Gewoon iets om te delen deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 10 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.477
    10.394
    113
    Dat kan zeker. Onze zoon is inmiddels 7 maar wanneer hij geen uitdaging heeft merk je dat gelijk. Boos, opstandig kont dan terug.

Blijft moeilijk om een balans te vinden tussen zelf laten spelen en vermaken. Bij de een is het beter voor jezelf om even tijd te hebben maar die heb je niet als je kind het zwaar heeft.
    Daarom gingen we ook vaker naar buiten naar het bos. Maar hij had ook weinig slaap nodig en kon uren snachts wakker zijn en had je ook zelf geen energie om het op te brengen.

Slaapt hij wel goed?

Maan93 vindt dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.823
    31.391
    113
    Vrouw
    Ah wat naar. Beterschap voor haar.

3. Maan93

Maan93 Niet meer actief

De oudste en ik kunnen Nederlandse gebaren taal. Niet alles maar wel veel. Echter is dit anders dan baby gebaren toch?

Ze dachten eerst dat onze oudste een TOS had. Op cl2 kregen ze alles met gebaren ondersteuning. En omdat hij fonologische niet kan gaan leren lezen ' hij hoort de klanken niet' worden letters voor hem nog steeds ondersteund met gebaren.

We hebben zelf een gebaar voor eten verzonnen en dat zegt hij nu met gebaar ' eet' en als hij bvb koekje wil is het eet koekje. Als hij boos word leg ik uit dat hij boos word en dat ik snap dat hij wilt doen wat hij dan wilt doen. Maar dat het gevaarlijk is ' vaak probeert hij dingen uit die hij niet kan/mag'

Maar mijn man heeft nu twee weken vrij en gooit onze schema totaal in de war, mag hij veel meer van dus hij word op mij nu nog bozer.

4. Maan93

Maan93 Niet meer actief

Overdag is het een ramp snachts van 7 tot 7. Maar kan ook snachts wakker worden om dan gewoon te gaan zitten kletsen.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.477
    10.394
    113
    Hier was het snachts mega drama kon ergens wakker zijn tussen de 1.5 en 2.5 uur.
    Overdag was het ook niet best. Wat doet hij het liefste ?

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.023
    15.057
    113
    Dank aan degene met een fantastisch idee om een herrie ding in zo'n kort mogelijke tijd zo vaak mogelijk af laten gaan (geloof een fluitje dat diegene t over had).

Dochter had dr irritantjes op, zoon had wat moeite met een maatje grotere fles dus we zijn "radio" gaan spelen.

Zij met dr irritante bakje met rammels in dr kamer, luidkeels zingend, dansend en rammelend en dan zó hard dat we t via de babyfoon in de kamer van dr broertje beneden konden horen.

Die kwam versleten naar beneden! Fan-tas-tisch

dus wie t ook was, je bent een held!!!

Zuul vindt dit leuk.
  7. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.898
    3.647
    113
    Vrouw
    EINDELIJK! Eindelijk is er een verklaring voor mijn chronische, heftige buikpijn! Daarbij de bevestiging dat als ze tijdens mijn miskraam naar mij geluisterd hadden en direct een curretage hadden ingepland ik niet zo enorm ziek zou zijn geweest.
    Ik kan wel huilen! Opgelucht maar ook verdrietig tegelijk, dat ik voor gek ben verklaard terwijl ze gewoon mijn klachten veroorzaakt hebben door gewoonweg niet te willen luisteren naar wat ik ze vertelde. Dat gaan ze zeker nog te horen krijgen!

Voor degene die mijn verhaal kennen: ik blijk adenomyose te hebben in de achterwand van mijn baarmoeder en door het grove werken van de gyn tijdens de miskraam enorm gespannen en verkrampte bekkenbodemspieren die het grootste deel van de pijn veroorzaken. Dus hormonen en intensieve fysiotherapie om hopelijk weer helemaal de oude te worden!

Ik heb zin in een feestje:p:cool:

S2909 en owly vinden dit leuk.
  8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.437
    113
    Vrouw
    Heftig @Zuul, het idee dat het voorkomen had kunnen worden. Maar heel fijn dat je nu weet wat het veroorzaakt en dat je ermee aan de slag kunt om hopelijk de pijn te doen verminderen. Succes! En feest ze!

Zuul vindt dit leuk.
  9. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.897
    2.565
    113
    Ik heb afgelopen jaar besloten dat ik 2022 niet ga werken. Ik heb ontslag genomen en ga werken aan mijn gezondheid en met name de onverklaarbare vermoeidheid en vatbaarheid die ik al sinds mijn tienerjaren heb. .

En nu zit ik hier en heb ik enorm het idee dat ik iets moet... Ik heb serieus vandaag al bedacht dat ik een kookgroep moet starten en zo geld te verdienen (ik kan echt wel beetje koken maar dit is echt bizar), youtube moet gaan starten zodat ik mijn 'journey' kan bijhouden op die manier, heb al naar vlogcamera's gekeken, meerdere afvalvideo's gekeken, huisjes gekeken in Londen omdat ik gelijk vluchtgedrag krijg en eigenlijk ben ik gewoon een beetje in paniek...

Terwijl ik juist dit jaar heb bedacht wat ik als eerste ga proberen qua vermoeidheid en vatbaarheid en daar heb ik 13 jan al een afspraak mee staan (kPNI), ik heb al een bericht gestuurd naar een diëtiste die ook wandelingen doet wat me een goed idee lijkt zodat ik ondanks vermoeidheid al wel wat beweeg en tips krijg qua voeding en deze vrouw heeft me ook qua fodmap geholpen toen dus kent me al.
    Dus ik heb al stappen gezet maar ik moet ineens zoveel van mezelf, misschien komt het ook doordat iedereen het weer over doelen heeft omdat het weer januari is..

Zucht, klaagmodus uit.

Zuul vindt dit leuk.
  10. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.716
    3.169
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij is het redelijk hetzelfde. Er is een app kindergebaren. Die kan je eens downloaden en kijken! :)

Vero0504 en Maan93 vinden dit leuk.
  11. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.649
    4.003
    113
    Vrouw
    Voor het eerst in 4jaar nog eens bij de kapper geweest ipv een kapper aan huis. Zo van genoten:) en dan ook maar ineens een hele hoop producten laten aansmeren :roflmao:

Vero0504, Lola1982, Zuul en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.456
    1.038
    113
    Vrouw
    Woon je vast niet in Nederland haha. Maar lekker hoor!!

13. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.649
    4.003
    113
    Vrouw
    Nee België inderdaad ;)

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.294
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wow heftig hoor. Lijkt me heel pijnlijk en je kan er ook niks mee.
    Beterschap en sterkte ermee.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.294
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik moet echt even kwijt dat ik inmiddels zo moe en verdrietig wordt van de eeuwige discussies met mijn 16 jarige dochter. Ze lijkt soms zo onbereikbaar. Ieder weekend is ze weg en nu heeft ze vanavond weer een party. Ik zeg je bent om 12 uur thuis en dan krijg ik weer om mijn oren dat het vakantie is blabla …
    Bergen verwijten en echt hoor wij zijn geen lastige of bemoeizieke ouders maar er zijn grenzen en afspraken zolang je hier in dit huis woont en dan kan je 16, 18, 25 of 40 zijn maar je leeft hier niet alleen.
    Kan er inmiddels zo om janken en ik vind het soms zo rete zwaar met die kutpubers.
    De oudste is er inmiddels aardig doorheen maar zij is zo enorm heftig man man wat is dit zwaar

Magnolia29 vindt dit leuk.
  16. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik kan alleen maar zeggen: wat enorm GOED van je. Het is normaal om nu in de war te zijn. Zet hem op de komende tijd :thumup::thumup:

LizMe vindt dit leuk.
  17. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Vreselijk :( Heb echt met je te doen...

Anouk2005 vindt dit leuk.
  18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.359
    28.606
    113
    Ik heb je berichtje echt 4x gelezen maar ik begrijp totaal niet waar je het over hebt :$:roflmao:

Ansel, Zuul, Sado en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.047
    1.679
    113
    Vrouw
    Haha ik herinnerde me ook al een opmerking van Vero waarin ze zei dat ze tijdens een zwangerschap veel duidelijker typt.
    Ik was het al half vergeten, maar ja, het klopt echt:oops: Sinds ze bevallen is, begrijp ik de helft van de berichten pas na 3 keer lezen:$

Niet gemeen bedoeld trouwens hoor, viel me gewoon op... Zeker omdat Vero dit zelf al aangaf en het dus ook echt blijkt te kloppen:oops:

JupitR, Zuul, Vero0504 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.294
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja het is echt om te janken.
    Gelukkig is ze nu weer bijgedraaid en doet ze weer normaal maar het zuigt zoveel energie.

Deel Deze Pagina