De mijne vroeg hoe de vaatwasser aan moest...(hij staat er nog maar sinds oktober vorig jaar) nou heeft dat wat minder ernstige gevolgen dan een kind op een schoolplein laten staan.
Wij slapen ook op 1.40. Zou ook niet groter willen. (En wij liggen op een futon van 4 cm op de grond, zoals in Japan)
Dat ik zo trots ben op m'n jongste. Heeft woensdag spreekbeurt. Vandaag alles voorbereid en presentatie gemaakt. Heeft 'm na de lunch geoefend. En niks geen zenuwen. Gewoon lekker vrijuit praten over zijn lievelingsdier
Ik glunder van mede-trots, dochter heeft eindelijk door hoe ze moet strikken. Dat heeft wat tantrums opgeleverd. Gisterenavond uitgelegd op de chinees/japanse stijl, 2 lussen ipv zoals wij t leren. Ik zie twee oren verschijnen, die gaan knuffelen (over elkaar) kijk nou een konijn! (Omdat er onder een gaatje komt) Het konijn heeft zo'n honger dat t een oor opeet (lus door t gaatje) Voila gestrikt. Komt ze net vol trots voorbij zetten dat ze de wchoen van dr broertje gestrikt heeft. Maar ehm mama das wel een klein konijntje hoor! (Korte veters)
Vreselijk die dagen. Het gaat over hoor, nou ja niet dat elkaar plagen maar ze kunnen zich beter vermaken als ze groter zijn.
Wasgoed van mijn dochter kan ik niet eens van elkaar onderscheiden, een echte goth draagt alleen maar zwart En dan mij met mijn slechte ogen vragen een bepaald kledingstuk te zoeken he
Huh, is dat Japanse stijl? Ik doe die altijd zo. Geen idee meer wie me dat aangeleerd heeft. Maar dat terzijde, heel goed van jouw dochter! Toch weer een extra mijlpaal.
Ik kwam op pinterest tegen bij een rits "hoe vouw je compact je vakantie meuk op" (antwoord is verdraaid creatief rollen op expert level. Ik oefen nog ff verder op "hoeveel meuk kan ik in een luiertas kwijt" aangezien ik en travel light geen optie meer lijkt sinds we kinderen hebben.) Ik ken alleen de versie dat je 1 lus hebt, vervolgens er overheen en doorheen je tweede lus ophaalt. Dat probeerde ze dus al 2 weken en elke keer ging t dan net iets mis en dan was t weer een ontploffing. 2 lussen systeem is 100x makkelijker voor een kind en t zit net zo goed gestrikt...Kind blij, mama blij. Ze had razende haast naar bed te gaan want als ze goed sliep kon ze t de juf laten zien morgen op school. (dat zijn van die plannen waar ik volledig achter sta, vooral dat vroeg naar bed en goed slapen! ) Voor ons is t echt een openbaring op kleuterniveau, je leert nog wat van(wege) koters. Pinterest bleek al eerder verdraaide handig met "hoe krijg je je dekbed in een hoes". Antwoord daarop is ook rollen. Uitkomst voor iedereen met schouder issues en geen trap 1 persoons lukt je nog wel maar kingsize wordt een ding. De verbazing op t gezicht van je moeder/partner is goud waard.
Dat ons heerlijke hemelvaart en pinksterkampeer tripje een beetje jammer afliep. Zaterdag op een zonnige stranddag werd ik aangevallen door een meeuw en in mn vinger gebeten, bloed natuurlijk, langs de strandwacht. Werd een ritje dokter met tetanusprik En gisteravond om 23.30 horen we een raar geluid, spuugt zoon heel zn slaaptent onder. Weer terug gaan slapen, zoon naast mij, hoor om 1.00 uur: mamaaaaa, spuugt hij weer de hele boel onder. 1.15 nog een kind onder de campingdouche en zonder beddengoed weer gaan slapen. Ben heel blij dat we weer thuis zijn
oh kan me helemaal voorstellen! Ook zoiets meegemaakt. Zoon had net nieuwe fiets en was trots aan het demonstreren hoe snel hij kon, hoorde mij niet roepen af te gaan remmen voor kruispunt. Op dat moment kwam er met een rot vaart een grote traktor met aanhanger aan die ook niet afremde. Wijk waar je Max 30 mag. Onze zoon kon vd schrik niet meer remmen en is toen gelukkig in t grind gevallen. Ik was van schrik verstijfd en kon letterlijk niets meer, een andere moeder heeft mijn zoon toen opgeraapt en toen kon ik pas weer in beweging komen. Heb nog steeds schrik als er een traktor met hoge snelheid voorbij komt gereden. Heb er ook aardig wakker van gelegen toen. Gelukkig is alles goed afgelopen met je kindje!
Zou ik ook niet blij van worden! En dat t dan nog vuil is zou ook de druppel zijn. Vakantie moet ontspanning zijn en niet nog een extra stressfactor.
Oefff.. dat is niet echt het voorbeeld van een relax weekend weg. Balen hoor.. En beterschap voor jullie!