Dat vroeg ik me ook af! Ik vind het soms al heftig voor mijn 8 jarige. Vond het echt heel zielig (anders was ik nooit een botsautobaan opgelopen terwijl ze reden)
Er werken daar toch altijd mensen van de botsauto’s die ook altijd iedereen ff checken, hebben die dat niet gezien dan? Hoe verzin je het om met je baby de botsautootjes in te gaan
O ja. Vond ik ook zo lief. Luc ziet er aan de ene kant tegenop om naar school te gaan (oktober) en aan de andere kant is hij ‘jaloers’ op Ies dat zij wel al naar school gaat. Woensdag mocht hij mee de school in want er werden schoolfoto’s gemaakt bij Ies en broertjes en zusjes mochten er ook bij. Dus C mee met hen. Na de foto’s liepen C en Luc door de gang naar buiten. Horen ze opeens: ‘loopt daar mijn knappe nieuwe leerling die in oktober begint? Kom maar eens mee Lucas!’ Was het de oude kleuterjuf van Ies waar ze zó dol op was. Ze pakte hem bij zijn handje en nam hem mee de kleuterklas in. En toen zei ze: ‘jongens en meisjes, dit is het broertje van Isabel uit groep 3 en zij was één van mijn liefste leerlingen. Dit is haar broertje en hij is vast net zo lief!’ Luc mocht zitten op zo’n klein (kut ) stoeltje, in de kring en alle kindjes zeiden hallo Lucas! Dat joch was blij! Helemaal opgetogen en ‘lieve juf Robin mijn juf volgend jaar’ ♥️ Dan mag je toch in je handen klappen dat je zo’n leuk mens hebt getroffen als kleuterjuf? Ben in staat om haar een doos chocola te geven. Ze heeft Luc helemaal over zijn angst heen gekregen
Mijn nicht en ouders hadden een heleboel mensen opgetrommeld om een kaartje te sturen toen ik de laatste keren in het ziekenhuis lag. Elke dag kwamen er hele stapels, zelfs van mensen die ik niet ken. Vond ik ook zo lief. Kon ze pas maanden erna lezen ook zonder te wenen.
Mn dochter die elk kindje met een beperking op sleeptouw neemt in de indoorspeeltuin en kinderen die vervelend doen tegen dat kindje flink op hun vet geeft. Maakt dr ook niet uit hoe oud of groot ze zijn of in een heel groepje, ze worden gewoon op hun nummer gezet voor t lelijk doen. Kindjes komen ook altijd op dr af, geen idee hoe of waarom maar ze hebben de grootste lol en het is gewoon super gaaf die blije koppies en ze kijkt ook echt naar ze om, helpt ze waar nodig om toch bijv. de trampoline te kunnen doen en staat keihard te juichen als t kindje iets lukt (met een beetje hulp) wat eerst niet leek te lukken. Ze ziet geen beperking, in die zin als iets moeilijk gaat helpt ze ze om t toch te kunnen, maar dat t kindje nauwelijks praat of een slab omheeft continue (terwijl t ouder is dan haar) boeit dr niet. 1 knulletje wilde zooo graag een autootje, G. kwam dr zakgeld ophalen en wilde een autootje voor m halen (grijpautotmaat) maar met maar 1 centje moest papa maar even helpen want ze wist niet zeker of dat dat lukte. Met veel moeite gelukt, autootje aan de ouders laten zien (zonder dat dat kindje t wist en G. moest ook even dr mond houden) hij was groot genoeg. G. geroepen en haar t autootje gegeven om aan t knulletje te geven. Dikke vette knuffel tussen die twee, manneke was dolblij en zij ook. Ze wilde t lieve jongetje gewoon iets geven om m blij te maken, dat plan was gelukt. Ze is verschrikkelijk druk, werkelijk een confettibom die 24/7 afgaat maar het is prachtig om te zien hoe ze omkijkt naar anderen. Als die zo blijft en in de zorg of revalidatietherapie gaat werken hebben we er een goeie bij.
Ik zit op dit moment in de trein met mijn zoon van 9 maanden. Hij was wat onrustig, dus ik was lekker met hem aan het spelen. Ondertussen had ik een gesprekje met de meneer tegenover mij, onder andere over mijn zoon. Hij verlaat zojuist de trein. We wensen elkaar een fijne dag en hij zei: 'he's lucky to have you as a mom'.
Hier word ik zo blij van... Net omdat mijn dochter soms wat extra hulp nodig heeft. Hoera voor kinderen zoals je dochter, en zo zijn er gelukkig wel veel, heb ik al gemerkt!
Samen maken we de gekke wereld een beetje beter, al lijkt t maar een klein stapje het kan voor iemand veel betekenen. Zo is ze altijd geweest overigens, hebben we niks voor hoeven doen. Ook voordat ze besefte dat wij bijv mantelzorgers waren.