Ik heb alles gelezen en wist even niet te reageren. @GossipGirlxoxo. Wat een rollercoaster het is nu echt hollen voor je. Aller eerst maak een te doen lijst en als je dat hebt gedaan op prio. En nu het bekend is dat zoon met ze in heeft gelaten zal hopelijk de politie sneller op je stoep staan als hij zich weer laat verleiden. En laat het hem aub duidelijk zijn dat hij niet alleen is en zijn ouders maar zeker ook zijn zusje in gevaar brengt. Die lui schuwen niet voor jongere kinderen. (sorry moest dit echt even zeggen) En haal je vader op en beslis later een mooie datum het hoeft niet gisteren het mag waneer Julie daar klaar voor zijn. En heel veel kracht en sterkte en laat je maar lekker verzorgen je doet al heel veel en je broer zou zich moeten schamen. Hij kan heus wel het ee en ander doen lijkt mij. Maar voor jou laat dingen los en besteed het uit.
Allereerst wat een ellende heb jij op je bordje momenteel. Ik kan me heel goed voorstellen dat je alleen al van de situatie rond je zoon slapeloze nachten hebt. Heel veel sterkte met alles. Wat betreft de as: die hoef je ook helemaal niet uit te strooien natuurlijk als je moeder daar tegenop ziet. Ergens begrijpelijk dat je moeder struisvogelpolitiek toepast en allerlei smoesjes verzint omdat ze het gewoon nog niet aankan. Maar ja, je zult de as toch moeten ophalen. Alleen betekent dat niet dat je deze ook moet gaan uitstrooien. De as van mijn moeder (overleden nov 2020) staat bij mijn broer met het idee dat hij deze ooit nog wil uitstrooien op een mooi plekje in Frankrijk waar ze altijd zo graag op vakantie ging (vast illegaal om dat zomaar te doen, maar daar ga ik me niet druk over maken). Waarschijnlijk pas nadat mijn vader overleden is (wat hopelijk nog lang duurt). Mijn vader en ik hadden geen behoefte aan het zelf uitstrooien van de as (mede door een eerdere ervaring hierin van mijn ouders). Maar mijn broer heeft dat wel, dus staat de as daar tot hij zover is. De as van mijn schoonvader (overleden maart 2021) staat bij mijn schoonmoeder. Helemaal niet met het idee dat ze hem ooit wil uitstrooien. Hij staat ook niet in een urn ofzo, maar gewoon in de box waarin die van het crematorium zit. Staat ergens boven. Dat is voor haar voldoende. En de regelzaken rondom het overlijden van je vader daar zou ik, als ik jou was, toch je broer een enorme schop onder zijn kont geven dat hij daarmee moet helpen. Lekker makkelijk voor hem om te zeggen dat hij jou volkomen vertrouwt hiermee. Maar jij trekt dit niet, het is teveel voor jou. Dus moet hij helpen. Zeker aangezien je ook nog eens gezondheidsproblemen hebt. Waarbij het me ook niets zou verbazen als alle stress een belangrijke factor is bij je recente gezondheidsproblemen. Niet zozeer in de zin van dat de stress de oorzaak is, maar meer dat de stress mogelijk getriggerd heeft dat iets wat al sluimerde in je lichaam er nu uitkomt. Maar ik ben geen arts, dus dat is ook maar een wilde gok natuurlijk.
@GossipGirlxoxo jemig meid wat een ellende!! Dit is echt teveel voor 1 bordje! Wou je even een digitale knuffel geven!
@GossipGirlxoxo , jeetje, wat moet jij veel verwerken. Hopelijk kun je toch wat rust en ontspanning vinden in kleine dingetjes. Veel sterkte met alles.
Nog 7 weken tot we verhuizen, kan niet wachten om een uur verder van schoonouders te gaan wonen. Liefst zo ver mogelijk weg! Door een hele opstapeling van toestanden de afgelopen 4 jaar ben ik zooooo kwaad nu na de laatste druppel vandaag, dat ik heb gezegd dat ik ze voorlopig niet meer hoef te zien (tegen man, zij weten dat nog niet). Dus verder weg gaan wonen gaat een bevrijding zijn, ook al zien we ze nu al helemaal niet vaak. Ik vind het niet normaal dat man 9 van de 10 keer helemaal overstuur terugkomt als hij daar geweest is... En als er iets (belangrijk) beslist wordt ze daar nog minstens 15 keer op terugkomen dus we weten eigenlijk nooit waar we aan toe zijn, en dan heb ik het niet over wat we gaan eten of iets dergelijks maar over leningen, huwelijk enz. Al onze grote beslissingen worden in twijfel getrokken Dat ze nu bijna eiden inzicht krijgen in onze financieen, waarvan ik vind dat hun dat niet aangaat. Dat ik me moet verantwoorden elke keer als ik ze zie waarom ik een bepaalde noodzakelijke operatie laat doen. Dat ze me voor mijn verjaardag een doos donuts geven terwijl ze heel goed weten dat ik serieus struggle om mijn diabetes onder controle te krijgen al een hele tijd. And so on and on and on Argg dat was mijn tirade voor vandaag
Ik ben jarig en eet pannenkoeken zo. Tot voor een half jaar geleden vond ik ze niet te eten maar met een lekker spekkie vind ik ze gewoon lekker hahaha.
Ik ook niet maar met witte basterd suiker waren ze wel te doen tot ik met spek deed die zijn jammie (3 op)
Enkele dingen om te delen; - vandaag met O de paastak opgezet (versierd). Meneer was hélemaal blij en tevreden (heeft natuurlijk aangewezen waar alles moest hangen). Zo leuk om te zien. Helaas kreeg hij vanaf de middag koorts die steeds verder op liep en voelde hij zich niet lekker, maar gelukkig was de ochtend wel leuk. - ik ben vandaag op pad geweest met kleine paascadeautjes voor de jongens. Het gaat nergens over, een setje om eieren te verven en te versieren, en een set om zelf paaskaarten te maken. Mini O mag aan de slag met waterverf en voor O heb ik iets met stickers, glitters en 'diamanten'. Maar ik kijk nu al uit om het te geven. Helaas niets voor baby M. Misschien kom ik ergens nog een knuffeltje tegen en anders moet hij het doen met live knuffels . - ik zit heerlijk op de bank met een kop rooibosthee, een bak ananas, kleed, kaarsen en Bridgerton. Top. Niet meer van de bank af komen. - Maandag ben ik extern voor mijn werk en ik kom pas dinsdagavond thuis. 7.30 stap ik in de auto en is het even geen 'ge-mama' en 'NEE'. Ik vind het heel raar om 2 hele dagen geen jongens te zien en om de baby niet naar bed te brengen en ik ga ze absoluut missen, maar: ohh wat kijk ik hier naar uit. De hele dag onbeperkt eten, drinken, buffet, diner en 's avonds overnachten in het hotel. En dan dinsdag een herhaling van maandag. Héérlijk. Boekje mee, tablet mee.. Mijn man mag overigens ook niet klagen. De kinderen zijn beide dagen gewoon naar de opvang en hij hoeft enkel de ochtend- en avondspits te doen. Bovendien zorg ik morgenavond voor een lege wasmand en dat alle vloeren overal gedaan zijn. Hoeft hij alleen maar het dagelijkse rondje zuigen / toilet te doen, om vervolgens met pizza op de bank te ploffen en stomme Marvel series te kijken. Hij zegt dat hij het druk heeft met werk, maar ik hoop toch voor hem dat hij lekker 2 dagen vrij heeft genomen. Zou ik in elk geval wel gedaan hebben, haha. En ik ben dan altijd ook weer blij als ik thuis ben. ^^ edit: ik ben overigens die dagen ook wel écht aan het werk de hele dag. Het klinkt alsof ik 2 dagen in een wellness ben (zo voelt het misschien), maar de omgeving is gewoon leuk.
@GossipGirlxoxo mijn eerste advies zou toch zijn wat dingen uitbesteden. Zo'n verbouwing van je moeders huis kun je toch iemand voor inhuren (architect)? In ieder geval om de plannen te bedenken/uitwerken. Dan kun je kijken of de werklui in te plannen zijn in de planning van je man. Lukt dat niet, dan zou ik toch overwegen een ander bedrijf te laten komen. Wat betreft je zoon en het omgaan met straf/veiligheid, ik zou veiligheid nu even op 1 zetten. Hem binnenhouden zoals je al doet, dan heb je veiligheid en straf in 1 te pakken. Eerst eens zorgen dat hij onder het juk van die gasten uitkomt. En later als de rust bij jullie op alle gebieden terug gekeerd is zou ik lange gesprekken met zoon voeren over welk gedrag acceptabel is en wat niet. En ik zou ook serieus overwegen (al denk ik dat jij er anders over denkt)om te kijken of je daar wil blijven wonen. Nu denk ik vanuit mijn "Brabantse platteland", maar ik kreeg eerder al de kriebels van dingen die jij vertelde die bij jullie "gewoon" waren. Sommige kinderen zijn daar niet tegenop gewassen en dan zou ik goed overwegen of je het dat waard vindt.
Fijn dat hij jullie nu het vertrouwen geeft. Welke keuze je ook uiteindelijk maakt, ik weet zeker dat je het doet uit liefde voor jullie zoon en dat je daarin geen verkeerde keuze kunt maken. Het is zo lastig allemaal. Wees niet te streng voor jezelf. En ik weet dat dat makkelijk gezegd is, maar toch. Dikke knuffel❤️.