Bij de kringloopwinkel een eetmaatje gevonden van voedingscentrum. Maatbekertje waarmee je porties af kan meten voor 1-4 personen voor ongekookte rijst, risotto, couscous, macaroni. fussili, penne, farfalle, pipe rigate en spagetti. als portie houden ze dan wel de richtlijn voor een volwassen vrouw aan. Maar in elk geval ziet dit er handiger uit dan mijn gemeet met ikea drinkbekers van mn dochter.
@Vero0504, ik moest aan jou en je dochter denken vanochtend, toen mijn middelste de badkamervloer helemaal had natgemaakt met de inhoud van een zeeppomp (750 ml). Godzijdank pakte hij de zeeppomp waar inderdaad water in zat (leuk voor in bad) en niet dezelfde zeeppomp waar nog wel zeep in zat. Badkamerdeur had ie op slot gedaan, zodat hij zijn snode plan rustig kon uitvoeren, haha
Dochter thuis ivm corona besmetting in haar klas.... daar gaat mijn rustige relax ochtend.. en haar belangrijke voetbal wedstrijd zaterdag... ook heeft ze ruzie met haar beste vriendin dus dikke tranen hier....
zijn ze ook lang als hij al op zwemles zit? Op hoger niveau er tussen komen gaat soms makkelijker dan starten. (sorry - zie nu de andere reacties - misschien even overleggen wat je kind wil - soms ervaren kinderen het minder erg dan volwassenen...
Hij vindt meester wel wat streng, maar gaat er met plezier heen. Toen ik vroeg of hij misschien voor zijn B-diploma naar het zwembad wilde waar zijn broer heeft gezwommen, was het resoluut: nee! Ik denk dat ik het maar zo laat (en de volgende keer mag man mee naar de kijkles...).
Kleine update. Vanochtend opeens mega verergering vd klachten en kon amper lopen vd pijn. Ook wat andere klachten en op basis van klachten, visueel onderzoek, kweek en beoordeling vloeiingenpatroon: ontsteking in het kleine bekken. Ws bm slijmvlies. Kan dus door een sluimerende blaasontsteking. Een dubbele AB kuur gekregen én hormoonzalf om de boel te blussen daar want oh lord ik heb wat gejankt vd pijn vandaag. Alles staat in de fik en als ik plas dan sterf ik. Zo zie je dus maar.. maar buik- en rugklachten vond ik niet alarmerend na een bevalling.. nu kan ik mezelf schieten!
9-9-1999… Deze dag blijft voor mij altijd een zwart randje houden. Want vandaag is het alweer 22(!) jaar geleden dat een vriendje van ons verongelukte met zijn scooter in Haarlem. 22 jaar… Hij is langer overleden dan dat hij geleefd heeft. Hij zou 40 geworden zijn dit jaar, net als wij: zijn klasgenootjes. 9-9-1999 had voor velen een mooie dag moeten zijn. Misschien trouwde je of kreeg je een kindje of was je jarig. Voor de ouders van mijn vriendje werd het de sterfdag van hun kind van 17. Mijn gedachten zijn bij zijn ouders, zijn broer en zijn zusje.
Dat ik zo geniet van onze brugsmurf Heerlijk. Elke dag komt ie thuis met verhalen, gemopper en dan gaat ie huiswerk zijn op zijn kamer, online met vriend om te overleggen. (Die hoef je straks niet meer te leren online samenwerken). Moppert over zijn wiskundeleraar. Maar die van Nederlands is chil. Hij groeit waar je bij staat. Ineens zo zelfstandig. Echt een toppertje
Wauw wat fijn! En stoer van je zoon! Gebuikt hij nu dan ook een jongensnaam? Beterschap @Nina Sanders
Ja klopt, heel stoer. Dat vinden wij ook. En ja hij heeft een jongensnaam en die gebruikt hij nu ook op school. Voor de vakantie ook al een beetje maar toen reageerde hij ook nog op zijn oude naam.
Ach zo was de mijne de wc aan t boenen met de wc borstel. Papa had de borstel er in laten zitten na t schoonmaken van de badkamer...beginnersfoutje. Dusbwe konden hier ook weer dweilen. Je weet dat je de badkamer altijd open kan maken met een normaal broodmes waar je boter mee smeert enzo he? Daar zit die gleuf voor aan de buitenkant. Muntje werkt ook vaak, als je die toevallig op zak hebt en t de goede maat is. Sommige sloten hebben dat niet merkte ik overigens, op mn oudewerk heb ik ze laten vervangen dat t er WEL op zat. (mocht er iemand onwel worden op de wc is t wel zo handig dat je als BHV'er er bij kan komen zonder direct de brandweer te bellen).
Ja, dat weet ik! Ik hoorde pas van de bende toen ik zijn vader hoorde zeggen: heb je alles op de grond gegooid?! Toen het alleen water bleek was ik wel opgelucht, haha. Hij heeft zich beneden wel een keer opgesloten op het toilet, met probleem dat we met een broodmes het slot niet open kregen (want al te vaak gedaan). Zoontje kreeg hem toen (bijna 3 jaar oud denk ik) zelf niet meer open. Uiteindelijk met een platte schroevendraaier gelukt en daarna meteen nieuw slot gekocht