Dat ik gister mijn eindgesprek (mondeling assessment) heb gehaald van mijn masteropleiding (en uitslag masterscriptie was al binnen - was me gelukt om deze eind mei al in te leveren): dus...geslaagd (cum laude...)
Hoe verdomde irritant sociale media kunnen zijn. Ik zit in een WhatsApp groep met een goede vriendin en een vriendin vooral van vroeger. En het gaat al ongeveer een half jaar met name over laatstgenoemde in die groep. Ze heeft een dochtertje van 13 weken en gaat mentaal niet lekker, dus ruimte om op te stappen voel ik ook niet echt. Bah, stomme WhatsApp.
Zwaar verliefd 2. Haha. Dankje! Ik heb een movie pass en kan dus onbeperkt naar de bios. Aangezien ik nog even lekker een paar dagen vrij ben en de rest naar opvang / werk is.. en sowieso; over 2,5 wk heb ik verlof dus ik kijk nu al uit naar die heerlijke spontane film middagjes
Zoon van 9 is boos! Een klasgenootje heeft getrakteerd. Op geduld spelletjes, leuk, maar lastig! Het lukt hem niet, dus hij heeft het weggelegd. Zijn broertje van 5 pakt het spelletje en lost het in mum van tijd op. Hij wil nu aan zijn broer uitleggen hoe het moet, maar broer wil niet luisteren
Zo trots op mijn jongste. Wij zijn vorig jaar geemigreerd. Sinds maart gaat ze volledig naar school (door covid-19) en ondanks dat zij op Nederlandstalig onderwijs zit spreekt ze nu volledig engels. De kinderen praten onderling op school engels. Ook kan zij aardig wat woodjes spaans nu. Mijn middelste kon al een aardig woordje engels maar die beheerst de engelse taal nu ook aardig. Maar zo gaaf om te zien hoe die kleintjes het moeiteloos oppakken!
Marktplaats, the bane of my existence. Waarom vragen mensen wat ik minimaal voor iets wil hebben? En waarom vraag je 5 dingen die ik al in de omschrijving heb gezet altijd hetzelfde liedje.
Dat mijn oudste vanaf groep 3 onder het gemiddelde scoorde op alle vlakken bij cito's. Zelfs begin dit jaar nog. Tot mijn verbazing heeft hij alles opgehaald naar gemiddeld of bovengemiddeld behalve begrijpend lezen is nog onder het gemiddelde. Stond echt even te kijken hier van! Verder altijd wel mooie rapporten maar dat zag je iet in de cito terug. Hij zit nu in groep 5 en gaat volgend schooljaar naar groep 6. Super trots!
Fijn hè. Hier gebeurde dat bij dochter in groep 6. Scoorde altijd gemiddeld en ging ineens naar bovengemiddeld. De leerkracht zei toen dat het soms ineens 'klikt' en ze het doorkrijgen hoe dat werkt met die cito's waardoor ze beter gaan scoren. Ze worden niet ineens slimmer, maar er komt dan wel ineens uit wat erin zat zeg maar.
Ja hier ook, hoevaak ik niet gehoord heb: we weten dat het erin zit, maar het komt er nog niet uit Bij mijn zoon duurde wel tot de 2e keer groep 7, maar ipv een 4 en een 5 voor rekenen en begrijpend lezen werden het ineens 2en. Dat klopt ook met zijn schoolwerk, waar hij het al die tijd al in liet zien, dus wij zijn ook blij dat ie de klik heeft gemaakt.
Zo herkenbaar. Mijn dochter scoorde altijd beneden gemiddeld met haar cito's. Verder mooie rapporten en nu gaat ze na de zomer naar de HAVO.
Wat knap van haar snap dat je trots bent. Ik heb ook heel erg heimwee. Op school met kamp sliep ik thuis. Mijn vader haalde me rond 23 uur en bracht me 7.00 uur alweer terug. Ik ontbijte en douchte met de klas. Zelfs toen ik met man verkering kreeg kon ik daar niet slapen. Mijn tante woonde naast ons, mijn andere tante daarnaast en mijn opa en oma daarnaast. Zelfs daar sliep ik niet. 1x bij mijn opa en oma geslapen toen ik een jaar of 8 was (die avond deed Ruth jaccot mee aan het songfestival) en heb ik om 4.00 uur in de nacht mijn moeder in de tuin staan roepen dat ik naar huis wilde (we woonden in een bocht dus al onze tuinen grensde aan die van ons (dat was de centrale tuin, enige en laatste op op het rechte stuk). Bij mijn man ben ik uiteindelijk na 1 jaar verkering gaan slapen omdat zijn ouders daarin pushte maar wist na het slapen niet hoe snel ik naar huis toe moest. Nu heb ik nog steeds wel heimwee maar sinds ik een gezin heb minder, tenminste als we compleet weg zijn. Ben ik met vriendinnen weg zonder man en kinderen heb ik het nog steeds heel zwaar. Mijn enige tip is dwing haar nooit maar dan ook echt nooit, ook niet met omkopen of beloningen als ze het wel volhoud, als ze niet wil, daarmee maak je het alleen maar erger.
We eindelijk groen licht hebben voor een aangepaste fiets voor onze zoon! Hij wilt zo graag fietsen maar een twee wieler lukt hem niet en door de CP heeft hij niet voldoende kracht om te trappen. Nu krijgt hij een hele mooie driewieler met trapondersteuning! Ik ben zo blij
Nee dat doen we ook niet hoor. Het is altijd haar eigen keuze of ze ergens gaat slapen. Tot vorige week dus jaren nergens.