Na 5 jaar weer terug op deze site. Ik ben inmiddels 47 en ga het toch nog een keer proberen. Mn vriend heeft woensdag zelf mn spiraal verwijderd en dit weekend aan de klus Zijn er hier nog meer vrouwen die het op deze leeftijd proberen?
Ik wil niet heel erg betweterig zijn....Maar je vriend heeft jouw spiraal verwijderd?!? Dan mag ik hopen dat hij hiervoor gestudeerd heeft of niet? Voor de rest: Veel succes, ik zal voor jullie duimen!!
Spannend!! Heb je al kinderen? Hoop dat je snel een positest hebt. Maar zelf spiraal verwijderd?😮
Ik ben zelf doktersassistente en het verwijderen van een Mirena is super simpel. Al je met 2 vingers de touwtjes kunt vastpakken, kan je heel zachtjes het spiraaltje naar buiten trekken. Het is alsof je een tampon verwijderd... Een kind (of in dit geval mijn vriend) kan de was doen 😆
Ik heb al een grote dochter van 18, trouwens, maar zou heel blij zijn met een nakomertje... We gaan het natuurlijk niet eindeloos blijven proberen... Ik ben inmiddels 47 en hij is 43. Jullie heel veel succes met jullie zwangerschap!
Wil je echt weten wat ik vind? Misschien vind ik t zelfs wat egoïstisch... Je bent met n geluk 48 als je bevalt.. bijna 60 als jekind tien is.. stel te is een kind net syndroom van down, ja kans is aanzienlijk groter dan bij jongere moeders. Wat dan? Of nog erger... Kun je er DAn voor zorgen als je 65 bent? De mensen. Om.mij heen van 65 en ouder leveren lichamelijk veel in.. wil niet zeggen Dat du in jullie geval ook zo is.. met beetje pech kan haar vader haar biet weg geven als ze trouwt, ala meisje wordt Ect...
Leeftijd, doet er niet toe. Mijn oma kreeg in haar 40ste ook een nakomertje. Mn moeder scheelt 20 jaar met haar broertje maar zijn de beste maatjes. Wie ben ik om er over te oordelen, als jullie de wens hebben zou ik er voor gaan. Succes!!
Hoi, Ik herken het wel. Mijn man had al een zoon en ik had al 3 kinderen. Toen wij een relatie kregen hadden we toch nog een kinderwens. Ondertussen gezegend met 2 kleine mannen en nu (voor de 6 de keer) in 1 jaar weer zwanger. Ik ben 42 en mijn man is 47. Bij de geboorte van de jongste was ik 40. Merk wel dat na mij 40 ste er een hoop veranderd is. Ik heb nooit moeite gehad om zwanger te worden, nu nog niet maar zwanger blijven is Echt een pro leem geworden. Hiervoor nog nooit een miskraam gehad en nu al 5. Dit heeft echt met mijn leeftijd te maken maar volgens de gyn moet het nog makkelijk kunnen dus ik blijf positief!!! Ik hoop voor jullie dat het lukt en dat jullie heerlijk mogen gaan genieten.
M'n tante heeft met 45 ook een gezond zoontje gekregen. Het was een ongelukje. Ik zou niet weten waarom dat zielig is? Je bent 60 als je kind in de pubertijd is. Dat is helemaal niet zo oud, toch?
Ik sluit me hier eigenlijk wel bij aan. Daarbij zal iedereen op school later misschien denken dat jullie zijn/haar opa en oma zijn. Kun je bijv die gedachte aan? Maar als jullie er helemaal 100% achter staan moet je er voor gaan. Ik had het alleen niet meer gedaan op die leeftijd. Wil je wel succes wensen met zwanger worden.
We hebben het er uitgebreid over gehad. Hij heeft nog geen kinderen en wist waar hij aan begon met een "oudere vrouw". Maar het bleef bij ons allebei kriebelen. We hebben uiteraard alle voor en nadelen besproken en willen het heel graag proberen. Woensdag dus de Mirena verwijderd en vandaag een klein beetje bloedverlies gehad. Ik denk dat ik vandaag dan ook maar aanhoud als 1ste dag van mijn cyclus. Ik vind fijn dat er gereageerd wordt. Ik begrijp ook heel goed de negatieve reactie. Maar als je vitaal en sportief bent op je 60ste heeft een kind meer aan je dan aan een chronisch vermoeid ouderstel van in de 30. Mocht ik zwanger worden, en ik realiseer me dat dat best moeizaam kan gaan, dan zal dit kindje iig bijzonder gewenst zijn. Ook erg belangrijk...
+1 (voor je reactie) Je hebt veel verschillen, jullie kunnen dat zelf het beste inschatten mn oma was 45 (bijna 46) toen ze mijn oom nog kreeg. Ze had toen al 3 kinderen. Nogmaals mn oom en moeder zijn de beste maatjes en het zoontje van mijn oom scheelt maar 3 jaar met onze knul. Ik vind er niks mis mee. Volg je gevoel!! (Mocht het niet lukken, sein optijd een gyn in. Volgens mij is het zo dat je daar al eerder terecht mag als je leeftijd wat hoger is)
Ik wens je heel veel succes met deze zwangerschap. Het lijkt me vreselijk moeilijk om optimistisch te blijven na 5 miskramen. Ik zal ook voor jou duimen, Sorraya!
Ik lees liever dat dit oudere stel zwanger wilt worden en de zwangerschap/kindje zeer gewenst is, dan een jonge tienermoeder die per ongeluk zwanger is geworden, totaal niet gewenst. Dus zet hem op! Ga ervoor en ik duim voor jullie!
Ik kan echt boos worden om al die mensen die denken dat je straks te oud bent op 60 of 65 als je kind een puber is....newsflash: je moet in elk geval al tot je 67 minstens blijven werken. Mensen worden steeds ouder en belangrijker nog blijven steeds langer fit. T kindje is meer dan gewenst en word een stabiele leef omgeving geboden. Het voordeel van ouder zijn is dat de bewijsdrang er een beetje uit is en je maakt je niet meer druk om de schoolpleinmaffia die jou te oud vind, ze zijn gewoon jaloers dat jij t nog kon en durfde....als t je lukt geweldig, maar besef dat de kans dat t lukt wel klein is. Dat kan erg zwaar zijn, juist omdat jullie het graag willen. Succes! En volg je hart
Hoef je niet boos om te worden roosje, daarom zeg ik het niet. Dat we ouder worden betekend niet dat we gezond oud worden, dat we geen kloof hebben als je een halve eeuw scheelt met je kind.. mijn ouders zijn 65 en 63, mijn moeder is invalide door ms. En als je 70 bent, hoor je geen tiener zoon of dochter te hebben.. maar dat vind ik.. is niets voor niets zo dat oudere stellen niet meer in aanmerking komen voor mmm