Gewoon iets om te delen deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 10 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dames er is inmiddels een deel 3 waar al in word gesproken.

@Beheer deze mag dicht!

Beheer vindt dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Maar jouw dochter voetbalt ook wat hoger toch? Ik merk dat bij oudste zoon, die tot nu toe op divisie niveau heeft gevoetbald, er altijd genoeg ouders zijn. De jongste die 4e klasse voetbalt is altijd strijd, terwijl die kinderen ook nog eens veel jonger zijn. Maar veel van die ouders zijn er ook gewoon minder bij betrokken.

3. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    mij reageer even maar dit klopt zo erg. Oudste nooit last van weinig ouders bijna iedereen rijdt daar bij eerste team. En de andere teams is altijd meer gezeur en gedoe. Maar ligt ook aan de club. De hogere teams krijgen trainers en coach en lagere teams moeten zelf ouders regelen. Gaat zo vaak mis en en gezeur mee

4. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.812
    4.586
    113
    Geen rijbewijs hebben kan natuurlijk veel redenen hebben, dat maakt verder ook niet uit.
    Maar als ik in die situatie zou zitten, zou ik evt mijn zusje of moeder een keer vragen om te rijden, of iig vragen om een vergoeding te geven voor het rijden. Lijkt me niet meer dan normaal.

Het zomaar maar aannemen dat een kind meer of minder in de auto het niet doet, vind ik een beetje erg gemakkelijk denken. Je kunt er niet vanuit gaan dat andere mensen jouw 'probleem' maar altijd zonder te mokken op moeten lossen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.856
    31.444
    113
    Vrouw
    Als je zegt (en dat heb jij letterlijk gezegd) dat een kind niet op sport x mag wanneer ouder niet kan rijden dan vind ik dat idd uitsluiten.

Vrij letterlijk ook: jij mag niet meedoen. Hoe kan ik dat anders benoemen dan uitsluiten?

Had ik oudste van voetbal moeten halen dit seizoen? Omdat man elk weekend mantelzorg moest verlenen en dus de auto mee had?

Altijd leunen op een ander... poeh poeh. T wordt weer erg zwaar gemaakt. Meerijden wordt pas een probleem als er meer kinderen zijn dan zitplaatsen. Hebben wij gelukkig nooit meegemaakt. Terwijl er toch echt een paar kinderen zijn van wie de ouders nooit/zelden kunnen rijden.

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.856
    31.444
    113
    Vrouw
    Trainers/coach vinden voor de jongens is hier ook veel gedoe over steeds. Erg moeilijk om vrijwilligers te vinden.
    Ook veel gedoe met miscommunicatie doordat niet alle ouders het Nederlands goed beheersen (niet hun fout. 5 jaar geleden wisten ze niet eens dat dit land bestond)
    Maar over (mee)rijden is nooit gedoe geweest.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb gezegd dat wanneer je je kind op een teamsport doet waarbij rijden nodig is dat je moet zorgen dat je die mogelijkheid hebt.
    Het gaat toch niet over niet elke week kunnen. Maar juist over elke week niet kunnen.
    Ik vind het echt heel gek dat je je kind op een sport doet waarbij rijden nodig is terwijl je weet dat je nooit kan of wil

Bellybell, Biny en suus1983 vinden dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.856
    31.444
    113
    Vrouw
    Wij konden dit jaar elke week niet ivm mantelzorg.

Verder ben ik klaar met de discussie. Te veel zurigheid voor mijn zonnige humeur.
    1 laatste overweging;

"Ik ga toch geen taxi zijn voor dat kind'"
    Tegenover
    "Ik ben blij dat ik iets kan doen voor een ander"

Kies maar aan welke kant je wil staan.

masami en Golden1213 vinden dit leuk.
  9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Daar staat tegenover
    "Ze rijden toch dus waarom zou ik dan moeite doen"
    Of
    "wat fijn dat ze ons uit de brand helpen"
    Ook daar zit een groot verschil in

Bellybell, tuc, suus1983 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Wat ontzettend flauw

suus1983 vindt dit leuk.
  11. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.283
    2.984
    113
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.