Gewoon iets om even te delen...

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 12 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik had zo gehoopt vandaag even te kunnen bijslapen na afgelopen nacht.
    Kinderen op school en opvang dus de hele dag voor mezelf.
    Belt na 1,5 uur de opvang dat L opgehaald moet worden.
    Weer constant hoesten en neusverkouden.

    Tis maar goed dat ik nu in de ziektewet zit want hoe vaak ik inmiddels al gebeld ben om haar op te halen is echt niet meer te tellen.
    Mijn werkgever zou hier ook niet gelukkig mee geweest zijn.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Herkenbaar!

    Mijn zoontje is een chronische hoester door zijn longproblemen. Wij moesten een verklaring afgeven waar dat in vermeld stond (en volgens mij hadden ze niet echt verwacht dat ik die van de arts zou krijgen) dat hij een chronische hoester is met daarbij vermeld dat het komt door zijn aandoening.
     
  3. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    Italië en Turkije mogen wel door, zitten me toch een leuke mannen tussen :cool:.
     
  4. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Ja? Dan ga ik zo toch even met man meekijken :D
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  5. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    Haha, ik zeg doen!
     
  6. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Maar hoe breng je haar al die keren weg dan? Ik zou me eerlijk gezegd echt rot schamen als ik ze steeds op moet halen met klachten terwijl ik ze dus alsdoende zonder klachten heb gestuurd?
     
  7. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Ik ben nu wel blij dat mijn dochter niet op een opvang zit. Ik zou gillend gek worden van dat gezeur de hele tijd. Kinderen en vooral baby's zijn bij iedere scheet verkouden. Betaal je al een godsvermogen kun je ze ook bij ieder piepje ophalen.
     
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.505
    113
    Sterkte met deze dagen! Knuf
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  9. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    Morgen mijn eerste flits/laser sessie bij een beautysalon. Full body... Vind het toch maar een beetje eng. Iemand ervaringen???? :D
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ze had vanmorgen vrijwel nergens last van.
    Behalve die snotneus maar die had ze woensdag ook al en toen mocht ze blijven omdat alle kinderen daar last van hadden.
    Dat hoesten is alleen daar zo erg, zodra ze thuis is hoest ze sporadisch eens.
    Ik had overigens vanochtend wel gemeld dat ze een kuchje had en dat was geen probleem.
    Maar dan hoest ze te extreem en moet ze van de locatiemanager opgehaald worden.

    ben het inmiddels wel gewend.
    Was met C ook zo :rolleyes: maar daar hebben de pm’ers van gezegd dat ze er altijd last van heeft dus nu mag ze blijven.
     
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    nou echt hoor, momenteel is het echt niet leuk.
    En de andere 2 moeten dan ook gelijk naar huis.
     
  12. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Deels kan ik me voorstellen dat je hier blij mee bent (bij mij mogen er na de zwangerschap ook wat kilo's af en als dat zo moeiteloos gaat zou dat welkom zijn). Aan de andere kant vind ik in korte tijd onverklaarbaar veel afvallen ook een alarmsignaal... Zeker als je juist veel/extra eet.

    Heb je nog meer lichamelijke veranderingen en/of klachten gemerkt de afgelopen tijd? Ik zou dit wel even in de gaten houden. Als je nog andere dingen hebt of als het afvallen verder gaat zou ik dit toch bij de huisarts melden.
     
    JupitR en NiVa0230 vinden dit leuk.
  13. coop75

    coop75 Lid

    14 dec 2013
    78
    40
    18
    Dat mijn dochter van 22 een schat is. Heeft gewoon een efteling abonnement genomen voor haar en haar broertje van 8.
    Kunnen we lekker vaak samen gaan zei ze. Zijn dol op elkaar
     
    wishfulthinking, Zxcvb, Anna009 en 16 anderen vinden dit leuk.
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mijn man had vandaag iets van zn werk en liet de hele dag niets horen. Hij weet dat ik dat ergerlijk vind en dat af en toe (echt niet de hele tijd, slechts één keer volstaat al) een berichtje wordt gewaardeerd. Gewoon een 'hoe gaat het, hier alles goed'-bericht. Blijkbaar is dat te veel gevraagd, nou, prima. Overleef ik wel dus ik heb het erbij gelaten en ben zelf ook niet gaan appen.

    Toen meneer ook nog eens een uur later thuis besloot te komen, vond hij het blijkbaar nog steeds niet nodig om dat te laten weten. Het kan mij geen bal schelen hoe laat hij thuis is of dat het later wordt, maar ik vind dat alles te maken hebben met fatsoen. Gewoon een keer iets laten horen richting je zwangere vrouw. Is het echt raar om iets te laten weten als je later bent? Ik vind van niet namelijk. Toen ik daar wat van zei, op een hele normale toon, viel dat blijkbaar verkeerd en heeft meneer mij 5x kinderachtig en mijn gedrag 'triest' genoemd.

    Kom aan hee, beheers jezelf en hou je een beetje in. Blijkbaar zit iets hem dwars maar dit kan ik niet zo waarderen. Ik weet dat hij momenteel niet zo lekker in zijn vel zit (zijn nieuwe baan valt tegen) maar man-up hoor. Pas een beetje op je toon en houding.Toen duidelijk werd dat ik geen excuses kon verwachten en meneer niet echt heel vriendelijk thuis kwam, dacht ik: 'oke, kinderachtig en triest kan je krijgen.'

    Dus heb ik super de luxe kinderachtig en triest de zak chips helemaal fijn gemaakt. :D:roflmao: hij doet net of het hem niet zo veel doet maar ik weet dat ie dit echt heel rot vindt. Want vrijdagavond is zijn chipsavond en de textuur, ribbel, is voor hem echt bepalend.
    Dus het is hier heel gezellig nu, man zit aan de keukenbar gemalen chips te eten en ik hang nog wat op de bank, ga zo naar bed.

    Wie kinderachtig en triest wil, kan het krijgen hoor. :D:D ik hoor hem morgen nog wel!
     
    Shay25, TotalBella, Lomo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.025
    17.040
    113
    Vrouw
    Grr in haat houtkachels/ vuurkorven in een woonwijk :$:$:confused: ik kan zo onderhand iedere avond met het raam dicht gaan slapen vanwege de stank. Nu dus ook weer.
    Ben verder echt niet moeilijk, maar dit is gewoon niet meer leuk.
     
  16. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Ik baal ervan hoe weinig mijn broers en schoonzussen rekening houden met het feit dat wij kinderen hebben... Maar ondertussen wel steeds zeggen dat ze het zo jammer vinden dat we minder vaak afspreken of dat we minder lang blijven op feestjes o_O

    Gisteren verjaardagsbbq, we waren uitgenodigd met het hele gezin vanaf 3u, met eten erbij dus. Oké, dat hun tuin niet kindproof is snap ik volledig, (niet omheind en hottub met trapje erbij) alleen zorgt dat ervoor dat mijn man en ik constant de kinderen in de gaten moeten houden. Dat ze geen spullen hebben om kids te vermaken snap ik ook, dus had zelf wat entertainment meegenomen in de vorm van kleurboek, autootjes etc.

    Alleen komen er vervolgens allerlei hapjes op tafel die de kinderen niet lusten en gaat de bbq pas om 7u aan...
    Om half 8 kwamen de eerste hamburgers er af en die werden uitgedeeld aan volwassenen. Toen zijn we met de kinderen naar huis gegaan, die waren op van vermoeidheid en honger en wij waren doodop van het bezighouden van hen. Thuis snel een paar boterhammen gesmeerd en ze in bed gestopt en zelf ook maar brood gegeten. Dochter was teleurgesteld want die had zich de hele avond verheugd op een hamburger.

    Deels snap ik dat je als je geen kinderen hebt je niet met alles rekening kan houden. Maar als je ze specifiek uitnodigt, hoe moeilijk is het dan om te zorgen dat je een zakje chips en een blikje knakworsten voor ze hebt... En dit is uiteraard niet het enige voorbeeld in de afgelopen jaren.
     
    Leesteken vindt dit leuk.
  17. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    #4077 Eppo82, 13 jun 2021
    Laatst bewerkt: 13 jun 2021
    Ik heb dat ook in de niet COVID tijd gehad. Kind was prima s ochtends en begin van de middag kreeg ze koorts. Minimaal 1 keer per week, echt niet leuk. Had ik een week vakantie, had ik die week een kiplekker kind. Ik ben maar gestopt met werken :rolleyes:

    En nu, zoon gaat naar de Psz. Ik betaal ruim 150 euro per maand voor 2 keer 4 uur per week. In de maand mei is ie ( door gesloten opvang door vakantie, want inbegrepen in tarief en verkouden) 1 ochtend geweest. :o:
    Maar nu werk ik niet, dus dat is gelukkig minder een issue.
     
  18. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Dit is inderdaad niet leuk, en ik snap dat er meer voorbeelden zijn. Maar ik zou mijn mond niet kunnen houden, ik had ter plekke de discussie aangegaan denk ik. Of misschien bij de uitnodiging al: leuk dat we met z’n allen mogen komen, wat is er geregeld voor de kinderen?
    En waarom de eerste hamburgers naar de volwassenen. Als je dan zegt: lijkt mij dat de kinderen eerst iets moeten krijgen, is er dan iemand die dan met je in discussie gaat daarover? Ik ben namelijk zelf ook weleens naïef geweest, maar als iemand het met een normale toon vraagt, mogen de kinderen ook wat drinken/eten, is het oh natuurlijk, stom dat ik er niet aan gedacht heb. Met andere woorden is het gewoon naïeve onwetendheid van ze of bewuste botheid?
     
    Marti, Vergeten, Neuzeke en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Daar heb je wel gelijk in hoor, ergens denk ik wel dat het onwetendheid is en geen bewuste botheid. Hoewel ze wel eerder hebben gezegd op verjaardagen bij mijn ouders (die dus wel rekening houden met de kleinkinderen en zorgen dat er iets lekkers en wat te spelen voor ze is) dat ze vinden dat dan alles om de kinderen draait. Dus het voelt toch ergens wel een beetje alsof ze het bewust doen.

    Ik had misschien inderdaad iets moeten zeggen of vragen. Was misschien gisteravond ook een beetje erdoor overvallen. Eigenlijk is het door corona lang geleden dat we zo'n feestje hadden. Daarvoor waren de kinderen nog zo klein dat ik altijd wel eten mee nam voor ze, dus dan hadden we dit soort dingen niet. Maar inmiddels kunnen ze beiden aardig met de pot mee-eten en zeker een hamburger gaat er wel in. Dat weten mijn broer en schoonzus, want twee weken geleden hebben ze bij ons ge-bbq't (geen feestje maar gewoon alleen met hen).

    Volgende keer ga ik denk ik wel van tevoren vragen wat er voor de kinderen qua eten geregeld is. Heb wel het idee dat ze dan weer vinden dat "alles om de kinderen draait".
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit inderdaad, en ik zou als dit vaker gebeurt zelf wat te snacken en avondeten meenemen voor je kinderen. Het is moeilijk voor te stellen, maar als je geen kinderen hebt en druk bezig bent met het voorbereiden van de barbecue, is de kans groot dat je hier gewoon niet aan denkt.
    Edit: en dat ze het idee hebben dat alles om de kinderen draait, vroeger dacht ik ook wel een beetje zo. En nu onze kinderen groter worden begin ik dat gevoel ook weer een beetje te krijgen. Je raakt er een beetje uit ;)
     
    Vergeten en Muisje2016 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina