Gewoon geen zin!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LittleMommy, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Jah indd, op dat moment heb ik ook wel van me afgebeten, maar als je dan weer verwijten terug krijgt..
    Egt heel raar, want normaal laat ik nooit egt over me heen lopen en zeg ik altijd wat ik denk ensow..
    Maar bij haar lukt het op de 1 of andere manier niet, vaak omdat ze dan altijd weer zo dominant uit de hoek komt, een discussie voeren is al helemaal onmogelijk, want een ander heeft bij haar gewoon geen woord in te brengen.. daarom weet ik niet hoe ik et kan zeggen, zonder dat het uit de hand loopt, of dat ze het wel weer zo gaat draaien dat het vast wel weer aan mij ligt..

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    TS, wat heb je aan zulke vriendinnen? Als ze nu al zo reageren, dan denk ik niet dat het veel beter wordt in de toekomst. Lekker links laten liggen en op zoek gaan naar mensen die de moeite wel waard zijn.

3. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Dames kom op! Durf eens nee te zeggen, hoe moeilijk ook... Dit zijn in mijn ogen toch niet echte vriendinnen. Pas blij voor je kunnen zijn als je 12 weken zwanger bent? Of je vragen of je niet beter een abortus kunt laten doen? Dan zijn geen vrienden te noemen. Laat ze het lekker zelf uitzoeken.
    Het zijn vast al hele grote meiden die ook prima op zichzelf kunnen passen en zichzelf vermaken lijkt mij. En ze moeten toch ook een beetje begrip kunnen opbrengen voor jullie situatie? Dat doen ze nu helemaal niet.

4. 2009mama

2009mama Niet meer actief

ja klopt.. het is heel erg vervelend dat ze weer vrijgezel is,...ze heeft toen ook gezegt tegen mij.. nu ik weer bij je in de buurt woon kan ik weer vaker langskomen :D:D:D:D

pff kon wel door de grond zakken toen ik dat hoorde, ( met haar ex is ze in een dorp een half uur rijden verderop gaan wonen)

verder hebben jullie allemaal gelijk,
    mijn man vind ook dat ik nu eens voor mezelf op moet komen, ik krijg een gezin, en hun zijn belangrijker als haar, en het is belangrijk dat ik de bevalling in alle rust tegemoed ga. het is ook beter voor het kindje als ik geen stress aan dit soort situatie ervaar.

ik heb ook al wel vaker geprobeert er wat van te zeggen, maar ze walst er overheen met haar eigen problemen, of met wat voor leuks ze wel niet heeft gedaan...

met andere woorden... dan moet ik dus echt een keer boos worden en zeggen : EN NU WIL IK EENS WAT ZEGGEN.... en dan mijn verhaal doen... maar dan heb ik echt dikke ruzie... en dan zal ze een mail doen naar iedereen die ze kent dat ik geen echte vriendin ben, of dat ik haar heb laten vallen etc etc...
    waarom denk ik dit... omdat ze 3 jaar lang de ideale relatie had met haar ex, en nu opeens heeft iedereen die ze kent een mail gekregen dat ze letterlijk zwaar mishandelt is,en hij haar zelfs bijna gedood heeft.... daarom vind ik het moeilijk te geloven. ( maar ik ga er maar vanuit dat het wel waar is want misschien had ze wel zogenaamd de ideale relatie om te verbloemen dat ze dat dus niet had...)

dus ik zal gewoon echt ruzie met haar krijgen, want met gewoon praten kom je er niet bij haar.

( als ik dit stukje zo terug lees is het net of ik bang voor haar ben, dat ze lullige dingen gaat doen,of zeggen, of rond verspreiden, aan de ene kant zeg ik nee daar ben ik niet bang voor , aan de andere kant zeg ik... ja misschien toch wel, )

mijn man wil nu in ieder geval dat ik al mijn moed verzamel en de volgende keer dat ze komt dat ik zeg wat er op mijn hart ligt,.... en dat ga ik ook proberen.... maar ben bang dat het me niet gaat lukken.,ik ben voor mezelf al een beetje aan het opschrijven wat ik kan zeggen en hoe..

hoe is het tactische, om geen ruzie te krijgen..
    hoe kwets ik haar het minste.
    en wat zeg ik allemaal...
    pff ik denk er net zo over als jullie.... maar het wil gewoon niet lukken :S

@ littlemommy... pff 20 keer op een dag de telefoon .. :eek: hoe hou je vol dan zou ik de stekker er een keer uit trekken ( met als smoes dat de telefoon het gewoon niet meer doet) ik vind het al erg als ze me 1 of 2 keer belt op een dag,

ik hoop dat het je gaat lukken om er wat van te zeggen...hopelijk kunnen we binnenkort dit topic sluiten met hoe we het hebben kunnen afsluiten met de dames... hopelijk zonder ruzie...

5. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Heb je verhaal zitten lezen en ik kan best begrijpen dat je het heel moeilijk vindt om te zeggen dat je even wat meer rust wilt en niet overal naar toe wilt gaan. Wat ik een hele slechte zaak vind is dat je vriendin je verwijten gaat maken als je wel je mond open trekt. Dat noem ik geen vriendin maar iemand die je probeerd te isoleren van je eigen leven zodat je volledig voor haar aanwezig bent. Pas op dat ze je echt niet zover krijgt. JE schreef al een stukje terug dat ze je gewoon een abortus wilde laten plegen en dat ze al een verwijs brief voor je had. Ik was op dat moment al klaar met haar geweest. Eigenlijk zit je veels te lief in elkaar en ik bedoel dit niet hatelijk hoor. HEt kan ook aan je hormonen liggen op dit moment dat je er niet tegen op kan maar praat er met je vriend over misschien dat hij wat weet en ga anders eens een gesprek aan met haar terwijl je vriend erbij is, dan kan hij altijd nog ertussen springen mocht ze onredelijk worden. Heel veel succes enne onthoudt je gezin gaat altijd voor.

6. LittleMommy

Dat bangigheid zit er bij mij ook wel een beetje in, puur omdat ik weet hoe de reactie zal zijn.. terwijl ik vn mezelf egt wel weet dat ik absoluut geen slechte vriendin ben of ben geweest..

Denk dat ik het maar een beetje ga laten verwateren, doe ik nu al een beetje met smoesjes & tegen de tijd als de kleine er is kan ik denk ik ook makkelijker nee zeggen, omdat het dan ook egt niet meer kan al die dingen..

Kheb nog 3 maandjes te gaan, maar ben me mentaal al aan het voorbereiden op de bevalling en voor erna, et gaat een drukke periode worden en moet dan ook egt regelmaat vinden, ik kan niet zo de boel de boel laten, kheb dan me kleine beeb, me vriend, plus daarbij komt nog het huishouden..

7. 2009mama

ik heb voor een paar maand geleden ook gekozen voor laten verwateren.... hier lukt het nog steeds niet :(

dus ik ben bang dat ik toch voor het face 2 face moet gaan en gewoon zeggen... ( had ik eigenlijk zobiezo al moeten doen...)

zoals iemand hier al zei, dit moet gedaan worden voor ik bevallen ben van ons kindje....en ik heb nog maar 4 weken... en misschien wil die nog wel een paar weken te vroeg komen ook nog ..

alleen nu nog bedenken HOE ik het ga doen,wat ga ik zeggen...

ik hoop voor je dat jij meer succes hebt met het laten verwateren als ik ;)

8. 2009mama

ik heb voor een paar maand geleden ook gekozen voor laten verwateren.... hier lukt het nog steeds niet :(

dus ik ben bang dat ik toch voor het face 2 face moet gaan en gewoon zeggen... ( had ik eigenlijk zobiezo al moeten doen...)

zoals iemand hier al zei, dit moet gedaan worden voor ik bevallen ben van ons kindje....en ik heb nog maar 4 weken... en misschien wil die nog wel een paar weken te vroeg komen ook nog ..

alleen nu nog bedenken HOE ik het ga doen,wat ga ik zeggen...

ik hoop voor je dat jij meer succes hebt met het laten verwateren als ik ;)

9. LittleMommy

Nouw.. kheb et een beetje vol kunnen houden gister, maar kreeg van het lopen best last van me buik en werd dus een beetje chagerijnig..

Op de terugweg kwam et dus ter sprake, waarom ik zo chagerijnig was ensow.. toen heb ik nog maar is duidelijk gezegd dat ik best last begin te krijgen van alles en dus gewoon egt geen zin meer heb ik dagjes weg of onnodige dingen.. Et viel niet egt in goede aarde, maja, niet mijn zorg.. moet aan me lichaam denken.. Heb sinds gister ook niks meer gehoord.. Dus klaat et zo.. et zal waarschijnlijk nu wel doorgedrongen zijn..

Als zij daardoor niks meer van zich laat horen, dan weet ik genoeg.. (stiekem hoop ik erop, want egt heel erg zou ik het niet vinden hihi)

10. 2009mama

het begin is in ieder geval gemaakt ;)
    goed gedaan hoor :) nu ik nog...

vandaag had ik mijn "vriendin"op msn,
    ze moest me even vertellen dat ze nu al verliefd is op een ander... en dat ze er dit weekend ook seks heeft gehad met die jongen,
    ( ze had hem nog nooit eerder gezien of gesproken maar hij was een bekende van een bekende van haar)

het hele gesprek over hem en haar... heeft ze niet gevraagt hoe het met mij gaat... ( achjah)

ik kan het haar op msn niet vertellen,... ik wacht tot ze hier komt.... ( of is het netter dat ik een keer naar haar ga in haar huis ? haar vertrouwde omgeving ? )

11. LittleMommy

Hmm.. denk wel dat het beter is om gewoon bij je eigen thuis een gesprek aan te gaan..

