Volgens mij was het vorige week dat een piet in het sinterklaasjournaal iets zei met "desalniettemin". Ik wilde dat woord wel aan mijn kleuter leren. Lijkt me grappig als hij dan in zijn klas opeens zegt "desalniettemin heb ik een leuk weekend gehad" oud. Maar kleuter was niet geïnteresseerd
Dat was inderdaad een "hallo goedemorgen gooi jij ook eens wat op tafel" (voorzie een juf/meester zich spontaan verslikken) Hier is t woord "onmogelijk" een ding geworden, grappig genoeg ook nog in de goede contexten (iets gaat niet). Was het eerst "alweeeeer?" en "natuuuuurlijk!" G. ga je nog even eten? Nee mama dat is écht onmogelijk. (bloedserieus gezicht, met twee glimogen) ik: Je mond is nu toch ook open? g: Huh? Wat bedoel je mama? ik: Kan je een hap doen? g: Ja natuurlijk! ik: Nou dan is het gelukkig tóch mogelijk! g: * denkt na, beseft dat ze er regelrecht ingelopen is * "Maaamaaaaaaaaah! " ik: er is maar weinig écht onmogelijk, als je goed kijkt is er vaak tóch nog wel een oplossing ("gaat-niet bestaat niet en kan-niet die is dood gegaan", slaan we voor nu nog maar even over totdat ze snapt dat niet alles letterlijk is ) Vandaag ook al betrapt op de eerste "leugen". Mamaaaaa ik ben klaaaahaaaar! Heb je je boterham al op? Ja! Helemaal opgegeten! (onaangeroerd ) Wat ligt er dan nog op je bord daar? Is de boterham van papa. (grote blauwe ogen, blond haar en uitgestreken gezicht hmmmhmmm dit wordt nog wat). Nu nog 2 uur werken, rug doet zeer (al dagen geen idee waardoor eerst waren t mn bekken (veels te vroeg, dat is bij menstruatie normaliter pas)) geen fut meer over maar ik hijs me er zo wel weer achter...bleergh, heb liever een deken en een winterslaap. Overweeg ernstig deel 1 van dat plan maar te gaan uitvoeren. Was ff vergeten dat je flink moe wordt van continue pijn en dat na 7 jaar kluizenaarschap vanwege mn knie en een jaar dagelijkse bekken ellende. Nog te vroeg voor een test, dat al geprobeerd met een 2v5 kruidvatje. Volgende week nog maar eens kijken als dat blijft. Zeldzaam verschijnsel dit, ik ken t alleen van de laatste twee zwangerschappen maar dat was wel ietsjes later (9 en 7 weken, eerste zw met 21 wkn).
Toen mijn oudste 4 was waren we een keer bij de kinderboerderij, daar kon je houten klompjes schilderen, bij de kraam stonden een paar voorbeelden. Dochter wees naar een en zegt: lijkt wel Mondriaan (leek t ook echt op), vrouw achter de kraam viel bijna van dr kruk af . Ze hadden kunstweek op school en Mondriaan was daarbij besproken.
Mijn dochter het een week lang over de poppenkast op de site van sinterklaasjournaal heeft gehad... Mamaaaaaah, de POPPEN-KAST!!! Ben erachter; het is niet de poppenkast maar de podcast
Dat de mentor van dochter belde dat het zo goed gaat op school Er zijn een hoop dingen gebeurd, en ze zit nu een stuk beter in haar vel. Én dat ze haar gaan testen op dyslectie, zo fijn! Ze is zo slecht in spelling en in Nederlands, op de basisschool is er nooit wat mee gedaan, en nu word ze z.s.m. getest. top! Hopelijk komt daar wat uit en heeft ze het wat makkelijker.
Degene die de locatie runt waar mijn vriend werkt wil mijn vriend heel graag voor vast hebben. Na een tijd van uitzendbaantjes, en aangezien er bijna alleen maar inhuur is, doet het mij goed om te horen dat hij zijn zinnen heeft gezet op mijn vriend. Hij zou mijn vriend op nog een beter betaalde baan willen hebben, een baan waarvoor ik ooit een opleiding ben gestart, maar dat wil mijn vriend helaas niet. Maar ik vind het alsnog fijn om te horen dat hij gezien wordt. Het is een harde werker die veel te lang werd ondergewaardeerd.
@Iertje81 Ik had een lap tekst getypt die ik alweer weg gehaald heb. Het is verschrikkelijk om je vader te verliezen. Sterkte.
Haha, geweldig! Bij mijn zoon (net 5) werken ze nu ook over kunst. Heeft al hele verhalen zitten vertellen over meneer Mondriaan en meneer Kandinsky. (Heb wel even moeten googlen wie Kandinsky eigenlijk was)
Baalt van post.nl Klant heeft een kaartje met een waardebon uitgestuurd. Post.nl is t "kwijtgeraakt". Ticket aan laten maken, voor de helft van november uitgestuurd en nu nog niet binnen. Andere poststukken die ook vermist waren, weer wel met zware vertraging (+2 weken) binnen. Die precies niet...(en joost mag weten wat er nog meer onderweg is, wat de scanner voor de post.nl app nog niet gehaald heeft). Ik sla de kerstkaarten maar over, daar kwam steevast 25% toch al niet aan. Denk dat t nu 25% wordt die wél aan komt...
Ik ken het gevoel, ik zat naast mn vader eind juli toen hij zn laatste adem uitblies. Terminaal kanker, had nog geholpen kunnen worden (pauze knop, genezen was geen optie meer) en 3-5 jaar erbij, maar dat wilde hij initieel niet meer, wat ik gezien de bijwerkingen ook kon begrijpen. Toen hij zich toch nog bedacht was hij al te ver. Verdriet hoort er bij en ja het slaat op de gekste momenten toe op de meest lullige dingen. Hier pakte ik een hamer uit de kast, die was van mn vader, zn favoriete hamer met zn naam er ook in. En ja hoor...daar kwam de bak met tissues. Als mn dochter straks naar school gaat voor het eerst (vlakbij hun huis, ik en mn broers zaten daar ook), mist hij ook, zwemdiploma, kerst, oud en nieuw, andre rieu, laat staan als je filmpjes of foto's zit te kijken en die weer op je telefoon tegen komt. Dochter die laatst dr fotoalbum erbij pakte...dook in een hoekje van de keuken en begon beetje te snikken, zat ze met de foto van dr opa (op hoog laag bed) en haar samen, dan houd niemand t meer droog. Oooh zoveel punten waar het te verwachten valt, naast alle onverwachte. Ik laat t maar over me heen komen en bedenk mezelf hoe gelukkig ik mag wezen verdriet te mogen hebben om het verlies van mn vader, betekend in elk geval dat hij er toe deed. Die tranen vloeien voor de mensen die er toe doen in je leven en die je mist wanneer ze er niet meer zijn. Hoewel het zuur is om ze te missen (wat je niemand gunt, begrijp me goed), gun ik mensen heel veel van die tranen en gemis (liefst zo laat mogelijk in het leven en niet alles tegelijk aub) allemaal mensen (en dieren) die er toe doen in je leven, wat ben je dan een rijk mens. Wees dan blij voor de momenten en tijd die ze deel uitgemaakt hebben in je leven en jij in de hunne, niets wat dat ongedaan kan maken. Alhoewel bewust genieten van "wat is", soms in alle drukte wordt vergeten. Misschien geschikt als een goed voornemen: af en toe eens bewust genieten. Kan ook prima met een bakkie thee, hoeft geen 4 daagse cruise te wezen.
Ik mag niet kijken, mag niet kijken. Ben vandaag begonnen met een kroontjespen te schrijven en het is zo rustgevend. Heb nu inkt van de action met een glitter er in. Laatst een heel doosje met kroontjes gevonden bij de kringloop was zo blij als een klein kind hahaha. Ik ga toch even kijken op de website ...
Dat ik mijn peuterpuber wel achter het behang kan plakken.. Waar ze die streken vandaan haalt mag joost weten. Het is net een klein Duracell konijntje.
Kijk vooral niet bij de inktpotten van diamine en Ferris wheel...zwijmel. 1 potje valt dan nog wel mee...maar wie houd t nou bij 1 potje??? (gelukkig hebben ze ook giftcards) AliExpress en wish wordt je ook doodgegooid met glass fountain pens. Ook erg nieuwsgierig naar, nog niet besteld overigens. Mn man heeft voor Kerst inkt besteld in Tilburg <3 Die was eindelijk blij dat ie wat kon vinden voor me wat geen studieboek was. Enige wat ik nog wel moet halen is die goud inkt van Permano, die doet t ook goed met doopvulpen/kroontjespen. Die moet je niet in zo'n resevoir zetten dat gaat geloof ik nooit meer goedkomen. Een goede vulpen schrijft nog altijd het lekkerst, ook gewoon qua werk. Maar creative writing en tekenen is ook heerlijk vermakelijk.
@Vero0504 en @Iertje81 Sterkte. Ik herken veel van jullie verhalen. Zomer 2016 ging de mijne. Ook aan longkanker. Ik kom hem tegen in de kleinste dingen. Soms kan ik dan alleen maar glimlach en en liefdevol terugdenken. Soms is het gewoon janken. Het liedje van Stef Bos (papa) daar blijft het sowieso niet droog bij. Én ook Dichter bij de hemel van Maarten Peters raakt me nog steeds zo diep. Een rode wijn drinken zonder aan hem te denken kan ik niet. En een camper voorbij zien rijden ook niet. Soms zie ik hem fietsen. Een 60-er met een gestreepte polo, grijze baard en kalend. Geen elektrische fiets. Die zijn voor oude mensen .
Deed mn moeder in de "maar waarom dan?" fase die oneindig lang duurde (en nog altijd niet over is). Kijk eens een heeeeele lading boeken, allicht dat je daar het antwoord tussen vindt! Schriftje mee, pen erbij en zoeken maar! Vero0504 weer een paar uur stil en zij leesde de krant, een tijdschrift of was aan het breien, ik meldde me vanzelf wel weer of werd weer voor vraag 2 uitgestuurd (ze was slim genoeg om alle lastigere vragen op te schrijven). En vervolgens ging de Bieb klagen dat ik als guppie van 11 volwassen boeken ging lenen (nederlands, engels, duits, frans maakte niet uit als t maar letters had in zinsverband de rest zocht ik wel uit met een woordenboek ernaast)...tja euh, alles daar onder had ik al gehad allicht incl. de naslagwerken en encyclopediën? Snap nu wel waarom ze lezen zo belangrijk vond, niet alleen voor school maar ook ff RUST . Vooral frans en duits vond ze ideaal, had ik nog niet op mn 11e natuurlijk maar met een woordenboek erbij was ik 60x zo lang bezig.