hee dames! toen ik van de week op het werk kwam zag ik deze buitenplant. ben zelf bloemiste, maar al 5 jaar uit de planten, wij verkopen allen bloemen mn bazin had deze op een markt in de stad gekocht maar niet na de naam gevraagd. ik vind hem geweldig en wil hem graag in mijn tuin! we weten alleen van de verkoper dat hij winterhard is en groenblijvend.. meiden die het wel weten?? liefs x
Als ik die zo zie is het zeker geen oleander. Mijn schoonmoeder heeft de tuin vol oleander en die zien er heel anders uit, die heeft ze in alle kleuren.
ik zag hem vandaag toevallig en moest aan dit topic denken. Het is een polygala: Myrtle-leaf milkwort, Polygala myrtifolia, Grandiflora - Shrubs - Polygalaceae garden
Is idd een polygala, had hem op het balkon, maar was niet zo'n succes. Hopelijk doet hij het in NL in de volle grond wel goed. Oleander is een veel grovere plant (hier groeit hij alleen als ''onkruid'' langs de snelweg).
Polygala, idd. Wij verkopen hem ook. Niet echt een "sterke" kuipplant voor dit klimaat. even als olijf etc, ze hebben het hier gewoon moeilijk..