Dank jullie voor reacties. We zijn het nieuws aan het laten bezinken. Kinderen weten nog niks. Oudste gaan we het wel nog vertellen. Hoe het allemaal verder zal lopen? We nemen het maar stapje voor stapje.
Gister voelde ik me al een beetje verkouden worden en vanochtend is het doorgezet. Sinds mijn keelamandelen eruit zijn pak ik elk virus mee. Zo vervelend want moest werken.. daar baal ik dan zo van. Ik wil niet dat ze denken dat ik me aanstel of het erger maak maar het voelde gewoon niet goed om te gaan.
Welkom! Met je vraag kan ik je helaas niet helpen, heb daar geen ervaring mee. Misschien is het slim om hiervoor toch een apart topic te openen (eventueel in de sub-fora "zwanger worden" of "werk en zwangerschap". Dan krijg je waarschijnlijk meer reacties. In dit topic wordt zoveel op uiteenlopende posts gereageerd dat jouw vraag een beetje ondersneeuwt. Succes!
@Mamafiets Wat naar van je schoonmoeder.... hoe is ze er zelf onder? Heeft ze in de gaten wat er allemaal gebeurt en welke diagnose ze heeft gekregen? Sterkte!
Ik moest gisteren zo lachen om iets dat ik er vandaag nog steeds om kan grinniken. Bij mijn dochter in de klas zit een meisje met Russische ouders. Lieve mensen, nu een paar keer kinderen over en weer gespeeld dus praatje gemaakt en ook een keer kopje thee gedronken. Ze spreken amper Nederlands en redelijk beperkt Engels. Gistermiddag (woensdag dus om 12u uit school) wilden dochter en vriendinnetje bij haar thuis spelen. Wat mij betreft prima, dus ik sta dat te regelen met de vader, hoe laat ophalen etc. Even voor de beeldvorming: bij is een lieve man maar heeft een nogal woest uiterlijk (boom van een vent, woeste grijze baard en dito haar). En hij spreekt Engels met een zwaar Russisch accent. Dochter gaat dus met hen mee voor de hele middag, vraagt hij aan mij: " Should we feed her?" Ik schoot bijna in de lach en wilde zeggen: nee joh, ze heeft gisteren al eten gehad, 1x per week is zat Hielp ook niet mee dat hij door zijn accent echt klonk als de slechterik uit een Bond-film! Zijn vrouw spreekt beter Engels en kwam er meteen tussen: "No! What does she like to eat?" Zij hoorde wel dat het een vreemde vraag was Ik vertelde het gisteren aan mijn man en sindsdien wordt het een running joke hier in huis: bij het avond eten vragen we aan elkaar "Should we feed her?"
Moeilijk te zeggen. Ik denk het wel. Maar ze mag maar 1 persoon visite hebben per dag, en dat is haar man. En omdat ze niet met een smartphone overweg kan zijn we nog bezig met het regelen van een eenvoudige telefoon (heeft ook met haar slechte ogen te maken. Telefoon moet grote knoppen hebben. ) En nu vragen we ons af.... should we feed her? ** las net jouw verhaal en zie het helemaal voor me
Ik mijn gedachte hoor ik het hem gewoon zeggen. Word nu gek aangekeken door de oudste omdat ik hardop aan het lachen was.
Zo sneu voor je schoonmoeder. En voor jullie. Dat bezoek, 1 persoon per dag, dat kan toch ook niet, zeker niet bij oude mensen. Ik vond dat hier ook zo belachelijk. Kan de verpleging misschien helpen met videobellen? Hier hadden ze een tablet waarmee dat kon en konden ze helpen indien nodig (was wel op de IC). Maar zoiets of in ieder geval hulp moet toch mogelijk zijn.
Zo BLIJ met onze nieuwe bank! En dat ik vandaag mijn laatste werkdag ‘in dienst’ heb en vanaf 1 juni volledig zelfstandige ben! Trots op mezelf.
Ik had vandaag een cursus, digitaal en zonder camera - dus lekker in pyjama achter de computer. Wat een relaxte dag? Het huis is nu aan kant, ik heb brood gebakken, de was weer klaar. Tijdens de lunch een dutje gedaan en nu biiijna klaar met de cursus en dan ga ik lekker vroeg de kindjes ophalen. Dit wil ik elke week wel