Wel vaag en raar hoe het zo verschild. Bij r kreeg ik rond 8en een beetje pijn en dat liep aardig op iets met rugweeen. Dus rond half 4 snachts naar het ziekenhuis lekker ritje ook. Eenmaal daar aan de kabels en infuus maar moest een uur wachten voor de registratie etc, zat toen op 5 en uur later 10 dus geen pijn meds. (0509 uur was hij er) En bij c rond 2en smacht weer het zelfde liedje dus rond 8en naar het ziekenhuis en dit keer een pompje chil hoor haha 1106uur was ze er. Maar dat werd bijna een keizersnee ze lag scheef pfff. Ach ja zo vergeten bla bla de pijn dan hahah
De steekjes die je bij innesteling soms voelt. Of wanneer de koffie niet meer smaakt. Misselijkheid? Oh my... nee. Voor die van mij echt niet weggelegd
En die pillen wist ik wel maar die krijg je hier pas bij doodgeboren baby of als je zelf zware meds slikt en dus even moest stoppen. Bijwerking is ook duizeligheid.
Was bij mij andersom. Ik heb vooraf een bevallingdplan. Thuis. Zo natuurlijk mogelijk. En als het dan ziekenhuis moest worden ook zonder ingrijpen of pijnstilling etc. Nou... het werd dus ziekenhuis omdat de vliezen 24 uur gebroken waren. Hele nacht weeën en 4cm. Ik kreeg dus een infuus 'om het een beetje te stimuleren'. Infuus wordt gezet. 'Mevtouw, in je plan staat geen pijnstilling. Maar ik raad je echt aan om deze tocht te nemen. Infuus zit er toch al in. Je mag heg zelf doseren.' Ok. Doe maar dan. Oef wat was dat lekker. Alleen tijdens het persen werd het uit gezet.
Ik kan wel even janken... Dochter heeft nog nooit overgegeven in haar 3.5 jaar. Ze is vanavond begonnen en moet om het half uur spugen. Buikgriep dus... En ik word vrijdag geopereerd en heb een mega kots fobie. Ik ben nu zoooo bang dat ik het krijg alleen die angst al en dan ook nog de kans op operatie die ik moet afzeggen..
Ik lig net op bed en hoor ineens C & N tegen elkaar praten. Dus ik loop naar die kamer toe, mopperend wat tsja het is verdorie kwart over 11. Doe ik de deur open liggen ze allebei te slapen. C zegt wat en N reageert daar op Zelfs in hun slaap kunnen ze hun mond niet houden
Ik baal als een stekker. Kan niet slapen en merk dat het weer van vandaag mijn humeur niet ten goede komt. Maar inmiddels weet ik goed wat mij blij maakt en geniet ik volop van baby M dus dat relativeert. Toch voel ik me wat somber omdat ik merk dat ik er lekker op uit wil (kan niet zomaar want nog niet volledig gevaccineerd) en ook die rot fobie waar ik de laatste tijd zo veel meer last van heb. Maar hier zit vooruitgang in want de eerste stappen voor wat ondersteuning zijn gezet en dat vind ik prettig. Echt super blij dat ik die drempel ben over gegaan. Achteraf gezien vind ik het helemaal niet ‘zwak’ om aan de bel te trekken. Eerder zou ik dit niet gedaan hebben denk ik, maar nu ben ik moeder van 3 en vind ik dat ik die verantwoordelijkheid ook moet nemen. Het feit dat ik het ook wil zorgt ervoor dat ik er alle vertrouwen in heb dat de balans er over een poosje weer is. nog enkele random dingen om te delen: - gisteren de Artipoppe draagzak binnen gekregen. God nondeju &373€£${^$ wat is die mooi. Waarom heb ik die nooit eerder gehad? Ja hij is duur maar ik heb er al zoveel complimenten over gehad. - gisteren heb ik tot 11u schandalig in bed geknuffeld met baby M. Heb ik bij de andere 2 boys nooit gedaan. Zonde van de tijd enzo. Maar oh oh wat geniet ik toch van dat aapje. Je moet je voorstellen dat ik dan vroeg op sta om de jongens mee op te starten en ook even koffie te zetten voor mijn man. Ik haat het echt om niet mee op te staan. Want ja, stel dat je elkaar niet meer zou terugzien.. ik wil mijn hele gezin gedag kussen voordat ze de deur uit gaan. Ook als ze thuis komen. En als iedereen dan weg is kruip ik stiekem met baby M terug in ons bed met koffie hemels. - de Rituals adventskalender is gruwelijk mooi weer. Kado aan mezelf maar mega blij mee. - ben nog op zoek naar fijne playlists op spotify (beetje Ibiza lounge achtig gemixt met zondagse coffee house). Tips welkom. verder heb ik enorm nare dromen gehad afgelopen 2 nachten. De ene keer dat mijn tanden 1 voor 1 los lieten en eruit vielen (ulgg) en de andere keer dat mijn tandvlees door bleef groeien en daardoor ook los liet. Wat een hel. Ik werd daardoor ook nog een soort van moe wakker. Maar gelukkig stelde mijn man voor dat ik deze week wat dingen plan voor mezelf en dat hij volgende week een dag vrij neemt zodat we samen even tijd hebben of ik juist even tijd alleen heb. Zo gezegd zo gedaan. Komende do acupunctuur en nagels en dinsdag heb ik voor alle boys oppas zodat we gewoon kunnen relaxen. Verder gaat alles gewoon z’n gangetje eigenlijk. De jongens doen het goed en waren vandaag goed gezind. En jullie snappen het wel, blije kindjes = blije ouders haha. nu ga ik pogen te slapen. Of winkelmand-shoppen. @Magnolia29 snapt dit haha!
Oh nog iets om te delen. Aflevering gezien van beste zangers van afgelopen do. Hoewel ik denk dat vorig seizoen niet te evenaren is, vond ik deze aflevering zo mooi! Alle nummers waren mooi! Wauw wauw!
@Nina Sanders ahjoh artipoppe heeft ook nog een draagzak van 790,- het kon nog erger (nouja, panterprint is dan ook wel een hele zware grens over hier). @Malbec denk dat hier t eerste nachtje maagzuur dat je zittend moet slapen al een witte vlag oplevert. Is nou ook niet echt mn hobby. Maar ik somde ff de huidige klachtenstatus op en hij was spontaan blij dat hij man was. En dan zijn t nog niet eens heel ernstige dingen zoals een HG of HELLP etc. Wordt je er zelf niet gek van? Kan je er iets tegen doen? Nouja bevallen helpt een heel eind maar laten we dat maar ff uitstellen tot over een paar weken. En daarna vooral NIET meer zwanger worden. Ja en in de tussentijd? Uitzingen iets anders is er niet.
Dit is inmiddels de 3e nacht op rij met minimale slaap Sterker nog, ik heb nog helemaal niet geslapen en over 2 uur gaat de wekker Iets met zieke kinderen. Pffff
Vandaag heb ik een gesprek met mijn manager om aan te geven dat het even niet meer kan zoals het gaat. Natuurlijk hebben we hier al eerder over gesproken maar toen stond voor mijn gevoel meer m’n oog centraal. Ze weet ook wel dat ik overloop maar strakjes ‘moet’ ik gaan zeggen (van mezelf) hoe ik wil dat de komende tijd eruit gaat zien: namelijk alleen de leuke dingen en niet de dingen die me stress geven. Maar O, wat klinkt dat verwend in mijn oren en hoofd. Alsof ik alleen maar voor de lusten en niet voor de lasten wil werken. (Wij hebben zo iemand in ons team en ik erger me kapot aan diegene. En zij doet het uit principe, zegt ze zelf, en niet omdat ze onstabiel is of zo). Ik heb een heel nieuw project opgezet en wil me daarop richten, evenals bepaalde andere onderdelen van m’n werk waar ik energie uit haal. Het andere kan me even grof gezegd gestolen worden… Ik vind dit zó moeilijk en ben me al de hele nacht aan het opvreten. Want ook al weet ik dat ik een fantastische manager heb die me absoluut niet kwijt wil, we hebben binnen onze instelling een zwaar te kort aan personeel en we kennen allemaal het verhaal van Afghanistan van deze zomer dus de jongeren stromen binnen… Daar ligt dus voor iedereen prioriteit en dan kom ik nu ‘even’ vertellen dat ik die nu niet wil: of beter, niet kan begeleiden. Hoop zo dat ze het snapt en zegt: ‘is goed Ier’…….
@Nina Sanders: mijn leraar psychologie vertelde eens dat als je droomt over tanden, er daarna heel veel vrouwen achterkomen dat ze zwanger zijn. Of andersom: als je zwanger bent (en je weet het), kun je over tanden dromen…
Sterkte ❤️ Ik heb er hier ook 2 in huis. En een zieke C Die gelukkig nooit last van mannengriep heeft
De mijne brak gisterenavond de koorts en komt net al joelend naar beneden: "ik ben beeeeeeeter ik ben beeeeeeter, ik ben groot en sterk sterk sterk!" Blij te zien vergeleken met de afgelopen twee dagen.