Gewoon iets om te delen deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 10 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.871
    19.038
    113
    Vrouw
    Ja hier zou zo lang wachten, ook gewoon echt niemand zien zijn
    Zo een praktijk ondersteuner bestaat hier niet.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Mijn broertje heeft ook veel stoppogingen gedaan, meestal als we samen op vakantie waren, omdat ik er niet goed tegen kan, en dan stikchagrijnig:$ maar nu eindelijk er al anderhalf jaar vanaf en dat is wel echt heel fijn. Dus hopelijk gaat het bij jouw man ook lukken deze keer.

Athina vindt dit leuk.
  3. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.774
    3.124
    113
    Vrouw
    Ahhhh, mn zoontje ging naar Sinterklaas op oma haar werk.
    2 jaar geleden was het ontzettend leuk, kregen de kindjes warme chocolademelk, pepernootjes, speculaas en werder er Sinterklaas liedjes gedraaid, gedanst en gezongen.

Nu was Sinterklaas er, en kregen ze op het einde pepernoten.
    Geen liedjes niets.
    Wel kregen ze drinken. Maar alle kindjes hadden natuurlijk honger, pas toen bijna alle kindjes hun cadeautjes hadden kregen ze bitterballen.

Sinterklaas vroeg aan mijn zoontje of hij een liedje wilde zingen, mijn zoontje zei echt niet.
    Sinterklaas vroeg aan mijn zoontje of hij een cadeautje wilde.
    Mijn zoontje zegt natuurlijk ja, zegt Sinterklaas echt niet!!! (Kind is 3...)

Kind in tranen.
    Maar goed dat ik er niet bij was, want dat hadden mijn zwangerschapshormonen niet aan gekund denk ik. :mad:

Vriend is daarna gelijk naar de winkel gegaan om de dingen te kopen die hij op zijn verlanglijstje had staan, want hij kreeg iets wat hij helemaal niet op zijn lijstje had staan.

Nu is dat normaliter helemaal niet erg hoor, maar hij had het al dagen over een politiepak wat hij aan de Sint had gevraagd en misschien daar wel zou krijgen.

Ik ben echt een mietje, ik kon wel janken. :roflmao:

4. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.196
    1.395
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @GossipGirlxoxo misschien heb je dat al gedaan, maar het kan nog verschil brengen om een 'vrijgevestigde' psycholoog te zoeken, mijn ervaring is dat die wachtlijsten korter zijn... Als je bij de praktijk ondersteuner nu meer energie kwijt raakt dan dat je opschiet met de behandeling moet je echt verder gaan kijken/ een andere vragen, zonde van je tijd en energie!
    Heel veel sterkte, hopelijk ga je je gauw weer iets fijner voelen/ kunnen beginnen met verwerken.

5. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Nou @Prettykitty ik snap je helemaal!! Die opmerking van de Sint :eek: zou ik ookecht niet leuk vinden!

SAARC en Prettykitty vinden dit leuk.
  6. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.913
    2.074
    113
    @Prettykitty Dat is inderdaad geen strakke actie van die Sint.
    Ik organiseer ook het sinterklaas feest voor onze PV, en het is nu ook best lastig. In plaats van een feest hebben we nu een soort drive through als alternatief, zodat de kindjes toch even Sint en Piet kunnen zien. En de kadootjes mogen de ouders bij ons een eerste en tweede keus opgeven, dus wel iets waar de kindjes blij van worden denk ik.

Prettykitty vindt dit leuk.
  7. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Ik heb de reacties nog niet gelezen, maar mijn persoonlijke tips zijn:

Schrijf alles op koop een schriftje en deel je gedachten daarin.
    Ik ben gaan hardlopen begonnen met 100 meter en opgebouwd naar 4,5 km dat helpt om je hoofd leeg te maken.
    Medicatie durf ik geen advies over te geven ik reageer best sterk. Heb 2 maanden AD geslikt en daar gingen de paniek aanvallen wel mee weg maar ik werd er ontzettend depressief van dus toen weer mee gestopt en gelukkig bleven de paniek aanvallen toen weg.

Voor de herbeleving heb ik echt emdr nodig gehad.
    Voor het slapen rustgevende muziek en bij paniek tegen jezelf zeggen ik heb nu paniek, maar dat is straks weer over.

Het is makkelijk opgeschreven, maar je bent nu aan het overleven. Focus op je kinderen maak plezier met ze dat hielp mij ook. Voor hun opstaan en het beste maken van je dag.

Heel veel sterkte het komt uiteindelijk goed!

8. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.774
    3.124
    113
    Vrouw
    Nee, arme kind in tranen.
    Mn vriend en ik konden ook wel janken toen we het hoorde van oma.
    Je snapt toch wel als Sint zijnde dat een kind niet gelukkig wordt van z'n opmerking.
    Collega's van mijn moeder vonden het ook geen geslaagde opmerking, die hadden het er ook over dat ze het zielig vonden.

Mijn zoontje gelijk Mama, Sinterklaas was stout tegen mij.
    Dus heb maar gezegd dat hij een grapje maakte, anders vind hij Sint straks stom ofzo.

9. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.774
    3.124
    113
    Vrouw
    Ja, hier had hij ook 2 dingen opgeschreven en kreeg hij iets compleet anders. Voor kleinere kindjes, terwijl hij al zo ver voor loopt op zijn ontwikkeling.

