Mijn man is de afgelopen 2 weken inderdaad ook al een paar keer gebeld door een telefoonnummer dat maar 1 of 2 cijfers verschilt van het zijnde. Als je opneemt krijg je een Engelstalig bandje met vrouwenstem die iets zegt over je bsn nummer. Geen idee wat ze verder wil zeggen want uiteraard hangen we snel op. Mijn zoon heeft trouwens ooit in Spanje een kwartier lang zo'n 'microsoft medewerker ' aan de telefoon gehouden (hij spreekt vloeiend Engels). Hij deed alsof hij de eigenaar van het huis was (en dat met een hoog 9 jarig kinderstemmetje) en vertelde op het laatst doodleuk dat zijn computer, een Mac, toch echt in Nederland stond. Daarbij gaf hij nog een preek het f*cking asociaal is om kinderen proberen op te lichten. Helaas hing die vent halverwege op. Was echt hilarisch want mijn zoon is goed in accenten, waar hij het hele gesprek in 'posh english' deed, gaf hij die vent op zn donder met het zelfde Indiase accent als dat die man had. Baal nog steeds dat we dat niet gefilmd hebben.
Wat betreft de telefoontjes over je bsn; dit zijn inderdaad oplichters. Hun werkwijze is je proberen wijs te maken dat je bsn in een aantal strafzaken naar voren is gekomen. Ze bieden ‘hulp’ met het krijgen van een nieuw bsn, uiteindelijk maken ze je ook wijs dat je een nieuwe rekening nodig hebt en laten ze je je geld overmaken naar deze ‘nieuwe’ rekening. Weg geld.
Ik wil even -lekker kinderlijk- delen dat ik jarig ben vandaag. Helemaal gelukkig met m'n monchoutaart ook. En kreeg van m'n man een vogelhuisje kado voor in de tuin, dat wil ik al jaren en heeft hij stiekem voor me geregeld, superlief. Dus ik ben gelukkig.
Ik heb me ziek gemeld, omdat ik overbelast ben. Ik hoop heel erg een burnout te voorkomen. Ik werk al jaren te veel, ben in 3.5 jaar tijd vier keer zwanger geweest en drie keer bevallen, al tien jaar mantelzorger en mijn vriend heeft sinds een paar maanden een burnout en het gaat gewoon niet meer. Ik baal er zo van.
Heel goed van je! Zo te lezen is het niet niks wat je allemaal doet/meemaakt, dus gas terug is dan alleen maar verstandig. Sterkte met alles!
Ik ben verbaasd hoe goed de scholen van onze kinderen het aanpakken als kinderen in quarantaine zitten. Onze oudste kreeg gisteren avond al instructies en heeft al heel de dag online les . In de klas werd een buddy aangeduid om spullen in onze zoon zijn vakje te leggen en via die jongen kan onze zoon ook vragen stellen tijdens de les . De middelste kreeg vanmorgen instructies en de leerkracht brengt straks al zijn boeken en een werkschema. De jongste kreeg kleurplaten doorgestuurd en thema blaadjes. GEWELDIG GEWOON.
Kleuters zijn hard. Misschien had ze net zelf op haar kop gekregen of reageert ze op hem af. Geen reden om gemeen te zijn tegen jullie knulletje. Negeren is denk ik beter dan uitvallen tegen een kleuter. Je was overvallen door haar opvallend gedrag. Op dat soort momenten ben ik dan gewoon blij dat het niet je eigen kind is. Liep er geen ouder in de buurt? Ook dat zegt anders genoeg.
Dat een eikelmuis één van onze halloween pompoenen heeft uitgekozen om zijn winterslaap te houden. Bekijk bijlage 706166