Onze dochter is bijna jarig en nu leek het ons leuk haar iets voor in de tuin te geven. Dus een schommel, glijbaan of zandbak o.i.d. Maar nu kan ik niet goed kiezen! We hebben een kleine achtertuin, maar best een riante voortuin. Beide even groot maar in de achtertuin staat een schuur en onze zitjes uiteraard. Voor hebben we niks en is er dus best ruimte, alleen kijken we er wel op uit zeg maar. Wat hebben jullie voor speeltoestellen in de tuin en welke zijn favoriet? Zandbak, glijbaan, speelhuis, schommel? We nemen de tuin nog op de schop en twijfelen of we gras of tegels nemen. Gras lijkt me fijn voor die kleintjes maar tegels juist weer om om te fietsen straks.. lastig allemaal! Wie heeft er ideeën?
Ze wordt pas 1 jaar. Maar we willen dit voorjaar de tuin aanpakken dus leek ons dit een goede combi. Plus dat ze vd zomer al best leuk buiten kan spelen!
Wij hadden destijds een speelhuisje, houten tafel en bankjes en een glijbaan. We hebben een zandbak tegenover het huis, dus daarom deze niet in de tuin. Onze kinderen hebben tot bijna 4 jaar leuk gespeeld daarmee.
Wij zijn net verhuisd, de tuin moet nog aangepast, maar wij gaan voor helft tegels en helft gras. Zo kunnen ze fietsen en op het gras spelen. We hebben een glijbaan, zandbak, schommel en huisje maar de schommel is hier favoriet! Het is hier vechten om wie er op mag (kinderen zijn 1,5 en 2,5). Wel een beetje vermoeiend want ze kunnen er niet zelf in en uit dus ben ze er continu in en uit aan het tillen....
Wij hebben gekeken naar de zon ook bij de keuze. Achtertuin ligt vol op het zuiden en wordt bloedjeheet 's zomers. Voortuin dus gras laten leggen, daar staat nu een glijbaan en komt aankomende zomer nog een schommel Mijn zoontje heeft vorig jaar veel met de zandbak gespeeld. Glijbaan vond hij ook leuk, maar zelf omhoog klimmen en dan goed gaan zitten om te glijden lukte toen nog niet. Dit jaar komt er ook nog een watertafel bij.
Mijn dochter heeft een zandbak gekregen jet haar eerste verjaardag en speelter nu nog veel mee. Op dit moment zijn we bezig met het opknappen van een glijbaan met schommel voor het voorjaar.
Ik zou beide doen. Een schommel is echt heel leuk voor kinderen om in de tuin te hebben en ook een zandbak. Hier spelen ze er nog allebei mee. Al gaat de oudste nu ook wel naar de speeltuin in de buurt natuurlijk.