Hoi dames, ik hoop niet dat hier al een onderwerp over is (kon het niet vinden, anders excuus). Ik zit met de volgende vraag. Mijn ouders vertelden vorige week dat zij graag met ons en mijn zus en zwager een vliegreis willen gaan maken. Hartstikke leuk natuurlijk, maar... In die periode willen wij zwanger (proberen te) worden... Hoe zit het met vliegen en zwangerschap? Wie heeft er ervaring mee?
http://www.zwangerschapspagina.nl/extra/zwangerschap/vliegen-tijdens-de-zwangerschap/ niks mee aan de hand meid, je mag vliegen tot je 32e week van je zwangerschap, en daarna alleen maar met toestemming van je huisarts... dusse gaat lekker mee en geniet ervan...
Tot hoe lang ze je meenemen in het vliegtuig hangt van de maatschappij af. Dit kun je nazoeken op hun websites. Het hangt er bijvoorbeeld wel eens vanaf of het om een eenling of tweeling gaat. Het is aan te raden als je gaat in de tweede helft van je zwangerschap een medische verklaring van je verloskundige mee te nemen. Als je bijvoorbeeld maar 5 maanden heen bent, maar een flinke buik hebt kan dit handig zijn om aan te tonen dat je nog wel mee mag.
Is bij haar nog niet van toepassing omdat ze in die periode zwanger wil worden of net zwanger is. Maar het verschilt idd per vliegtuigml. tot wanneer je mee mag, bij de een is dit al 6 maanden en bij de ander 7 maanden.
Enneh, misselijkheid Ik was 4 maanden zwanger en op de terugvlucht heb ik 2 keer gespuugd?! Fijne vakantie alvast
Ja, daar denk ik zelf ook aan. Het zou mijn eerste zwangerschap zijn, dus weet helemaal niet hoe ik er op reageer. Of ik misselijk zal zijn of niet. Ik had het er met mijn hubbie over en die zei: "een kindje in Amerika verwekken is ook leuk!!" Nou ja, zo kun je het natuurlijk niet plannen, dat snappen wij ook wel, maar het zou wel speciaal zijn! \/ We wachten het nog ff af, maar bedankt voor jullie antwoorden!
Sorry, ik liep een beetje op de zaken vooruit! Ik ga zelf in januari met mijn vriend voor een maand naar Nieuw-Zeeland en hoop dan zwanger te zijn, dus ik heb me al wat ingelezen op zwanger vliegen. Inderdaad lijkt me in de eerste 3 maanden vliegen ook niet geweldig, dus als het nu raak zou zijn komt het erg goed uit (ben 5 dagen overtijd, maar gisteren negatief getest ).
weet je dat ik helemaal nooit heb gedacht aan dat het misschien wel vervelend is, om zwanger te gaan vliegen, ivm misselijkheid. het gaat erom of er een risico is dat je moet bevallen, dan moet het vliegtuig namelijk direct landen. het kindje is dan ook in dat land geboren officieel. een vriendin van mij is pas geleden met 5 maanden zwanger gaan vliegen. een lange reis, ze had alleen wat last van dikke enkels maar die gingen snel voorbij nadat ze weer op de grond stond. dat kan dus ook meespelen.
Het is geen probleem hoor ik heb nog gevlogen met onze huwelijksreis en toen was ik 8 weken zwanger. Heb verder nergens last van gehad. succes labmuisje
dit zijn ook weer van die dingen die per persoon verschillen, je eigen niet optrekken aan de nare ervaringen van anderen (misselijk tijdens vliegen etc) want je hoeft totaal nergens last van te hebben tijdens het vliegen of je nou 2 wkn zwanger bent 20 of 30 wkn het is en blijft per persoon verschillend...de een heeft de volle 9 mnd kwaaltjes terwijl de ander nergens last van heeft, met vliegen is het precies hetzelfde de een kotst zich leeg terwijl de ander heerlijk geniet van het in de wolken vliegen...
Ik word zoiezo misselijk in een vliegtuig, zwanger of niet Zou voor mij dan in ieder geval een goed excuus zijn. Mag 16 augustus ook weer een paar uurtjes misselijk zitten wezen in zo'n ding. ( Stiekum hopelijk dan al wel zwanger) Groetjes Monique
Nou je kan gewoon vliegen hoor. En het hangt idd af van de maatschappij, meestal is het 7 maanden, maar er zijn er ook (meestal Turkse of Marokkanse maatschappijen) waar je nog langer mag vliegen. En het is idd hoe je je zelf voelt. Ik heb met 3 maanden ook gevlogen en ging naar Cuba, zit je ook een tijdje in het vliegtuig. Ik was de misselijkheid net voorbij (gelukkig) en had nergens last van. Probeer (omdat het een lange vlucht is) vooraan te zitten, dan kan je beter je benen strekken. Vraag desnoods een briefje van de h.a., weet niet of dit helpt, anders gewoon 3 uur van te voren aanwezig zijn en als eerste inchecken. Maar voor de vrucht/baby kan het geen kwaad! Dus gewoon mee gaan.
Ruimte is vooral fijn als je een beginnend buikje hebt. Ik vond het wel wat krap en onhandig met zitten, maar heb alleen maar leuke herinneringen aan mijn vakantie. Mijn man en ik waren 24 uur met elkaar en hij kon dus steeds als ik de baby voelde zijn hand erop leggen, en heeft het toen heel vaak gevoeld. Voor mij was het ook niet vervelend hoor, om 2 keer te spugen (misselijkheid was direct daarna over). Bedoelde het meer als een grap niet om je bang te maken