Ivm Corona snap ik helemaal dat het een stuk lastiger is om Sinterklaas feest te organiseren.
    Maar ze hadden het zoveel anders kunnen doen, kindjes moesten nu ook erg lang wachten op hun cadeautje.
    Mijn zoontje zat in een van de laatste groepjes.
    En vele kindjes hadden erg honger haha :roflmao:

2 Jaar geleden was het echt ontzettend leuk! Hij had zoveel plezier.
    En vooral nu hoopte we dat het weer zoiets was. De intocht in onze woonplaats ging al niet door en door Corona zijn we natuurlijk al zo beperkt met wat we kunnen doen.

10. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.918
    1.816
    113
    Leerkracht
    België
    @GossipGirlxoxo
    Ik heb ook ervaring met verschillende psychologen. Nu heb ik echt een goede getroffen... Bij mij gaat het echt over andere zaken maar de klik moet er dus inderdaad wel zijn...

Die van mij stelt ook goede "bijvragen" ipv enkel hoe gaat het nu...

11. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Als aanvulling hierop; je kunt kijken op psyned.nl

12. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.842
    5.584
    113
    Mee eens dat het geen leuke opmerking is van Sinterklaas maar hij deed niets anders dan jouw zoontje. “Echt niet” antwoorden op een vraag is gewoon niet netjes. Denk dat Sinterklaas dit je zoontje wilde “bijbrengen”. ( al is dat niet heel handig want de sint heeft wel een hele grote impact op een kind).
    Ik zou dit dus uitleggen aan mijn kind en niet zeggen dat sint stout was of een grapje maakte.

Vergeten vindt dit leuk.
  13. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.774
    3.124
    113
    Vrouw
    Als hij geen liedje wilt zingen dan hoeft hij dat ook niet toch? Dus daarom zijn echt niet! Hij vind Sinterklaas een beetje eng, en was ook heel erg zenuwachtig.
    Ik zou ook geen liedje willen zingen als er een man of 50? Naar mij aan het kijken is haha.

Hij is uit logeren, dus ik had hem alleen heel even aan de telefoon tijdens videobellen. Hij was druk met zijn politie speelgoed die mijn vriend snel voor hem had gehaald, dus had eigenlijk geen tijd om te bellen met mama.
    Ik ga het nog wel even aan hem uitleggen, maar dat ik hem ook begrijp dat hij geen liedje wilt zingen voor Sinterklaas terwijl iedereen naar je kijkt.
    Ik weet ook niet of er kindjes waren die wel een liedje voor hem hadden gezongen, volgens mij geen enkel kind. Dus logisch dat hij nee zei. :roflmao:
    Misschien dacht hij, waarom zou ik een liedje moeten zingen terwijl andere kindjes dan niet hoefte te doen.

Ik was er niet bij, dus dat zijn aannames.
    Maar ik heb mijn moeder niet gehoord over dat andere kindjes liedjes zongen voor de Sint.
    Zijn eigen woorden waren dat Sinterklaas stout tegen hem was, dus daarom zei ik dus snel nee Sint maakte een grapje maar eigenlijk ben jij nog wat te jong om alle grapjes te begrijpen.

SAARC vindt dit leuk.
  14. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.842
    5.584
    113
    Dan begrijp je me verkeerd. Natuurlijk hoeft hij geen liedje te zingen. Maar dan mag mijn kind zeggen dat hij dat niet wil. Of gewoon nee.
    Maar de woorden “ echt niet” klinken erg brutaal / onbeleefd dus dat mogen ze hier niet zeggen. Dat is gewoon geen nette manier van nee zeggen.

Shay25 en Sado vinden dit leuk.
  15. Novi

Novi Niet meer actief

Mijn kinderen mogen dat ook niet zo zeggen, maar je hebt het nu wel over een jongetje van 3. Dus sowieso een leeftijd waarop een kind nog niet altijd in de pas loopt. En dan in een spannende setting...

Iertje81, SAARC, Waxinelichtjes en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.842
    5.584
    113
    Mee eens hoor. Maar dan had ik achteraf gezegd tegen mijn kind dat het niet zo netjes van hem was hoe hij tegen de sint praatte en dat de sint daarom net zo tegen hem terug deed. En niet dat de sint een grapje maakte of dat de sint stout was.

17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.436
    113
    Vrouw
    Dan had je er ook bij gezegd dat het niet netjes was van de Sint om precies te doen wat het kind niet mocht doen en dat hij daarmee het verkeerde voorbeeld gaf? Het was toch juist een grapje van de Sint? Ik mag hopen dat een volwassene in een situatie die voor kinderen heel spannend is wel door eventueel wat minder gepast woordgebruik heen kan kijken.

Ik denk dat de hele situatie in het verhaal van @Prettykitty gewoon al een beetje een teleurstelling was en dat dit er nog bovenop kwam.

Iertje81 en SAARC vinden dit leuk.
  18. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.842
    5.584
    113
    Nee ik had er niet bij gezegd dat sint het goede voorbeeld hoort te geven. Dat gaat me te ver voor een kind van 3. Actie- reactie is wat ik hier opvoedkundig zou gebruiken. Iemand anders mag Sinterklaas heropvoeden in deze. Heb het druk genoeg met mijn eigen kinderen :roflmao:

Shay25 en JupitR vinden dit leuk.
  19. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Wat een zak zeg die sint. Kan daar echt pissig om worden. Ik ben niet zwanger maar mijn hormonen hadden het ook niet gedragen hoor haha.

SAARC en Prettykitty vinden dit leuk.
  20. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik zag een geheimschrift-pen liggen bij de Bruna en heb hem meegenomen voor m’n jongste. Nou ze lag helemaal gevouwen dus ik voelde de bui al hangen. Ze had wat op een briefje geschreven en ik mocht met het lampje kijken wat er op stond: poep kak schijt. De oudste wilde het ook wel proberen, dat werd vagina, plas en scheet.

Waxinelichtjes, SAARC, Nougat en 11 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina