Gewoon iets om te delen deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 10 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat doet mijn dochter ook, en grote paniek als er wolken zijn en ze zijn ster niet ziet. Het maakt me best bang te lezen dat het verdriet zo lang nog kan duren.

2. GossipGirlxoxo

Dank je wel ❤️

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.459
    10.383
    113
    Lieve @GossipGirlxoxo wat doet het me een pijn om te lezen dat jij je zo schuldig voelt. Ik geloof niet dat iemand een betere dochter had kunnen wensen. Je verhalen zit vol liefde over je vader!

Ik wil je heel veel succes wensen morgen!!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

Dank je wel!
    Het is ook echt alleen een gevoel want mijn verstand zegt wel wat anders. Dat gevoel en verstand komen samen alleen niet op 1 lijn.
    Mijn huisarts belde vandaag nog even om te vragen of ik het weekend een beetje beter heb geslapen en of ik wat rustiger ben nu de medicatie is verdubbelt. en hij heeft een stukje schuldgevoel betreft de reanimatie weg kunnen nemen. Volgens hem had in de Corona tijd tijdens de vorige piek elke hulpverlener ook geen mond op mond beademing gedaan en gaan we daar met de cijfers van nu weer naar toe. Dus heb ik dat niet anders gedaan dan een hulpverlener zou doen. Ook vertelde hij dat gezien mijn vader zijn copd de kans zo groot was dat hij als hij de reanimatie overleefd had hij er met hersenletsel uit was gekomen en dat was misschien voor hem wel erger geweest dan dood gaan gezien hij een niet reanimeren wens had en ik die wens heb genegeerd. Kans was groot dat ik me dan nog schuldiger had gevoeld. Ik ben de week dat hij in het ziekenhuis lag best boos en van slag geweest om die niet reanimeren verklaring en na het gesprek met mijn huisarts vandaag begreep ik zijn keuze ineens. Volgens mijn moeder moet ik blij zijn dat ik niet mee ben gegaan naar de oven, volgens haar was de laatste herinnering dan niet mooi, nu is is de laatste herinnering de mooie kist met mooie bloemen een mooi hart, een mooie foto en mooie tekeningen van de 2 kleinste kleinkinderen. En misschien heeft ze daar ook wel gelijk in. Dus ik kan denk ik met mijn verstand wel wat kleine dingen misschien een beetje loslaten qua schuldgevoel.

Gewooniemand en Loveischocola vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

wat mooi, mijn moeder kan best goed naaien misschien kan ze met de tijd zoiets voor dochter maken. En voor mij :oops:
    Ik heb tot nu toe bij elke Ajax wedstrijd zijn foto naar de tv gedraaid. We hadden een ritueel, mijn vader, moeder, man, ik en zoon. we hadden een groepsapp die ‘Ajax gokken voor geld’ heet. Elke wedstrijd van Ajax maakten we een poule. Bij de eredivisie zette iedereen 1 euro per persoon in en bij de Champions League €2 per persoon. Iedereen voorspelde de uitslag en bij fout bleef het geld staan en bij goed dan kreeg de winnaar de pot. Dit deden we al een jaar of 5 a 6. Als mijn vader of moeder won dan zeiden ze voor zoon nou ik hou het spannend ik laat de pot staan. Of ik twijfel of ik het gebruik voor bij nieuwe schoenen maar het is net niet genoeg dus ik laat het staan misschien win ik volgende keer en dan heb ik genoeg. Maar eigenlijk wilde ze gewoon dat de winst naar zoon ging. Dat deed mijn vader tot het laatste moment nog steeds terwijl zoon nu inmiddels 13 dondersgoed doorhad wat opa deed maar opa dacht dat zoon daar nog in trapte. Die app groep lees ik bijna elke dag een keer door, met een glimlach, hij had meer plezier van het appen met zoon voor en tijdens de Ajax wedstrijden over de stand (en wat er van het geld gekocht zou worden als de pot gewonnen werd) dan van de wedstrijden zelf.

Gewooniemand, Vergeten en Loufoque vinden dit leuk.
  6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.459
    10.383
    113
    Graag gedaan, ik heb mijn vader ook zien overlijden. Wel andere omstandigheden maar het gevoel en het niet durven slapen herken ik zeker.

Super fijn dat je huisarts nog contact met je heeft gehad. Ik denk dat je vader niet zo maar een beslissing heeft genomen, hoe zwaar dit ook voor andere is.

Je hebt heel veel tijd nodig en blijf praten. Super dat je dochter wel blijft praten hoe moeilijk en confronterend dat ook is.
    Hoe gaat het met jullie zoon want die had het ook heel zwaar. Heeft hij iemand waar hij mee kan praten?

7. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.812
    4.586
    113
    Misschien voor M een dagboekje van liefdagboekje.nl... Kan ze haar lievelingsdingen over opa in kwijt en herinneringen bewaren.

Of samen met haar een mini fotoboekje maken... Ofja mini, 10x15 ofzo. Dat ze op haar kamer altijd lekker door kan bladeren als ze daar behoefte aan heeft.

8. GossipGirlxoxo

ik heb al een foto voor op haar nachtkastje in een lijstje gedaan. Helaas door de Corona periode hebben we helemaal geen enkele recente foto van de kinderen (of ons zelf) met mijn vader. Eigenlijk is het meest recente van december 2019 helaas.

9. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.812
    4.586
    113
    En fotos van je vader alleen... Gewoon hoe hij is... Tijdens wat hij graag deed...

En er zijn heel veel mensen (google) die knuffels maken van kleding van je pap. Lijkt me ook wel heel mooi voor dr. Als ze een knuffel of een kussen heeft met de kleding van je pap.

Loufoque en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    Vandaag ben ik 30 geworden. Toen mijn man 30 werd, heb ik met 1 van m'n beste vriendinnen (tevens een gezamenlijke vriendin) een spandoek voor hem gemaakt voor voor het huis en alles versierd met 30.
    Ik had 2 weken geleden gevraagd of die iets aan het plannen was voor mij en aangegeven dat mijn man niks voor mij hoefde te doen (maar dat was eigenlijk om te peilen of die mij niet zou vergeten:o::roflmao:). Ons zoontje is zaterdag jarig en eigenlijk vier ik mijn verjaardag sindsdien niet meer met familie omdat ik hem een verjaardag alleen gun en ik geen zin heb in 2 weekenden visite/taart etc.

Anyway. Ergens ging ik er vanuit dat hij toch íets had geregeld, geen idee waarom, hoopte ik er ook op, en er was dus niks. Hij neemt me elk jaar mee uit lunchen op mijn verjaardag maar dit jaar niet.. ik voel me een beetje teleurgesteld.:oops: al heb ik daar geen geldige reden toe.:|

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.784
    31.364
    113
    Vrouw
    Eh.... dat zou mijn man ook opvatten als: ik hoef dus niks te doen.
    Had je wat gewild, dan had je dat moeten zeggen. Zo werkt dat bij mannen.

Madelie, owly, Vero0504 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant

Misschien een stomme vraag, maar heb je deze appgroep al ergens opgeslagen op een veilige plek?(downloaden en bv op drive opslaan ofzo).

Ik heb je verhaal niet gevolgd, gecondoleerd nog.
    Ik begrijp uit je berichtjes dat je reanimatie hebt toegepast met enkel borstcompressies zonder beademen.
    Wist je dat dit vrijwel even effectief is?
    Denk maar aan een lege fles die je steeds inknijpt en weer loslaat? Daar komt ook lucht in.
    Uiteraard veel en veel minder dan bij beademing, maar de circulatie is het allerbelangrijkste.
    Jaren geleden zouden ze gaan onderzoeken of ook de europose/Nederlandse richtlijn veranderd kon worden naar enkel compressie.

Gewoon, zodat je het weet. Liefs!

Vero0504 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. Linda86

Linda86 VIP lid

Gefeliciteerd! Zou hij niet juist wat voor vanavond in petto hebben? Dat hij je daarom niet mee uit lunchen heeft genomen. Kan ook nog hè! Ik hoop in elk geval dat je toch een fijne verjaardag hebt :).

14. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Ik word zo moe van de zindelijkheidsproblemen van de jongste. Al meer dan een jaar uit de luiers, met periodes ook echt weken droog. En nu weer minstens 8 natte broeken op een dag. Over 3 maanden is ze 4, ik weet echt niet hoe dit moet. Bekkenfysio al geprobeerd, toen ging het een tijdje goed, maar nu dus weer een enorme terugval (eerst moeheid van de herfsvakantie/wintertijd, en nu vooral op de dagen dat ze extra moe is (dag na het kdv)

15. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je verjaardag! :D
    En de dag is nog niet voorbij hè, dus je weet maar nooit ;)

16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.200
    12.213
    113
    @brownielover ik zou het echt vreselijk vinden als mijn man dat zou doen, zou echt een straf zijn:roflmao: hopelijk heb je toch wel een leuke dag.

brownielover en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

nee ik heb dat nog niet veilig gesteld, net als de gegevens op zijn mobiele telefoon. Dat abonnement zeg ik ook pas op als dat allemaal veilig is. Ik weet alleen niet of je app gesprekken kunt bewaren ergens moet me dus laten informeren in de telefoonwinkel.

Wat betreft de reanimatie, dat klopt inderdaad. Ik heb geen mond op mond gedaan. Mijn moeder vroeg tijdens de compressies moet je niet ook mond op mond doen en toen was mijn antwoord nee want hij krijgt toch zuurstof via zijn kapje. Wat niet klopt want als je niet adem haalt blaast dat alleen zuurstof in je gezicht maar komt dit niet je longen in.
    wat je nu vertelde over de reanimatie wist ik niet, dat de compressies belangrijker zijn. Begrijp ik goed dat elders dan Nederland / Europa ze alleen borstcompressies toepassen? Dit soort feiten helpen me echt enorm! In feiten kan ik rust vinden. Dus dank je wel voor deze informatie. Liefs xxx

owly vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

gefeliciteerd! als dat iets is wat hij echt ALTIJD doet en nu niet zou ik dat juist verdacht vinden en denken dat er nog wat volgt. Je viert je zoontje zijn verjaardag aankomend weekend begrijp ik? Zal hij dan misschien een surprise iets voor jou hebben gepland?

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant

Whatsapp gesprekken kun je exporteren. De lay-out is dan wezenlijk anders,maar de, getypte, inhoud is terug te lezen.
    Heb dit gedaan bij m'n whatsapp'-gesprek van tijdens de laatste bevalling.
    :)

Over de reanimeren . Of de richtlijn al werkelijk ergens is aangepast weet ik niet. Maar er is Japan ooit een studie gedaan.
    De huidige richtlijn in nl is.al anders he. De nadruk ligt bij compressies en veel en veel minder bij beademen.
    Bij "vieze" mensen, (sorry, maar bv wildvreemde met braaksel in de mond) ga je niet beademen. Eigen veiligheid eerst.
    Ben je nog hulp an het organiseren: compressies alvast tijdens het praten, beademen is echt minder belangrijk!

Vero0504 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.208
    1.870
    113
    T is ook best gek 30x drukken 2 x ademen.
    Zelf adem je in 30 x ook wel meer dan 2x.

Maar zo te zien is de operatie achter de rug @GossipGirlxoxo.
    Laat het gebeuren en rust wel uit.
    Juist omdat je nekje je lief is..
    Sterkte

Deel Deze Pagina