Voor haar misschien minder vertrouwd, maar voor jezelf wel een stuk fijner, niet dat je derna dan nog weer eens terug moet met een rotgevoel of iets naar huis moet..

Wij zaten gister in de auto, maakte de sfeer er niet leuker op, de rest van de weg wat we nog moesten geen woord meer uitgebracht tegen elkaar, en was egt super blij en opgelucht dat ik thuis was..

12. 2009mama

ja ik geloof best dat het een ongemakkelijk moment was :S
    als je dan nog een stuk moet rijden, en je weet dat iemand je iets niet in dank afneemt,
    of boos op je is....

pfff zie er al helemaal tegenop :S

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    littlemommy ik ben trots op je dat je voor jezelf bent op gekomen.

14. LittleMommy

Hihi, dankje..
    Tis dat ze me een aanleiding gaf hoor, dat ze vroeg waarom ik zo chaggie was en stil ensow, toen d8 ik egt van: kheb het je nu al vaker gezegd en ga het nu nog maar 1 keer zeggen..
    Floepte het er ook zo uit, en best een beetje op een geirriteerde toon zo van: jah hallo, heb het je al vaker gezegd, begrijp het nou eens!

Maja, het heeft wel doorgedrongen denk ik, ze was niet egt amused erover, want ze heeft daarna geen woord meer tegen me gezegd, maar toen d8 ik well van: hehe, eindelijk, het is doorgedrongen..

Nu maar afw88 hoe het verder gaat, vandaag alleen maar een smsje gehad, hoe het ging, voor de rest gelukkig geen gebel meer of iets, of die vragen om weer ff de deur uit te gaan of iets..
    Ik reageer gewoon lekker kortjes terug, zodat ze ook niet aanleiding heeft om gelijk te bellen of iets..

@ Zwanger89: Probeer anders gewoon aanleiding te geven naar je vriendin, zodat ze een opmerking of iets maakt.. als ze dan bijvoorbeeld bij je is en ze vraagt je waarom je zo afwezig bent of iets.. dan komt het er vanzelf wel uit, omdat je et al vaker hebt gezegd, dan speelt je irritatie op, en loept et er wel uit denk ik :p hihi Succes!

15. 2009mama

nou.... helemaal super toch :D:D

eindelijk tot haar door gedrongen... en maar 1 smsje inplaats van heel veel of gebel ;) wat zul je het heerlijk rustig hebben ;) ;)

ik heb haar afgelopen dagen ook niet meer gezien.
    heb haar alleen gister(d8 ik ) op msn gesproken, toen had ze het alleen maar over haarzelf,

ze is weer helemaal verlieft op een jongen,
    ze had hem nog nooit gezien,wist alleen dat het een leuke jongen is om te zien, en dat hij een kennis en is van een kennis van haar.

afgelopen vrijdag heeft ze hem voor het eerst ontmoet en zaterdag heeft ze s*x met hem gehad

verder heeft ze niks gezegt in dat msn gesprek.
    en ik denk dat ze nu een poosje druk is met hem, en mij dus laat "stikken" ( wat ik totaal niet erg vind ! ) maar zodra dat over is staat ze weer bij mij op de stoep ... :S

ik weet nu niet of ik het alsnog allemaal tegen haar zeggen...
    of dat ik het nu zo laat. en zodra ze mij weer opeens nodig (heeft omdat ze dat "vriendje"niet meer heeft...) dat ik dan kan zeggen van : tot hier en niet verder zo en zo is het geval en nu ben ik het zat, zodra een vriendje in beeld komt ben ik opeens niets en als dat over is sta je weer hele dagen op stoep...

ik denk dat ik toch ga voor het eerste, gewoon zeggen, dan ben ik er meteen vanaf en hoef ik ook nergens meer tegen op te zien.

ik ben echt blij voor je dat het bij haar eindelijk is doorgedrongen...
    nu maar lekker genieten van je rust ;)

16. LittleMommy

Haha, jaah heerlijk :D !

Maar das ook lekker dan, nu ze weer iemand "anders" heeft gevonden, ben jij niet meer nodig.. anders gewoon lekker zo laten, en dan wanneer dat niks word en ze kan dan ineens wel weer op de stoep staan, zou ik gewoon zeggen: sorry, nu heb ik geen tijd meer voor jou.. en al helemaal, omdat ze die jongen maar 1 keer heeft gezien, ze ruilt een onbekende gewoon in voor jou :S

Dat is wat ik tenminste zou doen hihi.. ik ga nu indd lekker genieten van de rust, heerlijk dat me telefoon al de hele middag op tafel ligt zonder dat er al 20 x gebelt of gesmst is hihi.. hoop dat het zo blijft hihi..

17. 2009mama

ja het is eigenlijk best lullig,

maar mij komt het wel goed uit, zo heb ik haar niet meer hele dagen op de stoep staan. ik heb tot nu toe nog steeds niks van haar gehoord, dat msn gesprek is nog steeds het laatste.

hoewel dat wat ik doe eigenlijk ook behoorlijk lullig is :(

maar ik denk toch dat ik het zo laat, en als ze opeens op de stoep staat wanneer ze weer "klaar"is met die andere jongen ik er wat van zeg.

hoe is het daar bij jou... nog steeds lekker rustig :p?

18. LittleMommy

Haha, jah indd, zo zou ik het ook doen hoor..
    Liever zo, dan een hele hoop bonje togg ;)

Hier is alles nog lekker rustig, ook vanwege dat ze veel moet werken deze week, dat stuurde ze gister in een smsje, had terug gestuurd dat ik dat HELEMAAL niet erg vind hihi :p
    En volgende week heeft mijn vriend ochtend dienst en zijn we smiddags en savonds altijd samen, dus dan vraagt ze me meestal niet zo snel om iets te doen :p Dus heb ik weer even speling voor het geval ze wel weer aandringt om af te spreken of wat te gaan doen :p

Al aan het voorbereiden op de bevalling enzv ? Kzie dat je nog maar 4 weekjes moet, spannend hoor.. ik moet nog 12 weekjes, maar de gedachtes maken me toch af en toe al een beetje zenuwachtig haha!

19. 2009mama

haha best gemeen... zo laat ik het zometeen nog overkomen alsof zij de schuldige is :p :evil:
    "ja sorry maar JIJ ruilt mij in voor een ander en ik hoor niks meer van je, tot het moment dat het over is tussen jullie en ik ben weer goed voor je "
    haha.

fijn dat jij het daar nog rustig hebt...even helemaal niks aan je hoofd ;)
    en een keer een smsje terug doen is nog te doen ;) :p

hier kan ik bijna niet meer wachten tot ik ga bevallen.
    het word me echt heel zwaar met alle kwaaltjes die ik heb :(
    ik kan mijn zwangerschap waarschijnlijk ook niet uitzitten.
    over 2 weken gaat de gyn kijken of mijn baarmoedermond al rijp genoeg is om in te leiden.( wat we gaan doen als deze dat nog niet is weet ik eigenlijk niet )
    dus met een beetje geluk ben ik er over 2 weken vanaf....
    ( of met een beetje geluk ga ik volgende week bevallen:p )

hoe gaat jou zwangerschap dan... veel last van de gebruikelijke kwaaltjes ? of ideale zwangerschap ?
    nu gaat de tijd nog wel redelijk snel of niet ?
    zometeen..(als je het nog niet al zwaar hebt) word het bij de laatste loodjes nog zwaarder :(,

jij al dingen gedaan t.a.v. bevalling,? sommigen zijn er al wel redelijk vroeg bij :)
    hier heb ik vandaag vluchttas pas ingepakt :p

* oke dit was even off-topic ;)

20. LittleMommy

Haha, jah is misschien wel een beetje gemeen, maar dan heb je tenminste wel een goede reden :p;)

De rust is hier alweer voorbij, want der drukke werkweek is voorbij en aankomende week moet ze heel weinig werken, maar ik neem 9 van de 10 keer niet op en heb de huistel er nu ff uitgehaald haha!

Jij nog wat gehoord van je vriendin of gesproken ?

Jah hier gaat et ondanks alle kwaaltjes wel goed, alleen me rug word steeds minder.. Heb altijd al last van me rug gehad, dus nu met dat gewicht van de baby aan de voorkant komt het weer terug en trekt zo nu en dan door naar me bekken :S Weet zo af en toe niet hoe ik moet gaan zitten/liggen of staan :S Maja, kheb et er voor over, doe gewoon lekker rustig aan..

Voor de rest is hier ook alles zo goed als klaar, volgend weekend gaan we de laatste handelingen aan de kamer doen en dan kan de nesteldrang beginnen haha! Rond de 35ste week ga ik denk ik ook zo me vluchttas klaarmaken, ga namelijk ook in het ziekenhuis bevallen..

Whow, over 2 weken al, opzich wel lekker, hoef je niet helemaal te w88 tot je uitgerekende datum hihi, kan me voorstellen dat je een beetje zenuwachtig bent, komt nu egt dichtbij voor jou hihi! Hier zijn we ook best zenuwachtig hoor, maar meer om het feit wanneer het zich gaat aankondigen, omdat je dat niet altijd voor het kiezen hebt..

Deel Deze Pagina