Gewoon iets om te delen deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 10 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.774
    3.123
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje en vriend zijn ziek, ik begin nu ook ziek te worden.
    Ik hoop zo dat mijn pasgeboren baby van 9 dagen oud niet ziek wordt. :cry::eek:

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.428
    8.956
    113
    Vrouw
    Dat is idd niet te hopen nee! Beterschap!

Prettykitty vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ah beterschap alvast. Hopen dat het meevalt

Prettykitty vindt dit leuk.
  4. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.629
    3.980
    113
    Vrouw

Ik heb Crohn/colitis ulcerosa (nooit echt duidelijk geweest welke van de 2 het is), waardoor mijn dikke darm er 1.5 jaar geleden uit gehaald is omdat medicatie niets deed en hij eigenlijk 3 jaar erg ontstoken was. Ik heb toen een stoma gekregen op mijn dunne darm. Het allerlaatste stukje hebben ze laten zitten omdat er dan een soort verbinding gemaakt zou kunnen worden tussen dunne darm en daar, noemen ze een pouch. En dan was het na een aantal maanden aan mij om te beslissen wat ik wil, stoma voor altijd of die pouch. Voor mij zou een pouch alleen maar nadelen hebben en ik ben eigenlijk heel erg tevreden van mijn stoma, geen paniek meer als er geen wc is binnen de 10 meter, ik kan weer buiten komen. Een pouch kan vb ook terug ontsteken.

Vermits dat stukje er nu ongebruikt zit, en ik daar nog altijd dagelijks een behoorlijke hoeveelheid bloedverlies langs heb, en ook pijn. Willen ze het er nu uit halen. Ook omdat dit een heel groot risico heeft op ontwikkeling van kanker na een paar jaar.

Op zich mocht ik kiezen, ofwel nu er uit, ofwel binnen een paar jaar maar dan met zeer regelmatige scopie om te controleren hoe het er uit ziet. Na 25 scopieen de afgelopen 4 jaar en een aantal trauma's hierdoor was mijn keuze dus snel gemaakt ;)
    Ik heb alleen door de covid toestand iets langer moeten wachten tot ik opgeroepen werd, dus dat komt nu even heel erg *** uit.

Soms wordt de stress me even te veel, een verhuis, huis kopen en ander aankopen, een verbouwing, de operatie , diabetes die moeilijk doet, fibromyalgia dus altijd pijn en zero energie, momenteel bezig met een schuldsaldoverzekering voor de aankoop wat bijna onmogelijk is door bovenstaande, enzoverder...
    Maar goed, er zijn altijd ergere dingen dan dit! Als ik dan beelden zie op het nieuws, dan kan ik altijd weer even relativeren.

Als alles achter de rug is ga ik gewoon 3 maanden naar een all in hotel om te ontstressen denk ik :roflmao::roflmao::roflmao:

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.436
    10.362
    113
    Jemig meid wat heb jij al veel meegemaakt! Bedankt voor het delen van je verhaal. Ik kan me voorstellen dat je de minder beste opties op een gegeven moment gaat zien als mogelijkheid omdat de rest nog veel zwaarder is op lange termijn. Kan me inbeelden dat die ervaringen van afgelopen jaren niet in de koude kleren zijn gaan zitten.

Wel heel naar dat nu echt letterlijk tegelijk valt. Maar je weet inderdaad niet wanneer je anders aan de beurt bent.

Je positieve instelling is bewonderenswaardig!! Het lijkt me moest een zwaar traject. Zal niemand op het forum zo iets dergelijks hebben meegemaakt? Anders een topic openen. Als je er tenminste behoefte aan hebt. :)

NiVa0230 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  6. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.629
    3.980
    113
    Vrouw
    Ik vind het altijd grappig als mensen zeggen dat ik zo positief blijf, voor mijn gevoel zaag ik echt veel haha :oops: maar veel mensen zeggen dat, dus er zal wel iets van waar zijn zeker ;)
    Ik zeg ook veel niet tegen mijn omgeving van wat ik echt denk of voel, om hun wat te sparen van mijn gezaag, dus ik vind het heel fijn dat ik hier wel alles kan bespreken om het van mijn lever te krijgen!
    Misschien inderdaad eens een topic openen. Het grote Artie stressuitlaattopic :roflmao:

7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Gisteren kwamen ze van de woningcorporatie omdat wij een aanvraag hadden gedaan voor een nieuwe keuken.
    De keuken is 21 jaar en mag na 18 jaar vervangen worden.
    Verteld die man ons dat die regel sinds kort is veranderd en dat ze alleen nog het onderdeel vervangen was kapot is.
    Wij willen elektrisch gaan koken en dat kan in onze huidige keuken niet dus dat betekende dat we zelf een nieuwe keuken moesten aanschaffen.

vervolgens kijk ik op de website en zie nog staan dat je na 18 jaar een nieuwe keuken mag aanvragen.
    Wij zeggen dat tegen de beste man maar hij zei dat dat dan een fout is en we geen nieuwe keuken krijgen.

mijn man is gaan navragen en de informatie op de website is hetgeen waar ze zich aan horen te houden.
    Dus hij weer bellen vanmorgen krijgt ie te horen dat de man van gisteren vanochtend om ons nummer heeft gevraagd en vandaag nog contact zou opnemen.
    Nog geen half uur later belt ie en verteld ons dat we toch een nieuwe keuken krijgen vanwege de info op de website.
    Ze hadden het wel aangepast maar door een systeemfout was het weer terug gezet.
    Nu hebben ze het wel van de site gehaald
    ben ik blij dat ik gisteren heb gekeken, ik krijg een nieuwe keuken :D

Cin85, 1548, Shay25 en 27 anderen vinden dit leuk.
  8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.345
    28.566
    113
    heb je dat wel zwart op wit nu dat je een keuken krijgt?

9. Neilia

Neilia Niet meer actief

ja in het online systeem zien we dat de bon al is aangemaakt voor de opdracht gever.

Saartje33, suus1983 en KleineLai vinden dit leuk.
  10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.345
    28.566
    113
    Ah! Goed! :thumup:
    Zou namelijk behoorlijk lullig zijn als ze aan de telefoon akkoord geven, dan de voorwaarden veranderen en dan doen alsof hun neus bloedt. Dan heb je geen poot om op te staan.

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

dan zou ik gek worden :o:

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.436
    10.362
    113
    Ja waarom niet!! Er worden topics om vele malen minder geopend;)
    Als er heel veel mensen zijn die het zeggen zal het toch wel min of meer waar zijn:)

Natuurlijk mag je ook lekker klagen? Het is niet niks wat je heb meegemaakt! Ik snap je wel hoor. Op een heel ander vlak hebben we onze struggels (zoon is HB) de meeste mensen denken lekker makkelijk. De praktijk is heeel anders. Praat er daarom ook maar beperkt met mensen over.

Hier kun je inderdaad meer kwijt. Lucht ook gewoon op. Dus ik zeg open de komende tijd een topic en kun je de frustratie kwijt, angsten, en klaagzang. Er is altijd wel iemand die leest of reageert.:)

artie vindt dit leuk.
  13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    Zoon zit nu in groep 3, begon daar goed met een aangepaste stoel en tafel.
    Hij heeft een prikkelverwerkingsstoornis en een lagere spierspanning, alles kost hem gewoon meer energie.
    Helaas werd zijn juf ziek en kwam er een andere juf voor de rest van het jaar, zijn eigen juf had zich goed ingelezen en wilde écht wat voor hem doen.
    Nu dus al een aantal weken een nieuwe juf.
    Hij is enorm moe, slaapt slechter en juf geeft zelf aan dat de klas druk is.
    Zoon geeft dat ook aan, en andere kinderen ook.
    Nu moeten we dus wéer in overleg met school (juf) hoe we dit moeten aanpakken. Logopedist wilt een groot overleg om te kijken wat op dit moment zinvol voor hem om te leren, om zijn belasting/belastbaarheid weer te bekijken en kijken waar we hem nog in kunnen ondersteunen op school. Er zijn nog veel dingen die niet goed gaan.
    Ergotherapeut wilt gaan observeren, en weer kijken wat er in de klas anders moet. Hij red dit onderwijs mits er een juf staat die de klas onder controle heeft en hem de structuur kan bieden.

Ik heb er gewoon zó geen zin in om weer alles te moeten bekijken.
    Wat als hij van school moet? Hij heeft het zo naar zijn zin hier!

14. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.913
    3.110
    113
    @artie succes met de ingreep!!

Herken je gevoel hoor, zelf ook chronische ziek met verschillende aandoeningen. Zelf doe ik vaak of het er 'niet' is. Maar durf ook niet meer mijn grenzen aan te geven omdat anderen dat dan weer egoïstisch vinden van mij. Maar daar door dus ook geen 'hulp ' te vragen indien dit wel nodig is.

15. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.913
    3.110
    113
    Dat ik momenteel zo gefocust ben on C zijn mri dat ik ondertussen alles over CP en PVL op mri weet. En als dit dus goed begrijp en vergeleken heb de gene die de mri beoordeeld heeft een 'foutje' gemaakt heeft.

Ik gedachten ben ik al klachten brieven aan het sturen, maar weet dat dit toch loze energie is..

Baal van deze soort hyperfocus.... is ook de reden dat mijn eigen aandoening van a tot z kan. En volgens de prof er meer over weet dan een gemiddelde huisarts.

Volgens mijn man heb ik mijn roeping als ' wetenschapper' gemist ' sarcastisch '

16. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.913
    3.110
    113
    Wat balen zeg!!! Probeer het stap per stap te zien. Hopelijk krijgt de nieuwe juf de klas snel onder 'controle'

17. Novi

Novi Niet meer actief

Altijd als mijn zoontje uit school komt vraag ik hoe zijn dag was en wat ze hebben gedaan. Het antwoord is standaard: niks en weet ik niet meer... Zo ook vandaag. Net krijgen we in de school app foto's dat de kinderen als imker verkleed zijn en het verhaal dat er een imker op school is geweest. Ik ben toch blij dat school wel wat meer informatie deelt :roflmao:

Saartje33, NiVa0230, Mamafiets en 8 anderen vinden dit leuk.
  18. Armina

Armina Niet meer actief

Alsof je het over mijn dochter hebt. Toen ze in groep 1 zat zei ze: " als ik vijf ben ga ik meer vertellen". Ze is inmiddels 9 en we krijgen nog steeds het antwoord weet ik niet meer. :rolleyes::D.

Ok, na lang aandringen komt er iets meer uit.

toch3, Kleintjuh85 en Novi vinden dit leuk.
  19. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Hier hetzelfde verhaal met mijn dochter van 7. Standaard is het "weet ik niet meer" of "ik heb geen zin om te vertellen".

Ik ben ook erg blij met de juffen die heel consequent foto's, verhaaltjes en filmpjes op de schoolapp zetten..

Novi en owly vinden dit leuk.
  20. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Herkenbaar. Juf stuurt elke vrijdag een weekbericht zodat we nog een beetje weten wat ze op school doet. Meestal somt ze gewoon de dagplanning op :roflmao:.
    Soms kan ik het uit haar spel opmaken.

Novi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina