Gewoon iets om even te delen...

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 12 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Sterkte!! Weet hoe het voelt.

2. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik heb gigantische trek in een oliebol :eek:

toch3 en Zxcvb vinden dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Oh dochter begon daar ook vannacht over om 03:30, tis echt een meid...

Magnolia29 en Vaasje vinden dit leuk.
  4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Vero0504 en @suus1983 oproep voor HPV onderzoek inmiddels binnen hoor (Y).
    We hadden het er 1,5e week terug nog over en nu ligt ie dan eindelijk op de mat.

Had dus vanaf het voorjaar een tijdje stilgelegen door corona (vermoedde ik al wel) en ze gingen nu eerst de mensen die vanaf maart een oproep zouden moeten krijgen een brief sturen. Nu zijn ze kennelijk bij begin juli aanbeland dus zo'n 4 maanden vertraging.

Neuzeke, Vero0504 en suus1983 vinden dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    op naar een "tot over 10 jaar maar weer!" (of 5 afhankelijk van leeftijd).

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hahaha ergens gelukkig dat ik niet de enige ben :p

Hahahaha dat is echt zo'n ''o fuck ook dat nog'' moment :| :roflmao:
    Gelukkig afgelopen vrijdag geen last van, want hij mocht eigenlijk donderdag al niet spelen van me ivm. drukke week, maar die grappenmaker had dus begrepen: niet bij ons thuis spelen.. dus bedacht dat ie wel bij iemand anders spelen kon ;) (en uiteindelijk waren ze nog hier, ken je dat? :confused:).
    Dus voor vrijdag nadrukkelijk gezegd niet bij ons spelen en ook niet bij iemand anders. Gelukkig zei ie zelf al dat ie dat ook niet wilde ''want dan ben ik echt HEEL erg moe mama'' :rolleyes:

goblins vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    5 dus hier ;) :p

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Het klinkt alsof het niet de eerste keer is dat je jongste een lage saturatie heeft en dat jullie het daarom nu in de gaten houden?

Is het wat beter gegaan vandaag?

Sterkte er maar mee en hopen dat het verder binnen de perken blijft...

9. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Nee, hij is bekend met longbeschadiging dus met verkoudheden heeft hij altijd een lagere saturatie (we vernevelen ook thuis zodra hij verkouden is) ondergrens is 89 met vernevelen om de 3 uur. Hij zit op 91, hebben dus nog wel wat speling maar het kan zomaar in ene omslaan :(Echt super sneu hopelijk knapt hij wat op zodat we gewoon lekker thuis kunnen blijven :oops:

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hoe gaat het nu?

Dochter heeft hier 2 ziekenhuisopnames voor gehad. Na de eerste RS dreun (18 mnd) bleef ze gevoelig op dr longen. Afgelopen Kerst kwam dreun nr. 2. Lange tijd flixotide gehad, sinds augustus er weer af. Voor nood hebben we salbutamol in huis, om te zorgen dat het (bij voorkeur) niet tot opname komt. Zeker nu zijn we daar wel blij mee.

Blijven hier ook met een "geknepen billen" gevoel zitten. Nachten lig ik er dan ook naast om dr in de gaten te houden.

Afgelopen Kerst konden we al bijna naar de IC in nijmegen regio met dr (wij zaten in Rotterdam). Toen lag t ook al zo vol (RS), wil niet weten waar je nu heen kan plus al het Corona gedoe er mogelijk nog eens bij.

11. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Wat voor vernevelaar heb je? En via de kinderarts?
    Zoon heeft ook echt enorm vaak last van de luchtwegen en een veel te lage saturatie. Ook al eens opgenomen en standaard onder behandeling kinderarts etc.

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat klinkt spannend dat ie nu op 91 zit en de ondergrens 89 is :(

Hier kindjes die meteen aan de puffer moeten zodra ze verkouden zijn. Vind dat af en toe al rot genoeg.
    Wat is eigenlijk een ''grens'' waarbij saturatie moet worden gemeten? Ik heb onze HA hier nooit over gehoord namelijk (ter info: vooral de oudste is m.n. de eerste verkoudheidsdag compleet futloos en beiden hebben ze dus meteen last van hun luchtwegen bij de eerste verkoudheidsverschijnselen).

Moeilijk hoor zo'n zorgenkindje :(
    Gaan de nachten bij jullie wel gewoon goed zodra ie slaapt of is dat heel wisselend?

13. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Hij slaapt gelukkig.

Hier komt het door de vroeggeboorte. Hij heeft 4weken trilbeademing gehad, 1week gewone beademing, daarna cpap en twee dagen voor hij thuis kwam pas van de zuurstof af. In de winter van 2019 heeft hij 5 opnames gehad, 1x rs virus, 2x longontsteking, én nog een aantal virussen waar ik de naam niet meer van weet. Alle 5 de keren zuurstof nodig gehad waarvan ze hem 1x bijna overgeplaatst hebben naar het lumc om hem in coma te willen brengen omdat z'n lichaampje op was en zuurstof behoefte alleen maar toe nam, gelukkig tijdens alles regelen knapte hij op. Daarna is besloten om een ct scan van zijn longen te maken en daar kwam uit dat hij zowel links als rechts te weinig longblaasjes heeft en vooral rechts veel long schade heeft.

Hij heeft dus altijd al een lagere saturatie dan "normaal" zo'n 94-96 waarbij 95 & 96 natuurlijk hartstikke netjes zijn.

14. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Nee via de kinderlongarts hebben we hem gekregen. Hij heeft een zeehondje sami the seal heet hij geloof ik.
    Buiten de vernevelaar krijgt hij preventief antibiotica, 2x daags 400 qvar en montelukast.

15. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Wij hebben geen grens gekregen om te meten.
    Maar hebben al vanaf zijn geboorte een saturatie meter ivm z'n zuurstof behoefte.
    Het is ook niet dat we hem dagelijks gebruiken maar zodra hij erg verkouden wordt kijken we het na is hij netjes niks aan de hand, zo niet kijken we wat vaker zeker icm het vernevelen.

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.447
    30.800
    113
    Vrouw
    Én bedankt. Ik nu Dus ook :|:roflmao:

Vaasje en Vero0504 vinden dit leuk.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Tijdje geleden hadden we t over verhuizen als een hobby, dat ik en vooral mijn man blij was dat mijn verzamelwoede zich ophield bij pennen en schrijfboekjes...

Zit ik even te neuzen wat ik kan doen met de oude vulpennen van mn vader (calligrafie maar ook super oude kroontjespennen uit zn jeugd), aangezien ik de enige creatieveling in de familie lijk te wezen maar niet alle inkt nou echt een succes is voor die ouwetjes.

Kom ik deze winkel tegen (link verderop), het is maar goed dat Tilburg out of (direct) range is. Ik zou graag gewoon een stoel in die winkel zetten en een uurtje om me heen kijken (prijskaartjes negerend, vulpennen schrijven het lekkerst maar mijn tik gaat nog geen vulpen a 400,- verantwoorden).

Maar de wat goedkopere hoek: de inkten zijn wel echt súper gaaf...zooo veeeeel kleur!!!! Ook inkt die alleen onder UV lamp zichtbaar is...én permanent...de opties zijn ineens legio binnen DnD en mapmaking...speurtochten, geocaching hints en niet te vergeten escaperooms in eigen huis (als je wat oudere kinderen hebt).

https://www.lacouronneducomte.nl/

Zwijmel...

highenergy en breister vinden dit leuk.
  18. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    Dank je straks fysio hoop dat ik dan weer lekker kan slapen en waker worden brrr

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dochter (6) ziet Trump op tv en zegt: he hij is oranje :roflmao::roflmao::roflmao:

Vitamientjuh, Prettykitty, toch3 en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.447
    30.800
    113
    Vrouw
    Zoon heeft vandaag zijn eerste voldoende voor woordendictee gekregen. Hij was supertrots. En ook nog een goed voor zijn werkwoordenspelling.

Én vanmiddag hebben beide jongens de hele middag geknutseld en geverfd voor de verjaardag van hun vader zondag. (Normaal zijn ze totaal niet creatief)

Ik zat me echt af te vragen of ze misschien per ongeluk verwisseld zijn op school :roflmao:

Vitamientjuh, toch3, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina