Gewoon iets om even te delen...

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 12 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.288
    921
    113
    Vrouw
    He wat naar. Hier ook een kat die, na 4 weken binnen gezeten te hebben na de verhuizing, niet meer terug kwam. Ook van alles gedaan om hem te vinden.
    Een jaar later is hij gewond gevonden . Hij had verwondingen die passen bij val van grote hoogte of aanrijding.
    We hebben hem ,ondanks een rekening van 900 euro weer in huis gehaald. Weer een jaar later werd hij voor ons huis dood gereden
     
  2. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Mijn man heel lief al een week op zolder slaapt zodat ik ook een beetje slaap heb.

    Ik me daar heel schuldig over voel en er eigenlijk ook niet beter van slaap. Maar als ik slaap ik niet wakker wordt ook van zijn gesnurk :oops:
     
    Ieniemienies, Mamafiets en Lies1611 vinden dit leuk.
  3. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb mijn oude kater ook te vroeg buiten laten gaan na een verhuizing.....ik geloof na 5 dagen.
    Wij hebben de kater pas na 4 maanden teruggevonden via Facebook. Een dierenvriend had hem in de buurt gevonden; helemaal mager, onverzorgd en bang. Hij zag er zo slecht uit dat ik als eerst maar de DA ben gegaan om te checken of hij het was (gechipt). Eddie heeft daarna nog 6 prachtige jaren geleefd en is vorig jaar september op 19 jarige leeftijd overleden.
     
  4. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    Hier met vorige zwangerschap ook wel gedaan man in logeerkamer.. ik sliep slecht zelfs met oordoppen in ergerde me ik aan zijn gedraai enzo.. want ik was klaarwakker en hij sliep.. en op dat moment was elk uurtje welkom.. voor beide kanten haha...
     
    Vaasje vindt dit leuk.
  5. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Even iets heel geks.

    is jullie nieuwe huis ver van jullie oude huis?
    mijn ouders hebben hetzelfde gehad, woonde pas in een nieuw huis en de kat ontsnapte.
    ongeveer een week later kregen we telefoon van onze oude buurvrouw, er zat een kat bij ons oude huis al dagen af en aan te miauwen.
    ze vond hem wel verdacht veel op onze kat lijken en daarom heeft ze mijn ouders gebeld.
    Dus zijn mijn ouders gaan kijken en ja hoor het was onze kat..
     
  6. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    Nee op een paar honderd meter afstand lopen. We kijken regelmatig daar en hebben de hele straat ingelicht. Helaas nog zonder succes! Vanavond gaat mijn schoonmoeder zoeken met onze oudste dochter. Ik heb nog meer flyers geprint die breng ik morgen rond bij straten iets verder weg.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  7. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    Jeetje wat een verdrietig berichtje. :( Ik zou hem, ondanks zo'n grote rekening ook met liefde weer in huis halen. Hopelijk duikt hij bij ons ook weer gauw op.
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Niet schuldig voelen hoor. Het is maar tijdelijk.
    Hier sliepen wij toen ook meer gescheiden dan samen toen ik zwanger was.
    Nachtrust is ook belangrijk
     
  9. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    jeetje zeg, wat zullen jullie je nu machteloos voelen. zo'n beessie is toch onderdeel van je gezin!
     
    DutchPrincess vindt dit leuk.
  10. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Dat ik eindelijk een instantpot 3liter heb besteld na lang twijfelen (en afgeleid zijn geweest door andere zaken) over welke slowcooker/multicooker ik wilde. Zolang dat mijn topic dicht is zelfs :roflmao:.
    Maar ik wilde het toch even laten weten aan iedereen die advies had gegeven, en vooral aan @Adje , want die krijgt de schuld als ik de instant pot niets vind...:p
     
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Ik neem de schuld graag op me :D
    Maar het enige wat kan gebeuren is dat je hem toch te klein vindt :p:roflmao:
    Gefeliciteerd met het doorhakken van de knoop!

    En een kleine tip in de hoop dat je dan echt geen spijt gaat krijgen:
    Ik noteer alle bereidingstijden van aardappel, rijst, bepaalde groentes, risotto, eieren e.d. (Dus de simpele dingen) bij elkaar in mijn notities app op mijn iPhone.
    Ik vergeet altijd alles en nu kijk ik even snel daarin en weet dan precies welk menu en tijd ik moet hebben bij welk product en of hij nog moet rusten (natural release) of dat ik zelf de druk eraf haal (quick release).
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  12. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ik verwacht binnenkort nog wel een topic te openen genaamd “tips voor de instant pot / crockpot expresspot” ;)
     
    Druppie, citroenrasp en Adje vinden dit leuk.
  13. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    Ja echt hoor, hij is al 10 jaar bij ons!

    Omdat we zo dichtbij verhuisd zijn is ons zoekgebied ook 2 keer zo groot. Daarnaast wonen we in een nieuwbouwwijk met veel groen, dus veel struiken, bomen, water. Ook zitten we vlakbij de dijk met een kanaal en bij de snelweg. Daar kan die niet zo heenlopen want er staat een km's lange 'dijk voor met wederom veel hoog gras, water en struiken. Het is gewoon bijna niet te doen. :( Vandaag werd ik gebeld door iemand die dacht onze kat gezien te hebben, maar bij aankomst was het hem helaas niet.
     
  14. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.541
    3.563
    113
    Spelletjes doen met dochter.

    Kwartet heb ik gewonnen. Rummicub heeft zij mij ingemaakt. Terwijl ze het hartstikke lastig vindt :o:

    20201024_201740.jpg
    _20201024_201822.JPG
     
    Gewooniemand, Syane en MamaChantal vinden dit leuk.
  15. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Nou zal maar niet zeggen dat ik daar net over twijfelde :rolleyes::| maar zoek meestal eerst in de zoekbalk of er info over te vinden is:D:thumup:

    Mijn slowcooker word slecht, en bedacht me dat zo'n multicooker misschien ook wel handig zou zijn:D
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    in elk geval lekker op tijd uitgestuurd :roflmao:
     
    Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  17. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    @Mupp ik denk dat je het even de tijd moet geven. Je hebt natuurlijk nog een kleine rondlopen, zodra je zoon zelfstandiger is is het denk ik makkelijker om hem over te halen voor een tweede.
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Ik heb zelf een pre-burnout gehad, zeg maar aan de bel trekken vlak voordat de échte hamer valt. Dus ik kon werkende blijven en had een gering traject om te zorgen dat de klap niet alsnog in mn nek kwam.

    Ik heb daar echt 5 jaar goed last van gehad, qua energie en durf ook redelijk mn hand in t vuur te steken dat mijn batterij nog steeds niet de oude is.

    Toen ik zwanger bleek van ons zoontje gingen dan ook de alarmbellen af. Waar moet ik in hemelsnaam de fut vandaan halen voor twee van die projectielen?!?

    Onze dochter is al een 4 handen vol type vanaf dr eerste ademteug, zeker met nu die slaapstoornis erbij. Maar goed ze was bijna 2 toen en dat ze actief mee kon helpen met aankleden en simpele opdrachtjes scheelde dat al wel weer een berg. Zodra M er zou wezen zou ze 2.5 zijn, dus alweer een stuk hanteerbaarder.

    Zwangerschap van dochter was ook redelijk invaliderend en de bevalling een hel maar daar hadden we al heel snel alles voor geregeld en nouja dat was te overzien. Met een rolstoel bleek ik al snel handig destijds dus met mn dochter, die maar al te graag helpt, zou dat vast wel loslopen.

    Ons zoontje liep helaas verkeerd af, dit jaar volgde een miskraam. Ik ben niet 100% tegen een tweede, maar zeker ook niet vol van het idee van een broertje/zusje. We zoeken t niet op zeg maar, "risicovolle" perioden slaan we over, maar condooms zijn echt een turnoff en de pil kan ik niet meer tegen.

    Langzaam begin ik mn handen vrijer te krijgen dat ik ook weer kan studeren voor certificaten voor mn werk (zelfstudie). Met haar slaapstoornis (sinds de kerst mee bezig) is de fut ver te zoeken maar deze week hebben we 2 ongestoorde nachten gehad, 1 nagenoeg ongestoorde en weer 1 ouderwets drama nachtje. Deze avond is ook weer een fitnessprogramma (teller staat op 18x geloof ik en mn man is er ook nog een keer of 7 geweest).

    Zo uitgeput als dat we nu soms zijn vraag ik me ernstig af of een tweede wel zo handig is. Ik als persoon heb nauwelijks nog ruimte én energie, ik ben werknemer, mama van een uk die hoog nodig toe is aan school, huishoudster en klusser, mantelzorger, ook nog iemands vrouw en ergens achteraan komt de "ik" een keer aangeschoven. Mijn taak als huishoudster is dan ook gelimiteerd tot t nodige en dat is zeker geen ocd cleaning geval. Lollig is t voor mij in elk geval nog niet, ik waardeer zeker wat ik heb maar zie ook de hoge prijs ervan en heb gewoon ook mn "me-momenten" nodig om alles en mezelf overeind te houden.

    Nog meer inleveren, hoe prachtig en mooi het ook is, op dit moment moet ik daar even niet aan denken, zou er erg ongelukkig van worden door overvraging. Alles om me heen is daar vervolgens slachtoffer van en dat is niet de prijs die ik op dit moment bereid ben te betalen (als je spreekt van een bewuste keuze).

    Dat kooitje van die babytijd ben ik mentaal gewoon nog ff niet aan toe. Allicht als ze op de basisschool zit en dr draai gevonden heeft, en ik hier in huis met achterstallig geklus (ik ben de klusser) en mn certificaten op zak (betere kansen in mn werkveld, heb nu 0 relevante papieren) dat ik er anders tegenaan kijk.

    Maar ik wil in elk geval mijn lijstje, mijn me-time gedaan hebben, en zo spannend is t niet. Met wat tijd en fut beschikbaar kan ik dat in een maand doen...mja...tijd én fut...

    Als je man een burnout achter de kiezen heeft, kan ik me best voorstellen dat hij bang is voor de gevolgen van evt. overvraging en dat hij er nog moeite mee heeft om de dingen zoals ze nu zijn al in balans te houden. 1x een burnout en je bent als de doods voor een tweede, maar je loopt wel, voor je gevoel, elke keer op t randje te balanceren met je energie wat kan nog wel, wat is te veel. Hoe hard je partner er ook klaar mee is, dat zal hij zelf ook echt zijn maar met het weg wensen ben je er helaas niet vanaf. Die balans is knetter rot te vinden want veelal komt t probleem uit t aard van t beestje. Een perfectionist die minder perfectionistisch moet wezen, iemand met een verantwoordelijkheidsgevoel die moet leren zeggen "oke, dan zoek je t zelf maar uit, nu is t mijn probleem niet meer".

    Je andere kindje is uit 2019 zag ik aan je banner, dat is best nog wel een pittige tijd. Ik zou het zelf nog wat tijd geven, desnoods in de loop der tijd hem proberen te laten aangeven wat wél een geschikte situatie zou wezen. Geloof dat menig vader (en een aantal mama's) de babytijd niet echt een feestje vindt omdat je er nog zo weinig mee kan, die kan ik allemaal een handje geven. Met die insteek, die je niet kan veranderen, kost die periode inderdaad behoorlijk wat energie.

    Hier kan ik het met 1 handelen, met moeite maar liever een blije mama voor 1 dan een overvraagde voor 2 (of 3 zoals mn man ooit voor ogen had, ik bleef bij 2). Kind heeft er geen baat bij om een ongelukkige, overvraagde ouder te hebben. Hoe klein ze ook zijn, dat hebben ze snel genoeg door en het wordt er vaak niet gezelliger van.

    Maar goed dat is mijn kant, allicht dat je man er een deel in herkent of jij hiervan iets in je man herkent dat nu nisschien iets beter te plaatsen is.
     
    cherrytomaatjes vindt dit leuk.
  19. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Ik ben soms ook wel echt stereotyperend over vrouwen en mannen; dat ik het grappig vind dat er een formule 1 topic is op dit forum [facepalm].

    Ik heb de serie Drive to Survive gezien op Netflix, en kan het sindsdien wel iets meer waarderen ;)
     
  20. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Ik mis ook nog een voetbal topic. :p
     

Deel Deze Pagina