Gewoon iets om even te delen...

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 12 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ze worden natuurlijk ook niet zomaar verbannen van de een op de andere dag. Dit is al jaren aan de gang. Er zijn inmiddels nog amper steden/dorpen die nog zwarte pieten hebben.
    Maar buiten dat, moet dat dan zo op fb? Ik vind dat echt heel kinderachtig.

Sjalleke vindt dit leuk.
  2. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    @Iertje81 , volgende week weer Patty huispakken met tijgerprintjes bij Kruidvat!!!!

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.844
    113
    Vrouw
    Dorpen vooral. Logisch. Zonder schmink krijg je de hele tijd vragen van kinderen waarom buurman ook Piet is.
    Ik vind de hele discussie kinderachtig en vervelend. Zowel voor als tegen.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dus dat die herkenning enorm meevalt. Hier zijn ze in 1 jaar van donkerbruin geschminkte pieten naar enkel roetvegen gegaan, met dezelfde mensen en geen kind die zeurde over herkenning.
    Het geloof in Sinterklaas en alles erom heen is veel meer dan wat ze letterlijk zien. Google maar eens op filmpjes waarbij pedagogisch medewerkers zich in het bij zijn van de kinderen omkleden van juf.... naar sint of piet. Eenmaal omgekleed geloven alle kinderen heilig dat het sint of piet is die voor hen zit.

Indiana, Magnolia29 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Dat.meen.je.niet. :roflmao:
    Link :D

6. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Mijn oudste herkende toen ze 6 was ons buurmeisje. Het enige wat ze zei was: he mama dat is Marieke, en ging gewoon weer door. Het maakte haar totaal niet uit. Dit was toen de pieten nog wel geschminkt waren.

tuc en Mamafiets vinden dit leuk.
  7. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Iertje81 vindt dit leuk.
  8. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Vanmiddag zoiets leuks meegemaakt! Ik was in mijn eentje even in het winkelcentrum voor een boodschap, liepen daar twee pieten rond. Ik vroeg of ik een foto van ze mocht maken voor mijn dochter. Riepen ze meteen enthousiast uit: hoe heet uw dochter, dan maken we een filmpje! Dus ik ze gefilmd terwijl ze mijn dochter vertellen dat ze vanavond haar schoen mag zetten en of ze dan "zie ginds komt de stoomboot" wil zingen want dat is hun lievelingslied :roflmao:

Wat een geweldige spontane actie van ze, mijn dochter had ogen als schoteltjes toen ik haar het filmpje liet zien!

Indiana, Zeebra, SAARC en 15 anderen vinden dit leuk.
  9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Cindy1977 en Bellybell vinden dit leuk.
  10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Ja ik snap je hoor, ik vind het ook kinderachtig...
    nu vandaag zag ik diezelfde zwarte pietenfoto op fb maar dan met een smiley-sticker over een groot deel van het zwarte gezicht heen... gewoon even kijken hoever ze kunnen gaan. o_O

Magnolia29 en tuc vinden dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.844
    113
    Vrouw
    Het zijn doorgaans ook de ouders die zich daar drukker over maken dan de kinderen.
    Die maken zich vooral druk over wat er morgenvroeg in de schoen zit.

En zoals ik eerder al zei. Het boeit mij echt niet hoe ze eruit zien. De discussie vind ik gewoon echt vervelend. En vooral als ik dan weer dingen lees/hoor over protestmarsen waar de ME bij moet komen. Dan denk ik echt mensen. Doe normaal. :confused:

JupitR en Magnolia29 vinden dit leuk.
  12. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.726
    7.229
    113
    Vrouw
    Dat ik mijn oudste soms een bijzonder kind vind en soms zou willen dat hij wat socialer was. Maar gisteren waren we op een kinderfeestje met 5 andere jongens, waarvan 4 mega druk, en mijn zoontje bleef lekker zichzelf. Dan ben ik weer zooo blij met hem en hoe hij is ♡. Ik zou dat soort drukte in huis heel lastig vinden. Zoon lijkt ook gewoon erg op mij op sociaal vlak, misschien dat ik het daarom soms ook zo lastig vind om te zien, omdat ik er zelf moeite mee heb gehad.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  13. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik wil ook zo'n panterprint pak :roflmao: past bij de outfits van m'n dochter :oops::roflmao:

Novi vindt dit leuk.
  14. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.907
    2.067
    113
    Zoon en ik hebben tijdens het folderen ook al lopen geinen toen we die jurk zagen..... lekker makkelijk, de vlekken zitten er al op:p

Athina en Vaasje vinden dit leuk.
  15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Er is weinig te bedenken waarom mijn man een scheiding zou aanvragen, maar een panterprint huispak zou zomaar de uitzondering kunnen zijn....:p:cool:

Soturi, Kleintjuh85, Venelientje en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Syane, Dubbelgeluk en Cindy1977 vinden dit leuk.
  17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.811
    9.317
    113
    Gelderland
    Ahhh daar waar ik zo bang voor ben is gebeurd;
    Mijn kroon is zojuist afgebroken.
    Nu zit ik hier, op zondag met een mega gat in mijn mond én ook nog eens een hele drukke week voor de boeg..

Ik hoop maar dat het geen pijn gaat doen en ik snel bij de tandarts terecht kan.

18. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.907
    2.067
    113
    Sterkte, ik voel met je mee. Heb al 2 kronen kapot gebeten. Nu weer een stressvolle periode en dan is mijn kaakspanning blijkbaar zo hoog dat ik gewoon stukken van mijn kiezen en tanden eraf breek. Zelfs de tandarts wordt lichtelijk wanhopig van mij:cry::cry:

Luna86 vindt dit leuk.
  19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.811
    9.317
    113
    Gelderland
    Dank je! ahhh wat waardeloos is dat he? Zo vervelend als je maar blijft klooien met je tanden en kiezen.
    Hier ging het zo’n lange tijd goed maar ineens is het weer drama in mijn mond :confused: stress ook idd en daardoor klem ik heel erg :(

20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ies en Luc mogen op zaterdag en woensdags haar schoen zetten. Maar omdat Ies de afgelopen keren zo benieuwd was naar het cadeautje in haar schoen was ze al om 5 uur wakker om met veel kabaal naar beneden te gaan. Dus ik dacht vrijdag: ik zet stiekem hun schoenen en zet ze op verschillende plekken in huis net als dat ze gehoord heeft op het sinterklaas journaal. Slim vond ik mezelf want dan konden we uitslapen zondag!
    Mijn man volgt een studie en heeft het echt mega druk de laatste weken en toen zei hij met zijn verstrooide hoofd zaterdag tegen Ies: ‘ja hoor. Het is zaterdag dus het mag’ toen Ies heel ‘geniepig’ vertelde dat ze haar schoen mocht zetten o_O
    Je raadt het al: om 5 uur ‘s morgens was het weer feest zondag. Daar ging m’n mooie plan :rolleyes:
    En ik heb C uit bed geschopt toen :p
    En toen we gister bij m’n moeder waren zei ze heel triomfantelijk dat ze ipv 1, 2 cadeautjes had gekregen van die suffe in de war zijnde Sinterklaas :roflmao:

Kleintjuh85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina