Gewoon iets om even te delen...

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 12 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Zijn jullie misschien veranderd van autostoel of plek in de auto? Dat maakt hier veel uit. Achteruit is geen probleem maar dat kan helaas al lang niet meer en hij zit liever bij het raam. Zonder uitzicht is hij misselijker.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Punt is dat mini O niet naar buiten kan kijken als hij in de autostoel zit (wij rijden een XC40 dus een wat hogere auto). Ik kan me voorstellen dat dat wel verschil maakt. Maarja, we kunnen moeilijk de auto weg doen ;). Verder niet van plek oid gewisseld. Eerder toen hij kleiner was en dus nog voorin in de maxicosi zat, had hij hier geen last van. Maar het is echt iets van het laatste half jaar ofzo, en ja.. hij ging dus eerder uit gemak dus nog wel eens in de maxicosi. Laatst heb ik dat nog 1 keer gewoon gedaan (paste amper) want ik was in m’n uppie en had geen zin in spuugfestijnen met die dikke buik, moest ook maar een klein stukje. En toen zag ik hem ook al moeilijk kijken en hevig slikken..

3. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ach wat sneu is dat toch he? Ik dacht gezien de leeftijd misschien net over van een achterwaartse stoel naar een voorwaartse stoel maar als hij het daarin ook heeft blijft er weinig over.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Echt mega sneu. Dat kleine koppie komt gewoon niet boven het raam uit. Hij stapt altijd heel vrolijk in de auto en dan denk ik 'ach jongen je moest eens weten'..

Gelukkig heeft hij na de autorit vaak niet zo heel lang nodig om zich weer een beetje beter te voelen. Hij roept altijd wel heel hard 'mamaaaaaaaa. MAMAAAAAAA. BAHHHH. baaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh.' Hij vindt t zelf ook vies. Maar meestal heeft ie daarna redelijk snel weer praatjes.

Behalve 1x bij mn schoonouders.. toen kwam het echt tot 2x toe met een boog uit zn neus. Het zat echt overal. Hij zat compleet onder, echt de hele stoel van hun, zijn haren.. :o::o: Toen was ie heel bleu en wilde hij daarna ook niets meer eten. Enkel douchen (met papa dus). Haha

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Nee dat boek nog niet gevonden helaas maar 22 oktober met verlof officieel dus als we alle schooluren en BSO plus slaap aan elkaar plakken lukt t me allicht net?

Geheid dat ik eerder uit ga vallen overigens, de fase van zittend slapen omdat iemand me t zuur in schopt op intervalbasis is tenslotte ook net aangebroken. Daar helpt helaas geen bal tegen is de ervaring, ja bevallen maar dat gaan we nog maar ff niet doen. Nog max 20 weken...(hoopt op 16...).

Iertje81 vindt dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Zou je zo'n spiegel in de auto die je kan gebruiken om als ouder de kleine in de gaten te houden allicht niet helpen? Met wat schuimpjes of rubberbandjes ofzo net ff anders richten dat hij toch naar buiten kan kijken.

Anders dan dat heb je alleen die magneetbandjes, zo'n strip voor aan je auto of medicatie (en stoelbeschermers, brezan)

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hmm, misschien nog een id idd. Die magneetbandjes ken ik nog niet.. moet ik me even in verdiepen. Volgens de huisarts assistent kun je zon klein kind nog geen medicatie geven maar daar heb ik dus mn twijfels over...

8. Sunshine1993

Sunshine1993 Niet meer actief

De oudste hier is ook snel auto ziek. Bij hem bleek chocolade de boosdoener. Chocopasta of hagelslag op zijn boterham,. Betekent als we auto rijden dat hij spuugt.

9. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    Oh dat is zo'n vervelend probleem! Zelf als kind enorm wagenziek geweest altijd en sinds we een andere auto hebben, mijn kind opeens ook.:|

Ik slikte als kind al primatour en mijn zoontje geef ik dit nu ook. Enige dat echt helpt. Je kind is nog geen 2 zie ik? primatour mag volgens mij vanaf 2 jaar. Maar misschien de helft van een dosis voor een 2 jarige? Als je dat aandurft...

Wat ook kan helpen is goed op de weg kunnen kijken. Dus stoeltje op de passagiersstoel.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Primatour ging ik juist van kotsen, brrr.
    De seabands werkten bij mij en bij de jongste hier perfect.
    Ook geen melkproducten eten of drinken, geen ei, geen jus d' orange en ander citrusfruit.

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Mijn man kotste met de primatour ook alles mee onder. Die kreeg alleen van die melkcrackers, die toastjes zeg maar met wat water. Strip onder de auto en probleem was verholpen. Die seabands heb ik echt al vaak gehoord en bij de leeftijd waar ze vaak ingezet worden is placebo effect nog niet aan de orde.

Ben zo blij dat mn dochter niet op mn man lijkt als ik ergens NIET tegen kan is t wel spugen...Die snurkt een end weg in de auto (gelukkig!!!)

tuc vindt dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik kan gelukkig goed tegen kinderkots (maak af en toe wat mee met werk) maar liever niet de hele auto schoonmaken. Gelukkig kan hij het nu goed aangeven en pakt zelf een zak. Toen hij klein was riep hij steeds: "ik moet poepen, ik moet poepen". Dan wisten wij al hoe laat het was. (Terwijl het er toch aan de andere kant uit komt:roflmao:)

Vero0504 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Maar wat voor strips bedoelen jullie dan? Ik zoek me rot..

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hey I can relate to that little one...ik dacht dat ik moest kotsen maar dat waren persweeën. (pethidine was "ietsjes" hoger ingezet voor mijn bestwil)

@Nina Sanders waren volgens mij rubberstrips tegen wagenziekte.

Zie dat er redelijk recent wat over in t ad heeft gestaan:

https://www.ad.nl/auto/zon-rubberen-strip-onder-de-auto-helpt-wel-degelijk~a3a91ece/

GossipGirlxoxo en tuc vinden dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Anwb verkoopt dat ook. Tenminste als het zo een rubber strip/flap is die je onder de auto bevestigt en die dan contact maakt met de grond. Er zijn ook rubber polsbandjes die verkoopt de anwb trouwens ook.
    Hier een dochter die gigantisch wagenziekte heeft. Alleen niet als we haar met een lege maag (geen eten en geen drinken) in de auto zetten. Als we wel eten/drinken geven en we langer dan 45 minuten auto rijden dan gaat ze spugen. Ze benoemt het als buikpijn. En heeft er sneller last van als man rijd dan wanneer ik rij. Hij trekt sneller op en remt wat later en harder dan ik doe. Ik moet zelf die rubber flap ook nog halen voor onder de auto. Volges mijn moeder was dat het enige wat mij als kind hielp bij wagenziekte.

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
  17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    ^ @Syane thnx vd links. Zeker de moeite waard om te proberen. Die bandjes zijn denk ik te hrootnennlaat hij überhaupt niet zitten (hij wordt in nov pas 2) maar die strip, baat het niet…

19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Ik heb niet gezocht op maat. Wel op kinderen maar niet verder gekeken. Wellicht dat die wel bestaan of verstelbaar zijn. Of dat je zelf iets kan fröbelen met klittenband of zo. Misschien laat ie het wel zitten als je uitlegt dat het helpt tegen spugen in de auto. Valt te proberen voor dat geld. Het gaat er om dat het drukpunt op de pols drukt.

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.522
    30.990
    113
    Vrouw
    Dat het bij de tent koud is. Vervelende wind en teveel schaduw.
    En nu zit ik de was te doen. Stoeltje mee. Machine draait. En hier. Uit de wind en in de zon.... heerlijk :D
    Denk dat ik decrest van de vakantie naast het washok blijf zitten.

Kaatje92, Kleintjuh85, TotalBella en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina