Wat ontzettend verdrietig. Je blijft toch dat kleine beetje hoop houden. Lekker genieten van het wijntje en hopelijk 2021 een mooi jaar voor jullie.
En weet je waar ik van schrok? Dat ik er zelfs moeite mee had dat sommigen op de piemel vielen en gelijk zwanger raakten, terwijl ik zelf zwanger was. Of vriendinnen die alleen maar goede zwangerschappen hebben gehad, nooit hebben gevoeld die hel van foute echo, die afschuwelijke oerpijn van t verlies... Ik ben mijn vriendin intens dankbaar dat ze niet verteld hoe snel ze zwanger raakte of dat ze bezig was: gaf bij mij stress... bracht mij terug naar die tijd en dat ik het haar ook niet gunde die ellende die ik had. Het laat littekens achter. Zowel fysiek bij mij maar met tijd slijten de mentale littekens wel. Alleen bij bv een aankondiging van een zeer vlot ontstane zwangerschap komen ze even aan t oppervlak.
Ja begrijp ik helemaal. Zo heb ik een vriendin die stopte met de pil, meteen zwanger raakte en meteen een goede zwangerschap. Als die mij nu 'advies' geeft denk ik ook ja wat weet jij er nou van. Zo ook met mijn zussen. Ook beide binnen no time zwanger etc. Goed bedoeld maar ja. En daar kan ik me dan schuldig over voelen...
Waar voel je je schuldig over? Dat je hun advies niet kan hebben? Niet schuldig over voelen hoor. Ik heb altijd veel meegelezen op fora en ken diverse dames die ook moeite hebben (gehad) met zwanger worden en/of blijven. Daar leer je heel wat van. Mensen die dat soort advies geven weten er - gelukkig voor hen - gewoon niets van. Ik denk dat het voor veel mensen niet goed voor te stellen is hoe pijnlijk het moet zijn, en ik denk ook dat mensen graag willen - mogelijk onbewust - dat een snelle, blijvende zwangerschap eigen verdienste is. Omdat mensen graag controle over iets hebben. Ik hoop dat jij in 2021 een plakkert hebt ♡
Sterkte @Vero0504 En terecht. Ik hou mij ver weg van vrouwen die lange wegen afleggen want ik ken die pijn niet. Dus wat kan ik ze vertellen? Aan mijn verhaal zullen ze niets hebben. Hetzelfde vind ik vrouwen die nooit een mk hebben meegemaakt anderen gaan vertellen hoe het zit. Mijn schoonzus vertelde me bij mijn eerste miskraam dat het pas 9 weken was. 'Met 18 weken, da's pas erg!' zei ze. Ongetwijfeld dat het dan nog meer zeer doet ja, maar ik had ook veel verdriet van de mijne. Knuffel! Hopelijk is 2021 jullie jaar
@Vero0504 ik zit me hier een partij te vloeken in jouw plaats. Wat had ik het je gegund dit K.L.O.T.E. jaar af te sluiten met een groeiend lichtpuntje in je buik.. Het spijt me enorm voor je dat het weer niet zo mag zijn voor jullie
Ik had in je andere topic ook gereageerd, ontzettend verdrietig dit.. Nu je over ovulatietesten praat; ik heb er nog een shitload. Zal ik die naar je toesturen? Ze zijn van Zwanger en Kids, dipsticks.
Hey, ik ben al blij dat t zo loopt en niet zoals ons zoontje moeten kiezen tussen stoppen of doorgaan en eerst 5 weken in t ongewisse zit. (en goddank dat die keuze al gemaakt bleek te zijn) En ja het is een tyfus jaar 2 mk en mn vader overleden. Kijken of we 2021 meer succes hebben. Nu eerst: WIJN (zei de bierdrinker)
Ja ik weet dat t kan, maar na de VK mishandeling bij mn dochter moet er een verdraaid goede reden zijn om daar te komen. In elk geval rond t niveau van potentieel (op termijn) levensbedreigend. Inwendige echo moeten ze t al rustig aan doen, mja bij slecht beeld willen ze toch ff een BBZ uitsluiten en dat is wel belangrijk genoeg zeg maar. Chromosomen zijn al gecheckt bij mn zoontje, die valt in elk geval af. Progesteron reageer ik als een malle op dus die lijkt het ook niet te zijn. (plofbuik door darmen en super gave huid nu) Zwangerschapswens gaat nu ook weer niet ZO diep. Het is mooi als t lukt, maar is geen noodzaak. Hebben een prachtige dochter om trots op te zijn. Dit jaar is voor ons gewoon een klere jaar, hopelijk volgend jaar beter. Eerste doel: keurige HCG bloedwaarden, maar dat weten we waarschijnlijk maandag pas ivm oud en nieuw. Tweede doel: menstruatie even afwachten. Vond t al heel wat dat mn man ovulatietesten voorstelde voor de herkansing. (die was er altijd op tegen) Nu maar ff een spoedcursus ovulatietesten aflezen gaan doen na maandag. Hier genoeg experts om op terug te vallen gelukkig. Kijken of we van deze ronde gewoon de opwarmronde kunnen maken. (zei ik angstaanjagend optimistisch voor mijn doen )
Die zijn besteld (laat er geen gras over groeien) had al gelezen dat die t makkelijkste waren voor opvolgen en betrouwbaar. Maar dank je voor t aanbod! Super lief <3
Dankjewel ❤ Denk idd dat het vooral onwetendheid is van die mensen. Gelukkig voor hun natuurlijk. Soms reageer ik er wat chagrijnig op (vooral bij mijn zussen) en dan voel ik al gauw schuldig dat ik zo reageerde.
Mijn eerste miskraam was met 6 weken, toen de opmerking van iemand: ach het was nog maar een vruchtje, kun je geen kindje noemen. Miskraam vorige maand, al kloppend hartje gezien, de opmerkingen als dan wou de natuur het zo, dan was het nog niet de tijd voor dit kindje etc. Het nodigt niet uit om er een volgende keer nog wat over te zeggen zeg maar.
@Vero0504 potverdorie! Het was zo gegund... Op naar 2021 met heeeeeeeeeel snel een beebje wat lekker in je warme buikje wil blijven zitten en groeien...! Enne opmerkingen van anderen zijn altijd makkelijk... Miskraam, missed abortion, whatever. Je kunt er pas over oordelen als je zelf in de situatie hebt gezeten. Ik heb altijd hoog en laag gesprongen dat ik een kindje nooooooooooooit weg zou laten halen als het gehandicapt zou zijn en ze daar achter zouden komen tijdens de zwangerschap. Maar als het waar was wat ze me in het ziekenhuis hier in de buurt vertelde over wat er in mijn buik groeide...!??!? Het waren de meest verschrikkelijke dingen die een kindje maar zou kunnen hebben. Gelukkig bleek er na een vruchtwaterpunctie in Maastricht lang niet zo veel aan de hand als dat ze in Venlo vertelden... Maar als het waar was wat ze in Venlo vertelden, dan hadden we denk ik de zwangerschap af laten breken. En dat idee heb ik ALTIJD vervloekt. Dat soort dingen weet je pas als je zélf in die situatie zit en mee hebt gemaakt. Zo zou ik never nooit over een miskraam kunnen oordelen, nooit meegemaakt. Het enige wat ik wil duidelijk maken met mijn lap tekst hierboven; laat ze lekker lullen! Heel veel succes met je testen, en met je fles wijn... Enne, op naar die positieve test in 2021!
Wat een dooddoeners zeg... Net of jou die uitspraken op dat moment helpen. Ook voor jou wens ik een nieuw jaar met hopelijk heel snel een mooie knaltest!!
Dank je wel! Bij ons niet veel last van idioten die een mening hebben over een zwangerschapsbeeindiging ivm afwijking. De zeldzame die ik tref krijgt direct een heropvoedingscursus, ben daar niet de beroerdste in hoor. Krijg t schaamrood snel genoeg op die kaken of ze trekken spierwit weg. Miskraam is altijd gewoon k.l.o.t.e.. Voor jezelf is er allicht onderscheid, althans zo ervaren wij dat, maar bij een ander mag je dat nooit invullen. Ik draag hun schoenen niet. Of het nu een vmk, mk, lmk, vg, sg is, de uitkomst is niet wat je wenst. Tenzij je ongewenst zwanger bent allicht, maar geloof niet dat we er hier daar veel van hebben. Wel onverwachte cadeautjes (gelukkig) waar het via spontane weg nooit meer verwacht werd. Maar bij elke vorm van verlies (of weer die blanco test zonder uitzicht op dat er uberhaupt raak geschoten lijkt te worden) ongeacht de duur er is altijd weer een (voorzichtige) hoop aan barrels geschoten na een periode van onzekerheid gevolgd door verdriet en vaak nóg meer onzekerheid. Maar na 1x mis of spannend is geen enkele zwangerschap daarna nog onbezorgd. Krijg je weer een deksel op je neus...heb je er ook flink de ziekte er over in. Krijg je m meerdere keren...grrr De longen uit je lijf vloeken of gillen op de veluwe en dat alle vogels in de verre omtrek opvliegen, gewoon omdat het een kut jaar is of specifiek omdat t (weer) mislukte, lijkt ineens zoveel voldoening te geven. Alleen al t mentale plaatje zalig. (krijgt spontaan zin in de veluwe...maar beelddenker dat werkt ook) Hier zijn we vrij nuchter en we hebben een prachtige dochter waar je werkelijk handen op tekort komt. Maar allicht komt er nog een cadeautje in 2021, nee hebben we ja kunnen we misschien krijgen. Hopelijk voor de rest ook, zijn er nog genoeg die een knaltestje goed kunnen gebruiken. Daar drink ik dan nu maar vast mn wijntje voor. Salut meiden! Opdat in 2021 de teststreepjes langdurig als de kleur van mn wijn vandaag moge zijn...donker paars/rood! (blauwe testen mogen ook maar ik heb geen blue curacao, sorry)
Enorm uitgekeken naar 1,5 week vakantie. Nu hebben we (ik, man en zoon) al een week flink griep. Vandaag zou mn zoontje naar het KDV gaan, en zouden we een dag voor onszelf hebben. Zoontje is bijna opgeknapt, maar nog net niet fit genoeg om te gaan. Arg...