Ja kinderarts is ook al betrokken. Zijn inmiddels in afwachting van bloeduitslagen en ontlasting kweken. Maar toch vind het vooral voor haar zo sneu, kapotte billen, weinig slaap want ze poept zichzelf wakker en constant omgekleed moeten worden omdat ze onder zit
Ik word helemaal gek van die kartonnen rietjes overal. Brrrrrr het gevoel in je mond en ook voor kinderen niet te doen. Pfff ja heel goed voor het milieu maar ik wil de plastic rietjes terug!
Zoooo goor! Ik neem al geen milkshake meer omdat dat al helemaal geen doen is met een kartonnen rietje
Ja het is echt vreselijk zooooo jammer. Misschien nog ergens online te koop haha., elke x je eigen rietje mee. Die van staal vind ik ook helemaal niks.
Wij waren vorige week in Luxemburg op vakantie en daar verkochten ze in de supermarkt nog plastic rietjes. Nu heb ik spijt dat ik die niet gekocht heb want ik ben thuis ook bijna door mijn rietjes heen.
Dat onze jongste gister het woordje lief heeft geleerd. Nu ligt ze al minimaal een uur in bed te kletsen: Mama lief. Lieffffff maaamaaa!!! Papa lief lief lief Paud (zus) liiiieehfff Oeee (broer) lief lief (En weer van voor af aan) Zeer schattig... maar niet midden in de nacht! (En dit poste ik vervolgens rond 3 uur vannacht in het verkeerde topic door vermoeidheid)
Ja, echt zoooo smerig! Drinken proeft gewoon anders en als je te lang wacht krijg je er bijna niets meer door (ten minste, met die pakjes drinken) Wat ik aan pakjes drinken nog wel het ergste vind: het kartonnen rietjes is verpakt in ... plastic had dat dan andersom gedaan Die van staal lijken mij ook gevaarlijk, als je met zo'n rietje in je mond loopt en je valt dan perforeer je toch jezelf
Wat hier helpt is schoonmaken met wattenschijfjes met baby-olie zonder parfum. Deppend de olie verwijderen met washandje met water. En dan dun laagje zink-olie van dr Swaab. Geen appelsap, werkt laxerend. En liefst ook geen melkproducten. Want als het begonnen is met een darm infectie dan is de darmwand van binnen beschadigd. Sommige kinderen, waaronder mijn dochter, had hierdoor lactose intolerantie ontwikkeld. Eén fles melk en daar ging ze weer. Heb dus even een week, twee weken alleen water en roosvice gegeven. Nu kan ze weer zonder problemen melk drinken. Maar dat hangt dus ook af van leeftijd kind.
Dat mijn jongste nu al geen middagslaapje meer nodig heeft, net als zijn broer (voor hun 2e verjaardag) en dat ik dat mis. Als we het wel doen brult hij tot 22:00 uur dat hij niet wil slapen. Nu slaapt hij sowieso niet voor 20:30, waar zijn mijn avonden…
Appelsap is ze sowieso nog te jong voor en melk krijgt ze (nog) niet. Ze krijgt borstvoeding buiten haar "normale" voeding. Haar billen maken we schoon met amandelolie. Qua eten mogen we ivm eventuele allergie testen nog niets achterwegen laten. Ze is woensdag geprikt op Coeliakie als daar niks uit komt gaan ze verder testen maar door nu al dingen achterwege te laten kunnen anders de testen vals negatief zijn. Ook is ze geprikt op eventuele parasieten en bacteriën en algeheel bloedbeeld. Nu dus nog even door de zure appel bijten en hopen dat we snel (heel snel) meer weten.
Hebben jullie al siliconen rietjes geprobeerd? Wij gebruiken hier niet veel rietjes, dus heb nog een pak wegwerp liggen van een paar jaar terug, maar wil uiteindelijk wel siliconen proberen, of die rvs met siliconen opzetstuk, die blijven misschien beter in een beker staan: https://www.greenjump.nl/Categorie/Eten-en-Drinken/Herbruikbare-rietjes
- mijn kinderen lijken na maanden eindelijk wat meer met elkaar door 1 deur te kunnen. Man man man voor het eerst sinds geen id wanneer vond ik het zowaar leuk om naar ze te kijken vanochtend toen ze samen aan het speeltafeltje zaten. Wat een rottige periode hebben we achter de rug met alleen maar ellende met die 2 (enkel de hele dag bonje, elkaar niet verdragen, jaloezie, de hele dag geschreeuw en gebrul.. vreselijk. En dan ben je ook nog zwanger van je derde knul). Maar God hee wat gaat mijn leven makkelijker (en stiller) worden als ze elkaar gewoon maar tolereren. - ik kan niet wachten om al mijn mooie blousen weer aan te kunnen na de bevalling. Ohhhh wat heb ik daar een zwak voor. Heb in de kast bijna alleen maar mooie, soepel vallende blousen (in fijne stofjes, pasvormen, kleuren en prints - strijken niet nodig hehe) en die mis ik enorm. Normaal draag ik elke dag wel een mooi exemplaar. Vandaag voel ik me een zeekoe en hang ik nog steeds in mijn felroze nachthemd die mijn moeder een keer voor me meenam tijdens zwangerschap nummer 1. Maar L (normaal heb ik XS), maar het is het enige nachthemd waar die buik nog in past én waarin ik me nog een beetje kan bewegen… - mijn make-up zit uitgerekend vandaag dan echt weer perfect. Een onwijs mooie perfecte wing, geblend in een zwartbruine oogschaduwpoeder langs de wimperranden en goeie wenkbrauwen. Al zeg ik het zelf. Morgen zit alles waarschijnlijk weer belabberd haha. - mijn oudste wordt over 2 weken 4 jaar en ben hard aan het nadenken voor kadootjes wat ik aan grootouders etc kan geven.. van ons krijgt hij een nieuwe fiets en nog wat speelgoed, van mijn ouders wat leuke educatieve spellen, van z’n broertjes gaat hij wat knutselspullen krijgen maarja.. wat geef je een kind dat alles al heeft
Nou heerlijk dit weer als je hoogzwanger bent maar volgende week wordt het toch wel aardig? Pfoe. 27/26 graden met zon. Hoeft van mij nu niet. Heb het al zo gauw heet. Hang bijna elke nacht wel even uit het slaapkamerraam (dat moet er echt belachelijk uitzien haha)