Gewoon iets om even te delen...

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 12 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.323
    113
    precies ja! We laten daarom geen verpakkingen zien tenzij het niet anders kan (bij yoghurtjes of knijpfruit bijv).
    Heel soms werkt een toevoeging of een ander merk, maar vaak genoeg trapt hij er niet in want hij proeft het.
    En we lopen dan ook het risico dat hij zijn eigen merk ook een lange periode gaat weigeren, iets wat we ons niet kunnen veroorloven want dan eet hij echt te weinig gevarieerd.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Wij probeerden dat inderdaad ook lang zonder te laten zien. Maar met een puber die eigen eten regelt lukt dat niet meer:roflmao:
    Maar ze hebben zo'n scherpe smaak en geur he? Dan valt er bijna niet te foppen ook.

3. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Autisme levert veel moeilijke eters op, is het niet om de smaak dan wel om de textuur. Dan is het extra lastig om een alternatief te vinden. Succes met het manneke!

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Tijdens zwangerschappen heb ik lactose intolerantie. Veel koek viel dus ook af. 1van de soorten die nog wel kon was ook "verbeterd". Zat er dus ineens wel lactose/melk in. Heb ze toen een behoorlijk boze mail gestuurd met de vraag wat er nou beter was aangezien ik eb met mij een hele hoop mensen het niet meer konden eten.

Edit: ben wel heel blij dat onze autist wel gewoon alles eet. Uiteraard wel voorkeur voor bepaalde merken maar kom ik een keer Y ipv X eet hij het wel. Hoor zoveel problemen dat X echt X moet zijn en blijven en niet X1 wordt X2 :(

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.323
    113
    Nee dat lukt dan niet meer. Die van ons is 4 dus daar kan je nog wat mee. Tieners hou maar op! Sterkte! :(

De overgevoeligheid die ze ervaren blijft me verbazen.
    De ondergevoeldigheid net zo trouwens. Zoon is ondergevoelig voor tast en pijn, dat levert ook fascinerende en soms lastige situaties op.

6. tuc

tuc Niet meer actief

O dat is idd lastig, die heeft dus geen pijngrens?

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb geen last van autisme maar ik vind het al rete irritant als ze iets zonder reden veranderen. Shampoo, cremes, make up, 9 van de 10x wordt het er niet beter van.
    Oja dingen uit de handel, ook zo frustrerend.
    Kan me nogeens herinneren dat toen mijn jongste nog in de speentjes fase zat dat ze de Bibi spenen ineens gingen veranderen. Heb ik op allemaal buitenlandse sites ladingen van die spenen zitten bestellen, man man wat een gedoe allemaal.

Spiekerbox vindt dit leuk.
  8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.323
    113
    Jawel, maar hoog of anders. Hij voelt het wel maar hij registreert het niet goed is mijn idee. Hij heeft nog nooit gehuild uit pijn bijvoorbeeld. Ook niet toen hij een baby was.

Voordeel is dat hij niet de typische ass overgevoeligheid heeft voor labeltjes in kleding en naadjes in sokken :p nadeel is dat we niet goed kunnen inschatten hoe ziek hij is als hij ziek is.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Was ik met mn ex ook zo blij mee. Meervoudige allergieën dus daar mee om leren te gaan is al een leercurve en een e-nummer app extra, dan ben je blij dat je je producten hebt die wél kunnen en vervolgens moet je alsnog op de etiketten BLIJVEN letten want die oelewappers veranderen soms ook wel eens zonder "vernieuwd recept" oid.

Varkensproducten, lactose intolerant zonder drempel, suiker plus alle afgeleiden daarvan als karamel, champignons en nog eentje. Zocht me de rambam.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is idd lastig ja en tegelijkertijd handig:D

11. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.842
    3.607
    113
    Vrouw
    Dat ik zo intens gelukkig ben dat ons een 2de kindje gegund is❤️

Spectre, Beausecret, pareltje2212 en 13 anderen vinden dit leuk.
  12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.323
    113
    ja, haha
    Hij krijgt nu een jaar PMT en de komende jaren gaat hij daar mee door, en daar werken ze oa aan leren voelen, herkennen en verwerken van dit soort dingen. Ik heb wel goede hoop dat er verbetering gaat komen in zowel de onder- als overgevoeligheid :)

toch3 vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Ja het is ook wel fijn als hij het leert herkennen en er mee om leert gaan.

KleineLai vindt dit leuk.
  14. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Ik heb al jaren een uitslag in mijn borstgebied staan. Na allerlei zalfjes, crèmes en pillen, ben ik eindelijk doorgestuurd na de dermatoloog.

Na lang wachten op de uitslag van mijn huidbiopt net een telefonische afspraak gehad met dermatoloog. Het was een erg onduidelijk gesprek met heel veel vragen en geen duidelijke diagnose. In de online uitslag staat er wel duidelijk iets, namelijk lupus tumidus. En ik mag weer opnieuw gaan smeren.

Ik ben een beetje teleurgesteld in het gesprek en de onduidelijkheid. En dan heeft de onderbreking van de arts ook mee te maken. Heel fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad en bijna met pensioen gaat. Maar kun je dat niet na mijn telefoontje bespreken.

15. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.341
    8.842
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

Zuul vindt dit leuk.
  16. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Een paar maanden geleden hebben ze de ‘oude’ luiers uit het assortiment gehaald bij de Kruidvat. Ben nog op zoek naar een vervangend product :cry:

17. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.842
    3.607
    113
    Vrouw
    Ik vind het heeeeeeeeeeel irritant dat ze die eruit hebben gehaald. Waren echt prima luiers. Die andere vind ik gewoon niks. Ik ben ook op zoek naar vervanging dus laat je het weten als je wat hebt gevonden? :D

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Zo irritant :confused:
    Nu heb ik gelukkig wel een drempel dus hoef iets minder op te letten maar dan nog...

19. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Voor de jongste ben ik wel tevreden over de luiers van Etos. De pasvorm van die luiers is iets anders waardoor ze bij de oudste niet goed zitten. Alles van de AH vind ik niet fijn.
    Pampers opzich wel. Maar dat vindt mijn portemonnee iets minder leuk :roflmao:. Hoever ben jij?

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Is die vertrouwd en droog er niet meer?!?

:|:|:|:|:|:|:|

Albert Heijn eigen merk heeft er eentje die mn dochter ook hield. Weet bij god niet de naam meer. Berezacht ofzo maar ik heb ook al eens de verkeerde gepakt.

De rest van pampers tot aan etos kon ik overslaan. Die waren niet tsunami proof.

Deel Deze Pagina