Gewoon iets om even te delen...

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 12 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.021
    113
    @Banana Vréselijk. Kan me je zorgen zo goed indenken :( Zelfs ik kreeg in Nederland vaak opmerkingen in de trant van 'ga terug naar je eigen land'. Ik ben Nederlands en witter dan wit (zonder dat ik er trots op ben oid, maar gewoon even als beschrijving). Alleen vanwege mijn geloof natuurlijk duidelijk "anders", qua uiterlijk.

    Uiteindelijk bén ik ook geëmigreerd (in dit geval niet mijn eigen land, maar naar mijn man z'n land) en dat was de beste keuze ooit. Ik hoor nooit meer dat ik een kankerterrorist ben en dat soort ongein, kan zonder angst de straat op, en het belangrijkste: mijn kinderen hebben er geen last meer van.

    Zonder al te negatief te willen zijn vind ik dat er nog maar weinig verbetert in Nederland. Iedere minderheid krijgt het er volgens mij alleen maar zwaarder.

    En daarom heb ik ook geen Facebook, als ik mijn moeder en vriendinnen mag geloven zit daar vooral tokkievolk en daar heb ik geen behoefte aan.
     
  2. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ze waren de volgende dag al vrij snel naar de camping
    Ik denk dat ze moeten uitrusten, omdat ze zo weinig slaap krijgen:confused:
    Maar ben zeker wel van plan er iets van te zeggen. Ik snap ook niet wat je hiermee wilt bereikeno_O
     
  3. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
    Soturi vindt dit leuk.
  4. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dat mijn aanstaande man eigenlijk nog een kind wil, en ik niet zo goed weet hoe ik daar in sta.
     
    NdNk, Vitamientjuh en Lies1611 vinden dit leuk.
  5. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Gefeliciteerd! En hopelijk toch nog een lekkere taart erbij!
     
  6. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Ik wilde gewoon even zeggen, liefst van de daken schreeuwen maar ook ik heb van die debiele buren die om elke poep en scheet gaan klagen...

    Maar ik ben zo freaking trots op mijn kinderen. Hoe ze vanaf dag 1 met het hele corona gebeuren omgaan. Zo relaxed, begripvol. Ik zag weken van hell tegemoet maar ze hebben het zo goed gedaan. Elke dag uit zichzelf 9.30u aan het huiswerk begonnen. Geen gezeur, elkaar helpen. Ik kan wel janken, positief janken dan he. Zo'n gejank van een emotionele moeder die snachts snotterend van geluk naar hun pasgeboren slapende babytje staren, of naar een dikke steak op je bord na 9maanden zwangerschap. Zo'n blijdschap.

    O en dat maandag de juf er even helemaal doorheen zat, met tranen. En mijn dochter tegen haar zei dat het goed komt en ze een lieve juf is
     
    owly, Mystiek, Kirzy en 16 anderen vinden dit leuk.
  7. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Is ook frustrerend! Hopelijk vinden jullie gauw een mooi huis!
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  8. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.534
    1.529
    113
    Dat mijn pasgekochte broek goed zat.
    En nu niet grrr.
     
  9. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Ik blijf hoop houden en positief. Want ik geloof/hoop dat de meerderheid er wel hetzelfde in staat als ik: iedereen gelijk en de persoon wordt beoordeeld om wie hij/zij is, en niet om zijn/haar afkomst/geloof/huidskleur/seksuele geaardheid.
     
    Gewooniemand, Krv en suus1983 vinden dit leuk.
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.633
    113
    Vrouw
    Ja er zal wel eens een huis komen waarvan we denken JAAAA dit is het.
     
    Zwierezwaai en Kaatje92 vinden dit leuk.
  11. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    We waren al op zoek naar een ander huis, maar hadden geen haast. Nu wil ik wel wat sneller :roflmao:

    Hopelijk vinden jullie een mooi huis @Neuzeke !
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  12. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik wil even zeggen dat ik blij ben dat ik al drie dagen geen paniekaanvallen heb gehad en alles veel beter kan relativeren! Na bijna 8 maanden lijkt er (hopelijk) een einde te komen aan mijn angststoornis! Hoop ik
     
    Beertje8, owly, NdNk en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.633
    113
    Vrouw
    Wij zijn al een 3 tal jaar op zoek.
    We hadden daarvoor prijs gevraagd voor een uitbouw met dubbel verdiep maar we wonen hier net niet graag genoeg om zo een investering te doen.
    Dus dan maar beginnen zoeken en voorlopig nog niet veel gezien waarvan we denken waaaaw.
    Hier en daar wel een kanshebber en af en toe al eens een huis gaan bezoeken maar nooit het gevoel gehad van hier wil ik wel eens al men geld aan uitgeven.
    Maar we kopen nu geen voorlopige woning meer.
    Dit huis is bewust gekocht om geen huur meer te moeten betalen. Maar het volgende is echr eentje om in oud te worden.
     
    Lomo, Kaatje92 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.633
    113
    Vrouw
    Ik duim mee.
    Moet vreselijk zijn.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Knuffel ❤
    Ik weet precies wat je bedoelt.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  16. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Wij wonen hier nog maar 2,5 jaar, maar merken nu met een kleine dat de tuin echt wel klein is (is ook heeeeel klein). De buren helpen ook niet mee:roflmao:
     
  17. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Is het ook :(
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik vind dit wel heel negatief en ik denk dat je daarmee een heleboel Nederlanders te kort doet. Ik zeg niet dat het allemaal rozengeur en maneschijn, maar er zijn ook genoeg mensen die er anders over denken.
     
    Syane, smax, Lies1611 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gefeliciteerd!
    Super leuk twee meiden :)
     
    Soturi vindt dit leuk.
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.021
    113
    Ik heb nooit gezegd dat álle Nederlanders zo zijn.
    Maar dat discriminatie tegen joden, moslims, homo's, orthodoxe christenen, 'mensen van kleur', minima, asielzoekers (en waarschijnlijk meer groepen mensen) steeds erger wordt is gewoon te merken. Daarmee geloof ik inderdaad dat het er niet beter op wordt, maar dat betekent uiteraard niet dat iedere Nederlander hier aan mee doet.
     
    Vitamientjuh en Gewooniemand vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina