Last van trillende spieren benen

Discussie in 'De lounge' gestart door Fenna14, 11 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fenna14

    Fenna14 Lid

    29 sep 2021
    17
    2
    3
    Vrouw
    Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen.

    Sinds ongeveer 3/4 weken heb ik last van trillende spieren in mijn been.
    Eerst was het af en toe, maar in een rap tempo heb ik het bijna de gehele dag door.
    De klachten komen alleen in rust.
    Het begon in mijn rechter been en nu ook in mijn linker been.
    Heel soms kan je het met blote oog zijn. Maar vaak voel ik het alleen maar.
    Dokter Google maakt mij alleen maar bang, en laat meteen het ergste zien natuurlijk zoals ALS.
    Wordt er wel een beetje zenuwachtig van.
    Weet iemand überhaupt of die ziekte op die manier begint (met spiertrillingen)?


    Ik heb een angststoornis. Dus alles ligt bij mij onder een vergrootglas. Hiervoor was ik onder behandeling bij een psycholoog, maar dat was gestopt. Sinds 2 maanden ben ik volledig medicatie vrij. Maar aangezien ik nu weer een soort terugval heb, neem ik volgende week contact op met mijn huisarts.

    Kan er iemand mij geruststellen? Herkent iemand deze klachten?
     
  2. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Te weinig drinken kan spiertrekkingen veroorzaken maar ook een tekort aan Vitamine B, Vitamine D en Calcium.

    Het hoeft dus echt niets ernstigs te zijn dus ik zou me nog niet drukmaken. Dat is niet nodig. Je zou je bloed kunnen laten prikken om tekorten na te gaan of deze vitamines/ mineralen zelf al bijslikken en even kijken of het effect heeft op het trillen.
     
    Fenna14 en Zeebra vinden dit leuk.
  3. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.292
    2.218
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb het ook maar nu ik extra vitamine D, B12 en magnesium slik wordt het langzaamaan echt minder .
     
    Fenna14 vindt dit leuk.
  4. Paardenbloem

    Paardenbloem Actief lid

    31 mei 2022
    489
    678
    93
    Vrouw
    Ik heb het ook! En was ook bang voor MS of ALS in combinatie met andere gekke klachten. Heb ook een angststoornis.
    Maar er was bij mij op een MRI of EEG niks te vinden en ik heb het nu al 2 jaar en functioneer verder prima dus ik heb ermee leren leven zonder al teveel angst ;)
     
    Fenna14 vindt dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik heb het ook en ook een angststoornis, heb het inmiddels al een paar jaar en alleen in periodes, ga er nu maar vanuit dat het niks is. Mijn man heeft het ook, voornamelijk in zijn kuit, na het hardlopen.

    Komt volgens mij ook wel door stress of door mijn b12 te kort. Heb het volgens mij niet meer gehad sinds ik b12 krijg.
     
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik wilde ook opperen dat je best even je vitamines kan laten checken. Overigens komt dit heel vaak voor en kan ook te maken hebben met vermoeidheid of stress.
    Ik heb tijdens de zwangerschap van de oudste bijv een hele tijd een trillend ooglid gehad. Echt een paar weken lang. En omdat ik me druk bleef maken, werd het ook niet minder. Pas toen ik meer rust nam en probeerde stress te vermijden werd het minder.
     
    Fenna14 vindt dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hier hangt t bij mij van magnesium af, b12 scoor ik doorgaans wel goed. D daarentegen...

    Bloedprikken voor de waarden dan weet je waar je evt wat omhoog moet krikken. Niet alle vitamine/mineralen zijn even geschikt om "zomaar" bij te slikken en bij zware tekorten redt je t ook niet met een potje van de grootgrutter.
     
    Zeebra en Fenna14 vinden dit leuk.
  8. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Een bekende van mij heeft dit ook gehad. Maakte zich ernstig zorgen. Na vele onderzoeken is gebleken dat het door de schildklier komt. Hier slikt ze nu medicatie voor en ze heeft er geen last meer van!
     
  9. Fenna14

    Fenna14 Lid

    29 sep 2021
    17
    2
    3
    Vrouw
    Ik heb ook problemen met mijn schildklier.
    Tenminste ik heb een traagwerkende schildklier en slik daar medicatie voor.
    Weet jij toevallig of die bekende ook te traag had of juist te snel werkend?
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Oh ik heb/had dit dus ook en ik heb een te trage schildklier.
     
    Fenna14 vindt dit leuk.
  11. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Misschien zou je je schildklierwaardes even kunnen laten prikken.
    Misschien slik je net teveel schildklierhormoon momenteel.
    Trillen kan daar goed bij horen
     
    Fenna14 vindt dit leuk.
  12. Fenna14

    Fenna14 Lid

    29 sep 2021
    17
    2
    3
    Vrouw
    Heb je/had jij dit ook steeds in rust, dus bij zitten en liggen? En ook als je in bed ligt?
    Ik wordt er snachts wakker van. Het is niet non stop maar wel heel vaak.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik kan me niet herinneren dat ik er wakker van werd, maar ik had het wel als ik ging zitten of liggen. In mijn armen en benen.
     
    Fenna14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina