Gewoon geen zin!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LittleMommy, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Hey meis..

Jeetje wat een gedoe met je schoonmoeder :( Helemaal over het voeden, jullie vertellen haar de gevolgen als jullie meer voeding zouden geven & alsnog luistert ze niet :( Zou ook indd helemaal gek worden! Dat iemand advies geeft okkaay, maar als iemand ermee gaat bemoeien en vertellen hoe je het allemaal moet gaan doen, neej lijkt me indd erg frustrerend :( En indd jullie zijn nu zelf een gezinnetje & doen dat op jullie eigen manier hou jullie dat zelf willen & zien!
    Wel jammer dat jullie ventje nu helemaal uit zijn ritme is, maar dat komt vast wel goed..

Hoe gaat et nu verder met jou eigenlijk ? Nog last van kwaaltjes enzo, ook vanwege je ziekte of is het allemaal goed te doen ?

Volgens mij is die vriendin van me nog niet ongesteld, ik had er nog wel eventjes aan de telefoon afgelopen zondag, toen zi ze wel dat ze het gevoel had dat ze het moest worden, maar verder nog niks over gehoord eigenlijk.. Ze zei nog wel van: agg, als ik nu niet zwanger ben, dan volgende maand weer nieuwe kansen.. :( Ze zat wel de hele tijd van: kheb zo een vlekken in me gezicht en echt elke keer herhaaldelijk te zeggen.. Ze hoopte er volgens mij op dat ik zou zeggen van: jah, dat kan een kwaaltje zijn, maar ze bedenkt ineens allerlei kwaaltjes die met een zwangerschap te maken kunnen hebben.. Volgens mij zoekt ze ze gewoon op op internet & praat ze het zichzelf aan.. Maja, ze had een druk weekend gehad en ze was ook nog eens uitgeweest, dus die vlekjes kunnen ook daarvan zijn.. Kweet niet zo goed wat ik ervan moet denken, want ze verteld ondertussen wel dat ze was gaan wokken en heerlijk biefstuk had zitten eten ensow :( Dus kd8 egt vaan: nouw, lekker dan, je hebt kans dat je zwanger bent & je gaat lekker biefstuk zitten eten :( Ik reageer er eigenlijk weinig op, omdat ikzelf weinig last heb gehad van kwaaltjes in het begin..
    En indd wat jij zegt dat je het ook niet kunt vergeten of vergeven wat ze heeft gedaan, dat heb ik dus ook.. Denk ook indd dat ik straks gedachtes ga krijgen als zij op kraambezoek komt of iets en ze heeft mijn kindje vast, dat ik dan denk van: tja, als het aan jou had gelegen was hij er nu niet..

En het is indd wel zo, dat je nieuwe mensen leert kennen en deregelijke, je krijgt togg een ander soort levensstijl, je behoort togg tot een bepaald mensen massa.. En dan ga je sneller met mensen om indd die je begrijpen of dezelfde situatie hebben ensow.. Zij ziet dat indd niet allemaal, ik had het er ook nog met mijn moeder over..
    Het grappige is, dat mijn moeder vroeger goede vriendinnen was met haar moeder.. En tussen hun ging het precies hetzelfde zoals het hier ook gaat.. Toen mijn moeder zwanger werd van mijn broertje, was haar moeder ook ineens zwanger 3 maand later.. Terwijl haar moeder eigenlijk geen eens meer kinderen wou.. Uiteindelijk is die vriendschap ook stukgelopen..

Gelukkig had die vriendin van mij de luiertas kunnen vinden op de 9maandenbeurs :D Ben er egt super blij mee hihi :oops: En over dat wassen vroeg ik me inderdaad ook al af.. De kraamverzorgster was hier gister voor een intake en ze zei ook al indd dat ik gewoon mijn eigen wasmiddel kon gebruiken.. Ik gebruik zelf altijd al Ariël, best wel een bekend en goed merk, dus denk niet dat dat problemen zal opleveren met het wassen van de kleertjes.. Zolang je maar geen wasverzachter ofsow gebruikte was het prima zei ze..

Met de kwaaltjes gaat et opzich wel goed, alleen had ik de afgelopen dagen last gehad van me onderbuik, beetje prikkelingen en steekjes, volgens mij is ie egt al bezig met indalen, kheb geen idee.. Kheb nu ook het gevoel dat ik mee ruimte heb onder me maag en me buik is ook een stukje lager gaan "hangen".. Vandaag weinig last eigenlijk, behalve me onderrug & bekken, maar dat zal voorlopig ook nog wel ff blijven.. Volgende week hb ik weer een controle, dan zal ik wel te horen krijgen of het ingedaald is of niet.. En als d steekjes weer terug komen vandaag dan ga ik morgen voor de ckerheid even bellen naar mijn VK..

2. 2009mama

2009mama Niet meer actief

hee,

ja het is echt een heel gedoe met mijn schoonmoeder:(
    kan der wel wurgen, heb echt een hekel aan haar,
    ze heeft altijd tegen mij gezegt dat ze haar zoon is kwijt geraakt door mij,( ik heb hem "afgepakt" )
    tot op het moment van zwangerschap, toen zal ze wel gedacht hebben nu moet ik ophouden anders raak ik ook nog mijn kleinzoon kwijt,
    en nu doet ze echt alles om zoveel mogelijk met onze opvoeding te bemoeien, en mijn rol als moeder over nemen,... het is net alsof zij denkt: ik heb geen sterke band met mijn zoon dus moet ik het maar proberen te krijgen met mijn kleinzoon,

mijn man is trouwens afgelopen dinsdag na haar toegegaan,, ( boos)
    omdat ze de hele familie van haar met TROTS verteld hoe ons kindje op L leek, het moest maar eens "af"zijn....
    toen kwam ze diezelfde avond nog bij mij om sorry te zeggen,
    dat vond ik wel heel netjes, ookal doet ze het alleen maar voor ons kindje,
    maar nu is ze wel heel erg gekwetst door mijn man...

wat het voeden betreft... we zijn gister naar het cb geweest,even overleg gehad over wat we nu moeten doen, we hebben nu half om half voeding, met johannesbroodpitmeel erin, word het wat dikker van,
    de nacht zijn we goed doorgekomen, heb al nachten niet zo lekker geslapen haha, en hij kwam weer zoals voorheen netjes om de 4 uur,
    vandaag was hij de hele dag weer huilerig maar dat kwam omdat hij echt steeds een poepluier had, en ik dacht, ja hallo heb je net verschoont wat kan er in godsnaam nog met je aan de hand zijn,
    bleek die weer in zijn luier te hebben gepoept.. echt de hele dag door :p
    maargoed hij moet ongeveer 1 tot 200 gram per week aankomen.en hij is 250 gram gemiddeld per week aangekomen, hij weegt nu al 3358 gram, hij doet het dus helemaal super :D. helemaal trots op mijn mannetje haha :D

met mij is alles wel goed, hier en daar zo mijn downs, maar hée dat hoort erbij, dat wist ik van tevoren, het gaat in ieder geval een stuk beter dan we hadden verwacht... ik kan gewoon lekker naar buiten toe een stukje lopen met de wandelwagen... heeeeerlijk :D
    wel heb ik dagen dat ik echt pijn heb, en bijna niet kan lopen, maar als je kindje dan boven ligt te huilen... dan loop je zonder moeite zo de trap op om te kijken wat er mis is met je kindje...

schrikken als blijkt dat ze toch zwanger is ? als je stopt met de pil lijkt het me niet meer dan logische dan dat er de kans is dat ze zwanger is :(
    en volgende maand nieuwe kansen ..? ze gaat er dus wel mee door ?
    die meid heeft wel lef.... zou ik echt nooit durven :(
    haha bij jou moeder ook ja ? zo moeder zo dochter ... :p bij beide kanten ;)

fijn dat je de tas hebt die je wil :D en wat betreft het wassen...: wij doen het nu wel gewoon met ons eigen wasmiddel... als het mag... waarom niet... is net zo makkelijk,

zou heel goed kunnen dat je beebje aan het indalen is,
    ik heb zelf eigenlijk nooit gemerkt dat mijn beeb is ingedaald.
    mijn moeder is pedicure,heeft mij een keer de voeten gemasseerd op een bepaalde plek waar zogenaamd de baarmoeder zit,
    toen ik opstond zat mijn buik opeens echt meteen een stuk lager ...
    en 10 minuten later verloor ik mijn slijmprop...(of het werkelijk daar door komt weet ik niet hoor)

ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken om de steken...
    maar als je het niet vertrouwd doe je er altijd goed aan om even te bellen,
    beter tevaak dan te weinig toch...
    ondanks je kwaaltjes die je een beetje hebt, geniet je verder wel van de zwangerschap dan ? of zit je toch een beetje in een dipje ?

oh en wat betreft jou vriendin en mijn vriendin .... misschien heb je gelijk dat ze wel de grootste vijanden zouden kunnen zijn...
    ze willen beide altijd over zichzelf praten, en willen beiden graag de hele tijd aan het woord zijn en zeggen wat en hoe je het moet doen...

wie van de 2 zou de heletijd aan het woord zijn ? haha :p:p

liefss

3. 2009mama

ik heb even mijn gebruikersnaam laten aanpassen, ik heb bij het maken van mijn acount er geen rekening mee gehouden dat ik na mijn zwangerschap nog zou blijven hangen op de site haha...

en nu ik niet meer zwanger ben... is zwanger89 niet echt een gepaste naam ;)

dus ik ga nu verder onder 2009mama

liefss

4. LittleMommy

Hahaha, jah ik zt al te kijken van: Huh een reactie van 2009mama ? Niet dat andere niet mogen reageren, maar herkende de nickname niet haha.. Khad al wel een klein vermoeden dat jij et was :p

Nouw, wel heel netjes dat je schoonmoeder der excuses heeft aangeboden, hopelijk is et ook tot der door gedrongen, anders schiet je er nog niks mee op :( En eigenlijk hoeft ze zich niet gekwetst te voelen, ze moet togg gaan begrijpen dat jullie nu een gezinnetje zijn & dat jullie het op jullie eigen manier willen doen..

Wel fijn dat jullie ventje weer zijn ritme terug heeft :D Misschien zijn die constante poepluiers door de nieuwe voeding, dat ie daar eventjes aan moet wennen hihi.. En ook super fijn dat ie et zo goed doet en goed aankomt.. Egt fijn om te horen..

En wat je ziekte betreft is het ook fijn dat et togg aardig meevalt allemaal dan je zelf had gedacht.. En indd, eigenlijk zal je wel moeten als je je kindje hoort huilen of iets dergelijke.. Maar zo lang het te doen is allemaal, dan is dat super togg?!

Over dat indalen gesproken.. Wat jij zegt over dat je moeder had gemasseerd op de plek van je baarmoeder bij jej voet.. dat kan heel goed kloppen! Ik las toevallig vd week iets op internet over manieren als je baby niet zelf ging indalen. Daar stond ook een manier bij over acupunctuur, en dat ging ook door een naald te prikken op een bepaalde plek van de voet.. Dus het zou maar heel goed kunnen dat je moeder het gestimuleerd heeft :D

Jah wat die vriendin van mij betreft, ze is ongesteld geworden en dus niet zwanger.. Voor mij was dat opzich wel een opluchting, maar ze gaat er indd mee door.. Ze doet maar lekker wat ze niet laten kan, kheb opzich wel een beetje mijn mening doorgesluisd, want kheb der wel gezegd van: wat denk je dat je "vriend" hiervan gaat vinden en zijn familie, vooral in hun cultuur? Maja, daar heeft ze dan schijt aan, dus tja.. kga der dan verder weinig over zeggen, ze is er zo erg mee bezig gewoon, ze moet en zal binnen de kortste keren ook zwanger worden, dus tja, klaat er lekker de gang gaan.. Tegen die tijd ben ik druk met me gezinnetje :)

En ohjaa, je raad et nooit.. ik had zelf even me ponnie geknipt van me haren (kben zelf kapster geweest) en 3 x raden wat z vandaag heeft gedaan.. JUIST een zelfde ponnie erin laten knippen :x Om der een beetje te pestn (omdat zij nog geen lagen kan) worden er volgnde week lagen ingeknipt bij mij :) :) Jij nog een beetje last van die vriendin gehad, of heeft ze het nu egt eindelijk begrepen allemaal ?

Ik geniet verder wel egt volop van mijn zwangerschap, ben het ook eigenlijk nog niet egt zat ofsow, alleen de verlangen om mijn beebje in mijn armen te hebben, die worden wel de dag erger :oops: Nog 8 weekjes :)

5. 2009mama

hihi ja ik dacht toen ik dit account aanmaakte dat ik na de bevalling hier niet meer zou zijn, had toen nog helemaal niet gezien dat het ook is voor na de zwangerschap ;).... dus maar even aangepast, (en wist zo 123 ook geen leuke gebruikersnaam dus heb er maar even 2009mama van laten maken :p)

ik vind het ook heel netjes van mijn schoonmoeder,
    of ze het meent... ik weet het niet... ik denk wel dat ze het wil menen... voor haar kleinzoon,ze is van plan een hele hechte band met hem te krijgen,
    maar dat kan ze niet dwingen... als ze gewoon een leuke oma is dat komt dat vanzelf... maar als je van alles gaat afdwingen en al VAN PLAN bent om een hechte band te creeeren,, dan voelt zo'n kind over een paar jaar dat ook wel aan...
    en ze is wel gekwetst... ze is al 2 dagen niet aan de deur geweest en ook niet gebeld :D even geen last van schoonmoeder :p haha,
    wel jammer dat ze zich gekwetst voelt... vandaag gaat mijn man daar maar eens even om de deur kijken, en ik denk( weet niet zeker) dat hij misschien ook nog wel eens even de rest bespreekbaar maakt met haar.
    als we dan toch bezig zijn ;) dan kan ze de rest er ook wel even overheen hebben :p

ik denk ook dat het poepen van de nieuwe voeding komt,
    hij heeft echt bij elke voeding de luier ontzettend vol zitten.
    hij heeft wel moeite met in slaap komen, echt van die haze slaapjes,
    maar als wij hem dan oppakken... dan valt hij zo in slaap en dan word ie ook niet meer wakker... ( totdat we hem in zijn bedje leggen dan begint het geschreeuw weer :p )
    snachts valt het wel mee. dan slaapt hij gewoon tot zijn voedingen.
    waarom hij de laatste dagen zo huilerig is weet ik niet... nog even aankijken en anders even weer afspraak maken met het cb...

wat mijn moeder betreft.... die denkt zelf ook dat het allemaal te maken heeft met haar massage ;)... dat mijn man en ik die avond ervoor seks hebben gehad heeft het hem niet gedaan... haar massage, daardoor kwam het haha die is helemaal trots op haar kunsten ;) :p:p
    maar ze zei wel: je kunt het nooit zeker weten... maar als de volgende keer iemand zwanger is van mijn dochters/schoondochters. en ik masseer en ze bevallen dan weten we het zeker ;)

gelukkig is je vriendin ongesteld geworden....
    echt ik snap niet dat ze er nog mee doorgaat ook....
    hij word zo gewoon gedwongen om papa te zijn...
    tuurlijk als je per ongeluk zwanger bent en vader wil geen papa zijn, en de mama kiest ervoor om het kindje te houden, ja dan dwing je ook iemand tot papa worden,(of hij er voor het kindje is of niet, hij is papa.)
    maar hij zij maakt nu voor hem de keus om zwanger te worden :(
    ik snap het echt niet.

hahaha moet er wel om lachen... jij een ponnie zij een ponnie...
    hoezo ik moet alles hebben wat anderen hebben....
    heb je ook helemaal goed dat je laagjes laat knippen.! zal ze flink balen dat zij dat nog niet kan.... ( tegen de tijd dat ze het wel kan en ze doet het is het bij jou misschien weer lang genoeg om de laagjes er weer uit te knippen :p)

ik heb nog niet echt weer last gehad van haar....
    ze is wel 1 keer nog geweest want die andere jongen vond ze toch maar niks(en dan ben ik weer goed genoeg),hij wou al een gouden ring kopen voor haar dat ging haar iets te snel,
    ik heb er verder weinig op gereageerd en ben gewoon bezig geweest met : eten koken. flesje klaarmaken, beetje huishouden. en volgens mij is wel aangekomen dat ik even belangrijkere dingen te doen had. (ookal snapte ze niet dat ik dat belangrijker vond dan haar levensverhalen
    verder heeft ze me op msn nog gezegt dat haar vriend de sloten van het huis wat ze samen gekocht hadden veranderd heeft en ze kan haar woning dus niet meer in, ( waar hij dus woont zij woont weer bij haar ouders ) nu zegt ze: advocaat erbij...en mijn moeder heeft heel veel connecties bij de politie dus eens kijken wat we daar mee kunnen...
    ehhh volgens mij was ze even vergeten dat mijn papa bij de politie zit,
    hoofd criminaliteit....was weer even het stoerdoenerij doen van haar...
    en dat heb ik haar ook gezegd : wat wil je nou...? stoer doen dat je moeder connecties heeft bij de politie... meid ik weet dat jou moeder dat helemaal niet heeft... je weet toch dat mijn pa bij de politie zit...ik ken ze allemaal... en ik weet dat geen van allen ook jou moeder ma kent... als je hun vraagt wie is die vrouw dan halen ze hun schouders op...
    toen is ze offline gegaan en nog niks weergehoord :D

fijn dat je nog lekker aan het genieten bent van je zwangerschap,
    ondanks een paar kwaaltjes. maar nog 8 weekjes :D:D dan ben je er van af.... en misschien komt ie wel iets vroeger dan heb je je beebje nog eerder in je armen :D ( als het maar niet te vroeg is ;) ) gewoon lekker optijd vroeg ;) haha

nou mijn ventje schreeuwt ondertussen om zijn mama dus ik ga maar eens even kijken ;)

liefss

6. LittleMommy

Je schoonmoeder kan indd niet dwingen om een hechte band te krijgen met jullie ventje.. De tijd zal het vertellen.. Ze kan indd gewoon een leuke oma zijn voor haar kleinzoon, maar over d hechte band, dat ligt natuurlijk ook aan jullie ventje zelf of hij veel naar haar toe zal trekken in de toekomst of niet.. Hopelijk gaat dat goed, en gaat ze hem niet te veel verwennen, want dan is het inprincipe geen hecte band maar meer zo van: Bij oma mag & krijg ik alles! Hoe is het gesprek gegaan tussen haar en je man ? Is het een beetje opgelost allemaal ? Hoop het wel, want zo is het natuurlijk ook niet leuk..

Wel lekker dat jullie ventje snachts door slaapt tot de volgende voeding, dan maakt overdag niet zo heel veel uit.. Overdag is ie gewoon wat actiever hihi :oops: Al bijna het ritme van het grote mensen leven haha! Is ie nog steeds huilerig of is dat ook al wat minder geworden ? Komt vast wel goed allemaal & anders indd even overleggen en bespreken met het cb..

Wat die vriendin van mij betreft, ze dwingt hem indd om papa te worden.. Ben ook egt benieuwd hoe dat uitpakt allemaal.. Ik hoop natuurlijk voor der dat het wel goed komt en gaat, maar zo niet, dan zal ik ook niet egt veel medelijden hebben omdat ze daar zelf voor gezorgd heeft natuurlijk.. Ik vraag me soms egt af of het wel waar is wat ze allemaal verteld over dat hij er niks van weet dat ze niet meer aan de pil is ensow.. Ze wonen ook al heel lang samen, en dan is het misschien geen mannending, maar hij zal zich togg ook wel afvragen waarom ze later ongesteld was geworden en dat soort dingen..dat soort dingen moet je wel aan elkaar merken togg lijkt mij ? Helemaal als je al zo een lange tijd samen bent en ook al een aantal jaar samen woont met elkaar..

Hahaha die vriendin van jou.. Ze is best wel lachwekkend eigenlijk! Ze doet wel a gelijk het 1 & ander met die jongen, en wanneer hij der een ring wil geven, dan gaat het haar ineens iets te snel :rolleyes: En gelijk heb je! Je huishouden en je beebje vooral zijn 10.000 x belangrijker dan haar levensverhalen die eigenlijk nergens op slaan ook nog eens :( Stoer doen over dat haar moeder zogenaamd connecties heeft en dergelijke bij de polite, alsof jij daar op zit te w88 om dat te horen haha.. Gelukkig weet je zelf wel beter.. Denk dat de boodschap indd wel overgekomen is allemaal bij haar..

Gelukkig hier ook wel, word niet meer "gestalkt" om het zo maar ff te noemen en we zien elkaar egt heel weinig, alleen nu gaat ze de "ziektewet" in, zodat haar lichaam even rust krijgt (in de hoop dat ze zwanger word natuurlijk) Maar had haar vorige week al gezegd dat ik niet meer de deur uitga voor onbelangrijke dingn & geen hele dagen weg ga.. Ook vanwege me rug & daarbij komt het steeds dichterbij allemaal.. En je weet het indd maar nooit, straks komt de beeb wel eerder & dan ben ik niet in mn eigen omgeveing, dat zie ik egt niet zitten! Ze begreep het wel gelukkig (eindelijk! :) ) En op visite komen doet ze togg niet, want dat vind ze niks & is ze na 5 min alweer weg..

Nog een paar weekjes dan veranderd het togg nog wel veel meer, want dan heb ik ook mijn klein beebje die ik alle aandacht wil geven wat het nodig heeft.. En zit ik indd ook niet te w88 op haar onzinnige dingen of onbelangrijke uitstapjes & levensverhalen over hoe ze express zwanger probeert te worden ;) :)

7. 2009mama

oooh mijn schoonmoeder zal hem absoluut niet teveel verwennen,
    dat kan ze niet... zij is meer het typ : hard worden. geen geld voor een lekker snoepje, zelf voor werken.. als kind zijnde werk je natuurlijk niet maar dan moet hij het bijv verdienen... netjes zijn tegen oma, rommel opruimen, helpen stofzuigen, dat soort dingetjes, nee ze zal nooit zeggen hier schat heb je stiekem een snoepje van oma ( omdat het bijv van mama niet mag ;) )

ze zal het afdwingen door zielig te doen,
    bijv opa en oma VW hebben al een kleinkind die ze vaak zien, en ik heb maar 1 kleinkind, dan kun je toch wel vaker bij mij komen, dan zit ik ook niet zo alleen... en als hij dan zou zeggen oma ik heb geen tijd ik ga met vriendjes spelen dan gaat ze huilen...
    doet ze bij mijn man ook......

ik weet natuurlijk niet of ze dit zo gaat doen... maar dit is wel hoe ze het bij mijn man doet. schuldig laten voelen, want ze is oh zo alleen... gescheiden,alleen in een groot huis, want de kinderen wonen niet meer thuis,en dan zullen wij zeker andere dingen gaan doen in plaats van haar vermaken ? hoe bruut zijn wij ?

ik hoop zo dat ze het anders aanpakt bij ons zoontje,zo niet dan zal ik haar toch %$^&( :p:p:p

het gesprek ik wel goed gegaan.. hij heeft gezegt : mam je weet dat ik ontzettend veel van je hou, maar je staat ja 3 keer in de week bij ons op de stoep... we zijn net een gezinnetje, we moeten nog aan elkaar wennen,het is allemaal zo anders,en al dat bezoek over de vloer... dan hebben we nauwelijks tijd voor ons 3tjes... en dan ga jij je ook nog eens overal mee bemoeien... dit doen we niet goed,dat doen we niet goed,vroeger ging het zo en zo en dat moeten wij ook doen,
    of jij deed dit vroeger zo en dat moeten wij ook omdat jij moeder bent en het dus beter kunt als haar omdat zij nog maar net moeder is...
    we vragen je alleen maar om je er niet mee te bemoeien... als er iets is waar we niet uit komen of iets niet weten hoe we het moeten doen... dan komen we wel naar jou... en je mag trouwens best advies geven... maar als wij er voor kiezen niets te doen met dat advies, laat het dan zo en word niet boos.....

zelf vind ik dat hij het heel netjes heeft gedaan...
    reactie van zijn moeder:

ik heb het gevoel dat ik op een leeg eilandje sta en dat jullie mij steeds verder weg duwen, jullie willen na mijn idee niet eens dat ik zijn oma ben. jullie zijn sinds mijn kleinzoon er is ( alweer niet zijn naam zeggen :evil: ) nog maar 1 keer bij mij geweest en bij haar ouders al 3 keer en jullie hebben altijd bezoek... als ik bel of ik kan komen zeggen jullie: mama nu niet want er is bezoek ... oke dan kom ik wel na het bezoek... en dan zeggen jullie weer nee mama liever niet want het is een drukke dag geweest.... dus met andere woorden ben ik gewoon niet welkom ? en laatst stond ik voor de deur om iets te vragen en laat je me niet eens binnen...

waarop mijn man weer zegt :
    mam doe niet zo achterlijk, tuurlijk willen wel dat jij oma bent, maar zoals jij doet zo kan het gewoon niet langer, je bemoeit je overal mee,
    wij redeen onszelf wel, wij zijn de ouders niet jij ..! en we zijn inderdaad maar 1 keer bij jou geweest met JOU KLEINZOON die trouwens een NAAM heeft gekregen van ons en 3 keer bij haar ouders,
    wat betekend dat we daar gemiddeld 1 keer in de week zijn.
    maar jij bent gemiddelt 2 a 3 keer in de week bij ons... wat moeten we nog bij jou ? haar ouders komen eigenlijk nooit bij ons. omdat we het gewoon fijner vinden dat we daar heen kunnen...
    en trouwens soms komen we daar ook gewoon 2 of 3 weken niet... gewoon omdat we het druk hebben of gewoon even behoefte aan onszelf, maar dat ik met jou niet mogelijk
    en vind je het trouwens heel gek. dat we er soms geen zin in hebben.. ze is net bevallen,is chronische ziek, ontzettend snel moe... en dan in de kraamtijd ontzettend veel bezoek, en dan wanneer we tijd voor elkaar hebben zullen we zeker jou laten komen? als je nou gewoon even 1 glaasje drinkt prima...
    maar je blijft uren hangen....
    of je drinkt dat ene glaasje leeg in 2 en een half uur :S

reactie van zijn moeder :
    ja vind je het heel gek dat ik 3 keer in de week kom... ik weet dat jullie niet komen... dan moet ik toch zelf maar actie ondernemen
    je hebt gewoon tijd te maken voor je moeder, L is weg, ik ben gescheiden, zit hier helemaal alleen in een groot huis,
    en nu word de fam uitgebreid zit ik nog meer alleen dan voor een paar weken geleden omdat jullie tijd voor jullie zelf willen...

reactie van mijn man :
    mam: je moet het helemaal zelf weten... maar weet wel dat als wij geen zin aan jou hebben... we de deur gewoon voor je dicht laten, dan kom je er gewoon niet in,... en het is niet mijn probleem dat jij je eenzaam voelt daar moet je zelf wat aan doen, tuurlijk wil ik best 1 keer in de week gewoon op bezoek komen bij jou... maar niet als jij al 2 of 3 keer hier bent geweest.als jij je eenzaam voelt dan zorg je zelf maar dat je iets te doen hebt.

en wat betreft het nog meer alleen zitten doordat hij is geboren,...
    je was toen we jou vertelden dat we zwanger waren neit eens blij...
    je vond het zelfs niet eens verstandig.. en we moesten de andere opties misschien even goed doornemen... en nu.. ben je opeens heel blij dat hij eris en wil je alleen maar bij hem zijn... heel leuk natuurlijk... maar de hele zwangerschap heb je het genegeerd... en dan moeten wij nu opeens accepteren dat je alles wil doen en bepalen ? omdat je zo meelevend was zeker ? omdat je haar zoveel geholpen hebt in die moeilijke tijd zeker ? omdat je zoveel hebt klaargestaan voor haar, misschien dat ze het dan wat makkelijker van zich af had kunnen laten glijden ?
    maar niet hoe jij hebt gedaan mama... daar waak ik wel voor... dat ze dat niet toelaat...doet ze het wel... laat ze jou over haar heen lopen door het maar te accepteren... dan zorg ik er voor dat het heel gauw weer word terug gedraait.. !

nou en toen hebben ze nog even wat heen en weer zitten kibbelen, en toen was het ook prima... ze zei nog wel dat zij vind dat zij zich er gewoon mee mag bemoeien... en ze heeft een bedje gekocht voor hem voor als hij daar is ( heel lief natuurlijk ) maar met een super groot dik dekbed... ( voor junioren bed ofzo ) en toen zei mijn man : mama heel lief maar dan wil ik wel dat je eerst andere dekentjes koopt want dit mag niet.

nou vroeger wel en jullie hebben het ook overleeft dus jullie kindje overleeft het ook wel... als hij hier is slaapt hij gewoon hier onder...

mijn man : nee mama... als hij hier is slaapt hij gewoon in zijn autostoeltje of bij zijn mama op de buik... tenzij jij andere dekentjes erin doet...en ik wil ze zelfs wel voor je halen... maar hij gaat niet hier onder omdat jij dat wil !

nou toen was het gesprek zo goed als af... alles nog een beetje na gepraat met zijn 2

hij is nog steeds erg huilerig... alleen snachts niet.... overdag doet hij echt alles om bij zijn papa of mama te zijn....
    vandaag zijn we bij het cb geweest... omdat hij te vroeg is geboren heeft hij waarschijnlijk meer moeite met teveel prikkels dan een baby die optijd is geboren .we moeten nu alles op ritme doen,routine, zodat hij het kan herkennen...
    ook gaan we inbakeren zodat hij niet onrustig word van zijn eigen handen
    in zijn gezicht.

hihi ja de dingen die ze doet... kan niet altijd met der lachen... maar wel om der ;)...
    ja die jongen was er volgens mij ook wel een beetje verbaast van:
    die dacht volgens mij een beetje dat hun richting een relatie gingen :p
    nouja.. vind het wel sneu voor die jongen... maar ga me er niet druk om maken, ik ken hem niet eens...

gelukkig word jij ook niet meer zo lastig gevallen. heerlijk hé al die rust :D:D
    ziektewet ja ? haar lichaam rust geven ..? ze kan toch ook een tijdje halve dagen werken ? (als het nep is valt het zo ook minder op, dan laat je tenminste nog zien dat je wel wil, maar dat je ook even echt rust nodig hebt :p )
    maargoed... daarbij als ze het echt nodig heeft omdat ze er anders bij neervalt en het gewoon echt niet meer trekt... dan moet ze het wel doen...
    magoed ik denk zelf dat het niet zo heel erg echt is ( ookal mag ik niet oordelen omdat ik haar niet ken ) maar heb toch zo mijn bedenkingen.
    denk dat je gelijk hebt... in de hoop dat ze zwanger word.
    nou... het is in iedergeval fijn dat ze je eindelijk begreep dat je niet de deur uit gaat voor hele dagen/dingen die jij niet belangrijk genoeg vind.

er veranderd zometeen een hele hoop ! je moet zometeen mama wezen, en vriendin(of vrouw) en je huishouden doen... en misschien heb je nog wel een opleiding dat je moet doen...
    dan kun je problemen van anderen er gewoon niet bij hebben.
    dan is het voor jou onbelangrijk wat ze die dag allemaal wel niet voor leuks gedaan heeft,

weet je trouwens of je een jongen of meisje krijgt ?
    oh en trouwens... ik heb commentaar op mijn schoonmoeder dat ze steeds kleinzoon of kleinkind zegt... en ondertussen zet ik zelf hele tijd mijn ventje,mijn zoontje,ons zoontje,ons kindje.. neer... en ook niet zijn naam... dat komt omdat ik hier al een eerder een babynaam heb neergezet die ik wel leuk vond en wou kijken wat de anderen hier er van vonden..en toen ik ging googlen op de betekenis van die naam en toen kwam zwangerschapspagina ook in beeld. helemaal bovenaan. toen wist ikdus dat er op gegoogeld kan worden, en ik weet... dat de naam die wij hebben hier aan in onze woonplaats helemaal niet voorkomt, en dat mensen ( ook mijn "vriendin") gaat googlen op die naam... en ik wil niet dat de mensen die ik ken hier mijn verhalen kunnen lezen...
    zometeen krijg ik nog meer ruzie met me schoonmoeder;) :p

liefss

p.s. we hebben dit trouwens ook echt ons topic gemaakt hé haha niemand reageert meer alleen jij en ik :p

8. Female

Female Niet meer actief

Mss beter via PB verder kletsen dan? Heb je ook meteen wat meer privacy...

9. 2009mama

oh iedereen mag dit lezen. hoor ....
    ik weet dat er niemand die ik ken op deze pagina zit ...

alleen als de naam van mijn zoontje hierop staat dan weet ik dat als er gegoogeld word... mensen die ik ken wel op deze site komen :) en dat wil ik niet,
    en daarbij als ze het wel lezen vind ik het nog niet erg... heb weinig te verbergen... maar als het helpt een ruzie met me schoonmoeder te voorkomen door hier zijn naam niet neer te zetten dan doe ik dat graag...
    maar als littlemommy zijn naam wil weten zet ik het zo in een pbtje hoor :)

en daarbij staat er dat we het ons topic hebben gemaakt doordat alleen littlemommy en ik nog reageren en verder niemand...er staat nergens dat ik graag meer privacy wil, wat het is allemaal prive genoeg zolang me schoonmoeder het niet leest ;)
    als ik echt meer privacy wou dan had ik deze verhalen echt wel achterwege gelaten hoor, of als ik mijn verhalen echt kwijt wou dan had ik het misschien ook wel via pb gedaan... maar we storen hier niemand toch ?

maar bedankt voor je advies :) zien wel wat we er mee doen ;)

10. 2009mama

niet bot bedoeld btw... zie dat het miss wel bot over kan komen maar is niet zo :D

Deel Deze Pagina