Gewoon gezelligheid :D

Discussie in 'De lounge' gestart door Sulley, 17 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Knap hoor voor alle mama’s met drie kindjes dicht op elkaar :) hier zeker nog wel een wens voor een derde maar ik wacht hier echt nog eventjes mee Hihi. Ook ivm keizersnee en totdat de oudste sowieso op school zit en dan kijk ik eens verder hoe dat allemaal gaat en of het voor ons haalbaar is nog een kleintje:)

@Evanesco Hihi ja konden we maar in een catalogus boek onze vriendinnen uitkiezen he dat zou makkelijk zijn :p

@Wenda jou ken ik natuurlijk al een beetje:)
    @reckless hebben wij niet samen in een april bevallings clubje gezeten?

reckless, Sulley, Wenda en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ja ik snap het, ineens is dat gezinnetje wat je voor ogen had nu toch niet meer zoals het was. En sta je er alleen voor, alles alleen doen, alle beslissingen alleen maken. En gewoon iemand die savonds zegt ga jij maar even lekker op de bank zitten ik ruim wel op bijvoorbeeld. Dat geeft je wel een eenzaam gevoel, ookal ben je niet helemaal eenzaam. Wil je veel sterkte wensen en hopelijk over een poosje ga je wat positiever naar de toekomst kijken:)

Sulley vindt dit leuk.
  3. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Inderdaad een mooi vak hoor! Heb het 14 jaar met plezier gedaan. Al benauwde het me soms ook wel hoor, je werkt in een relatief kleine ruimte met toch best een aantal mensen. Maar buiten dat een uitdagend en technisch vak. Ik heb in een perifeer ziekenhuis gewerkt en daar deed ik eigenlijk alles ... Als in instrumenteren en assisteren bij alle voorkomenden ingrepen. Van keizersnedes tot heup en knieprotheses, van trommelvliesbuisjes plaatsten tot grote vaatoperaties als aneurysma’s. Heel veelzijdig en dat maakt het ook leuk. Je staat letterlijk met je handen in een mens en helpt de operateur ... snap dat dat voor sommige mensen smerig klinkt hoor :rolleyes:. Heb ook in een opleidingsziekenhuis gewerkt en daar assisteerde je veel minder omdat er arts assistenten genoeg waren.

Maar inderdaad fysiek zwaar. Er is ooit een onderzoek gedaan en het staat gelijk aan beroepen in de metaalbewerkingssector. Veel tillen, patiënten en zware instrumentensets, lang staan (in dezelfde, soms onmogelijke, houding) en bereikbaarheidsdiensten voor spoedgevallen. In mijn begintijd had je er al een werkdag op zitten en dan ging je bereikbaarheidsdienst in om 16.30. Dan maakte je het reguliere programma af als dat nog niet klaar was en daar bij kwamen dan de spoedgevallen. Soms werkte je dus van ‘s ochtends 8 uur tot de volgende ochtend 4-5 of 6 uur. Of je kon even naar huis en als je net sliep ging de telefoon voor het volgende spoedgeval. Daar is later wel verbetering in gekomen hoor. Dan begon je als je bereikbaarheidsdienst had om 15 uur en was je de dag na die dienst vrij.

Mja dat heb ik dus met pijn in mijn hart op moeten geven. Heb altijd geloofd dat het wel weer goed zou komen en ik het weer met gemak zou kunnen doen. Dus was ook niet echt voorbereid ... dat had ik beter wel kunnen zijn want dan had ik nog een opleiding gevolgd en zo iets achter de hand gehad. Het is een heel specifiek vak dus buiten de OK kan je er verder weinig mee.

Sulley, Marchella en Rosy90 vinden dit leuk.
  4. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Je mag dramatisch klinken hoor in zo’n situatie! Je zit er nu middenin en moet er doorheen. Lijkt me echt zwaar om er zo alleen voor te staan. Het komt vast goed, maar het voelt voor jou nu gewoon heel erg rot!

Sulley vindt dit leuk.
  5. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @Elmyra , mooi beroep hoor! Jammer dat je het niet meer kunt uitvoeren. Maar het klinkt inderdaad als een zwaar beroep.

@Roosie91 , ja inderdaad :D Leuk om je hier weer tegen te komen:)

Sulley, Rosy90 en Elmyra vinden dit leuk.
  6. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    @Elmyra wat een ontzettend mooi en bijzonder beroep! Snap dat je naast de ok er niks anders aan heb dat is wel jammer! Zou je ooit weer in het ziekenhuis willen werken maar dan in een ander beroep? Dat klinkt ook heel zwaar allemaal en als je gezondheid het niet toe laat is het nog pittiger. Maar denk dat je het zo af en toe wel zal missen of niet?

Elmyra en Sulley vinden dit leuk.
  7. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hier vanmorgen lekker naar de markt geweest voor de warmte, en nog even langs opa en oma gewandeld. Nu lekker lunchen. Al slaapt de jongste wel nog:) ik maak een omeletje op brood voor ze even weer wat anders:)
    Vanmiddag lekker in het zwembadje in de tuin lekker relaxt:)

Elmyra, Sulley en Marchella vinden dit leuk.
  8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Hee das dichtbij!
    Ik woon ook in de Krimpenerwaard :)

princess79 vindt dit leuk.
  9. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Zo, ik heb de kinderen nog even in bed gedumpt voor we zometeen vertrekken naar een middagje Monkey town.
    Zó geen zin in met dit weer, alleen met de kinderen. Maar krijgen straks de hele middag kijkers voor ons huis en kan nergens anders heen, super onhandig!

Elmyra en Sulley vinden dit leuk.
  10. Wiena

Wiena Lid

18 jul 2018
    19
    5
    3
    Vrouw
    Wat een gezelligheid! Eenzaam voel ik me niet, wel vaak onbegrip omdat ik vriendinnen heb zonder kids. Zelf ben ik 33 en heb ik een zoontje van net 1 jaar oud. Ik ben getrouwd en woon in Berkel en Rodenrijs. Inmiddels is een vriendin van mij zwanger en kan ze elk moment bevallen. We zitten alleen wel een beetje op afstand. Ik hou van films kijken, boeken lezen, dansen, lekker eten en series volgen. Daarnaast ben ik behoorlijk geinteresseerd in fotografie. Ik moet er alleen nog wel echt de fijne kneepjes ervan leren! En daar heb ik helaas nog niet veel tijd voor. Het belangrijkste vergeet ik bijna, ik hou van sporten. Sinds mijn bevalling is het nog niet optimaal. Bij lange na niet i.v.m. allerlei fysieke klachten, maar ik ben sinds kort wel aardig aan het opbouwen! :thumup:
    ----------------------------------------------------------------------------------
    S:2017

Elmyra, Sulley en Rosy90 vinden dit leuk.
  11. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hè wat balen! Geen opa en oma waar je een paar uurtjes naar toe kan?

Sulley vindt dit leuk.
  12. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Zijn er eigenlijk nog meiden die binnenkort op vakantie gaan?:)

13. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

@Roosie91 ja ik mis het soms wel, zou ook niet meer de gezondheidszorg in willen. Het meeste is toch te fysiek en vind het dan ook wel confronterend ofzo.

Lekker zwembad in de tuin, ik ben hem ook aan het vullen. Of nouja de tuinslang doet dat :rolleyes:. De meiden zijn vanochtend naar de psz geweest. Ze slapen nu allemaal nog.

@Pinkblossom hè bah, kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt met dit weer. Hopelijk vermaken de kids zich daar goed en kan jij er een beetje bij zitten. Al is mijn ervaring dat er van zelf zitten weinig terecht komt helaas. Hopelijk is er dan meteen een koper en hoef je niet nog eens een hele middag je huis uit.

@Wiena welkom ook. Balen dat het fysiek nog niet zo lekker gaat hopelijk gaat het toch snel wat beter. Fotografie is ook mijn hobby, hoop er meer mee te kunnen. Heb een cursus afgerond en doe nu nog een geavanceerde les. Heb jij voorkeur voor een genre?

Rosy90 vindt dit leuk.
  14. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    @Elmyra ja snap dat dat ook wel weer confronterend is, jammer! Ooh heerlijk hebben jullie ook vakantie van de psz?
    Dus jij hebt even lekker tijd voor jezelf Hihi geniet ervan!

15. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Wij zijn pas een midweekje geweest. Naar Hof van Saksen. Echt superleuk gehad! Gaan jullie nog?

Rosy90 vindt dit leuk.
  16. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ja ik heb echt geluk met de kids wat dat betreft hoor. De oudste is 3,5 maar die slaapt ook nog ‘s middags. Heeft ze een tijdje niet gedaan maar sinds het zulk mooi weer is en ze veel buiten in beweging zijn slaapt ze weer. Kids gaan vrijdag nog en dan ook hier vakantie (regio Noord).

Rosy90 vindt dit leuk.
  17. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Nou we zijn van 15 tot 29 juni naar centerparcs de vossemeren geweest in België, en vanuit daar heerlijke uitstapjes gemaakt door België.
    Nu willen we in september weer een weekje weg, we twijfelen nu tussen cp erperheide België of Roompot weerterbergen. En dan willen we vertrekken op mijn verjaardag, 14 sept:D

Sulley en Elmyra vinden dit leuk.
  18. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ja lekker he! Hier sliep L sinds kort niet meer smiddags maar nu met het mooie weer ook wel weer haha even lekker bijtanken denk ik:) Ooh lekker (nou ja psz is altijd wel even leuk voor ze)

Sulley en Elmyra vinden dit leuk.
  19. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Oh leuk zeg! België! Wij hebben in september ook nog twee weken of nouja ... mijn man. Leuk verjaardagskado in ieder geval :), waar je ook heen gaat.

Wij wilden niet te ver. Hof van Saksen is mooi en 45 minuten rijden voor ons. We moeten namelijk wel met twee auto’s. 3 kinderstoelen en de duowagen en 1 auto is gevuld, en dan moesten er nog tassen en wat proviand mee :D. Dus daar ging de familie ‘Flodder’ hoor ;). Dakkoffer hadden we nog kunnen huren maar dat was duurder dan de benzine ... Het ging prima zo.

Rosy90 vindt dit leuk.
  20. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hoe oud is jouw L.? Van welke maand? Mijn L. is uit hetzelfde bouwjaar (is van 30 november). Lekker hè als ze even slapen, al is het er maar 1 ... scheelt toch!

Rosy90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina