc gaat zitten? Pakken ze vaak de bril vast. Waar de ander net half overheen gepiest heeft, stronthandjes aan de deurklink omdat ze uitgeschoten zijn met afvegen.....

Nee, ik zal het maar los laten en als dit niet lukt, hulp zoeken.
    Neem aan dan je zoontje nu nog geen papjes en"soepjes" gaat maken buiten met vriendjes?:D blubber, beestjes, hondenkak en dan flink roeren.... succes alvast:p

15. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties dames. Ik probeer om het los te laten.

16. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat een volwassen reactie (serieus, vind het een beetje sneu hoe iedereen over je heen valt)! Sterkte ermee.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Iedereen?

Ik vind het een beetje jammer dat je nu iedereen aanspreekt terwijl dit niet zo is. Beetje jammer

TS, inderdaad goed om het te proberen los te laten

Ik had vroeger ook snel vrees voor vieze dingen :) en dat is dan best lastig om er niet kriebelig van te worden

18. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Sommige reacties zijn wel erg hard. Er zit zeker een kern van waarheid in, maar die kan je ook vriendelijker verwoorden.

Als het helpt: In speeksel zitten veel minder bacterien dan aan een hand. Ook als die hand net gewassen is. Het kan dus geen kwaad.

Maar persoonlijk vind ik het ook gewoon ieeuw, wanneer zo'n nat volgekwijld duimpje mijn kant op komt. Snap je reactie dus wel.

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb zelf 2 duimende kinderen (3 en 7) en ze weten dat ze eerst hun duim moeten drogen voor ze mij een hand geven, ik vind zo'n natte duim nou ook niet echt jofel aanvoelen hoor;)

Maar het lijkt me voor jezelf idd beter als je dit soort dingen los laat, je kind zal ontzettend veel smerige dingen doen en ermee in aanraking komen. Hoe graag wij mama's dit soms ook willen voorkomen.

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik vind de wetenschap dat ze in de zandbak spelen erger brrrr

Deel Deze Pagina