hallo dames, vanavond zag ik mijn hondje op de grond liggen ( chihuahua 1,5 jaar oud ) en hij trok raar met zijn hele lichaam, ik zei wat is er? en ging bij hem zitten, hierbij schreeuwde die het uit van de pijn, mijn vriend en ik bleven bij hem en tijden deze 'aanval' plaste die op de grond, terwijl ik net met hem uit was geweest. Na een minuut of korter was het over en afgesproken met vriend om morgen met hem naar de da te gaan en helemaal te laten onderzoeken. Ik had een bedje voor hem op de bank gemaakt en hij kwam bij me, ondr het aaien op mijn arm, vielen steeds zijn ogen dicht en kreunde die op een rare manier, telkens als ik stopte gaf die me steeds kusjes.... opeens lag die naast me en sprong die weer op en schreeuwde van de pijn dit keer niks kramp of trekken en ook niet geplast. Ik wilde meteen naar de da maar vriendlief zei dat ik het nog even moest aanzien om te kijken wat het nou was en of die nog iets krijgt. Hij denkt dat het kramp is en erg pijn kan doen. Maar ik maak me echt zorgen, een hondje van 1,5 kan toch niet zomaar ziek zijn? Ga zoiezo morgen met hem naar de da. Maar wilde toch even vragen of jullie het herkennen of al eens hebben meegemaakt? sorry voor het lange verhaal
dat hij met zijn lichaam aparte bewegingen maakt, doet mij denken aan epilepsie, ik heb zelf een hond gehad met epilepsie, en het kan zich op verschillende manieren uiten. ik zou echt even naar de dierenarts gaan, of in ieder geval even telefonisch overleggen, of je het nog aan kan/mag kijken. er zijn namelijk ook honden met epilepsie die er in blijven, ik zou het zekere voor het onzekere kiezen en toch even contact opnemen
Ik denk dat ik ook naar de dierenarts gegaan was. Morgenvroeg dan maar meteen bellen. wat zielig zeg voor je hondje, hoop dat t niks ernstigs is. Als mijn hondje ''iets'' heeft, blijf ik altijd lekker bij hem op de bank slapen, of hij mag met me mee, slapen in mijn bed
Ik had de dierenarts ook gelijk gebeld. Epilepsie was het eerste wat mij te binnen schoot. Mijn ouders hebben een hond met epilepsie en dit deed mij daaraan denken. Ze heeft het ook al jong gekregen. Maargoed ik ben natuurlijk geen dierenarts. Succes morgen!
Na het lezen van de reacties, toch maar even contact opgenomen, mevrouw denkt zelf dat het niks is omdat het hondje nu weer acties is en het uit het niets komt, morgenvroeg kon ik gewoon langskomen. Als de toestand zou verslechteren of veranderen kon ik weer bellen en overleggen.....
Ik begrijp het gewoon niet. Er was niks aan de hand, en opeens helse pijn en trekkingen. Zomaar ineens weer over en acties.. Hij ligt nu bij me, pak hem vanavond ook bij me in bed, mocht wat zijn ben ik tenminste bij hem.
Beter ga je nu. Mijn hond had dit ook chihuahua van tien maanden. Alleen die van mij was in een zon aanval gelijk dood. Zwak hart en hartaanval ze is in mijn armen gestorven binnen 15 minuten.
Het eerste waar ik bij het schokken aan dacht is epilepsie. Ik zou dan ook direct een da bellen ookal zou mijn vriend dit niet willen..
Als je vriend ligt te creperen van de pijn op de grond, zou ik ook gewoon even afwachten wat er gebeurt..... Ik was naar de da gevlogen!!!!!! edit: lees dat je gebeld hebt! Ik was dus niet akkoord gegaan met het advies van de da! Dit is dus duidelijk 1 die niet buiten openingstijden wil werken! Ik was naar een andere gegaan
Onze bull had dit ook, uit het niets zon aanval. Vaak is dit een reactie van het lichaam op iets ergers in het lichaam. Wij hebben onze bull 2 weken later helaas moeten laten inslapen, zij kreeg na de 1ste aanval steeds vaker en meer aanvallen, maar na zon aanval was ze ook gewoon weer zichzelf. Sorry maar vind het erg vreemd dat een dierenarts zegt dat het waarschijnlijk niets is, wij konden altijd komen beter 1 keer teveel dan te weinig werd ons gezegd. Heel veel sterkte met jullie hondje!
Ja, hier (= toen ik nog bij m'n moeder woonde) ook.. Hondje (ook chihuahua) was nog geen jaar, opeens een aanval, heeeel zwak en toen ik de vorige ochtend keek was ze al koud en stijf.. Bleek ook iets aan haar hart te hebben.
Meid, bel die dierenarts nog een keer en zeg dat je nu langskomt! Je gaat toch niet afwachten of het misschien nog erger kan worden?! Die dierenarts kan via de telefoon toch geen diagnose geven? Beetje raar van d'r..
mijn hond had dat ook 3 weken geleden.... 2dagen later was ze dood, ze was vergiftigd.... wees alert....