Gewoon iets om te delen deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 13 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Dat is Vinyl geplakt op statische raamfolie waardoor het er geheel zo weer af gehaald kan worden.
    Hierbij een aantal zakjes. Ben echt nog aan het oefenen maar zo leuk om te doen.

    Het shirt met rode alpaca erop heb ik tijdens een workshop gedaan.

    Pietenhuis gisteravond gemaakt, maar voor de oplettende kijker, dat is niet helemaal goed gegaan, maar ach.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Zeebra, NiVa0230 en Neskio vinden dit leuk.
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Pfff zit een beetje in de knoop met mezelf, met mijn gedachten.
    Heb zo'n zin om in het bos te wandelen, maar eigenlijk niet alleen (doe ik vaak wel). Zo'n zin om met het gezin te gaan, zoals vroeger. Maar oudste heeft dansen/vriendje, jongste geen zin, man wil wel mee maar dan zit jongste alleen en dat vind ik dan ook weer sneu.
    Een hond zou zo fijn zijn, lekker mee wandelen, de kinderen waarschijnlijk vaker mee. Maar ja, lastig met werken/vakantie/financieel.

    Voel me gewoon een beetje verdrietig hierdoor, terwijl dat toch is waar ik aan moet gaan wennen. Verlang soms echt terug naar een paar jaar terug, terwijl het heel logisch is hoe het nu gaat, nu de kinderen groter worden.
     
  3. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Wennen hè het 'nieuwe normaal' zoeken in je gezin.
    Als de kinderen groter worden is het vanzelfsprekende 'met zijn allen op pad' weg.
    Dat vind ik ook wel wennen. Maar doordat wij meer kinderen hebben vind ik het aan de andere kant ook wel weer leuk. Je hoeft minder de aandacht te verdelen en we kunnen daardoor de kleintjes weer even lekker aandacht geven. Ons moment dat de jongste niet meer mee wil moet nog komen.

    Tot een jaar of 12/14 zeggen wij echt nog wel eens: zin of geen zin, je gaat toch mee.
    En eigenlijk altijd gaat de boze bui daarover snel voorbij en hebben ze het uiteindelijk prima naar hun zin.
    Is het een idee om je jongste een vriendje mee te laten nemen? Dan loopt hij niet zo alleen met zijn ouders.
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja het is echt wennen. En ik dacht dat ik er prima mee omging, maar ik vind het toch moeilijker dan ik dacht ;)
    De oudste komt zo toch wel thuis, met haar vriendje, terwijl ik net eigenlijk bedacht had dan maar alleen op pad te gaan. Dus even kijken hoe dat loopt.
    Ja voorheen moesten ze gewoon mee en ging dat prima uiteindelijk. Maar de oudste heeft nu echt haar eigen leven en planning. De jongste heeft tijd alleen nodig om bij te komen van de week, dus om iemand mee te vragen wordt haar dan juist nog meer teveel. Maar het is op zich een goed idee :)

    Mijn nicht heeft veeeel kinderen (eigen en pleeg) en voor hun gezin is het inderdaad heel fijn dat de oudsten zichzelf prima vermaken met elkaar, school, werken, vrienden.
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Wat mooi!!! Hoe kom je aan een groot patroon voor het pietenhuis? Slim om het op statisch plastic te plakken.

    Ik heb ook een snijmachine maar moet nog heel veel leren. Misschien een topic openen en kijken of er nog meer mensen zijn om elkaar te inspireren en dingen te leren.
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.784
    25.860
    113
    Vrouw
    Ik heb vanmiddag mijn kersthuisje in elkaar gezet. Wat een werk zeg o_O
    Maar zo leuk. En blij met het resultaat :)
    20221119_165037.jpg
     
    Marti, Iertje81, Rizzoli en 15 anderen vinden dit leuk.
  7. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Zijn dat dan specifiek kinderen die opgegeven zijn door hun ouders of waarvan je het zeker weet?
    Dat van die ouder/ verzorger in de ochtend vindt ik dan eigenlijk een beetje raar. Je kan toch een boterham klaarleggen?
    Verder heel erg dat ouders als geen euro meer overhebben om een brood te kunnen kopen, waar moet dat toch heen hier in Nederland.
     
  8. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Nee, ieder kind is welkom. Maar leerkrachten hebben wel in beeld voor welke kinderen het nodig is, dus die kinderen en ouders worden persoonlijk benaderd.

    Tja, geen idee waarom ouders 's morgens niet in beeld zijn. Wellicht gewoon werk, ouders met andere prioriteiten... Genoeg problemen met de gezinnen op onze school iig...
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Lig naast dochter nu. Gaat ze ineens ouwehoeren in dr slaap...

    Nou ik weet wel van wie ze dat heeft (moi). Kan lekker over en weer kletsen worden dus.
     
  10. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Argh dat mijn dochter gisteravond weg wilt en vervolgens niet meer in haar winterjas past.... gelukkig past ze die van mij maar dat wordt morgen een dilemma.... Vandaag even shoppen! Zo niet op gerekend.
     
  11. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.990
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Ohhh irritant, klein voordeel, heel veel Black friday kortingen! Bij limango heb ik net de halve retour collectie geshopt :roflmao:
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  12. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Ze heeft een hele eigentijdse smaak (alles groot en baggy) daarom weet ik vaak niet wat ze mooi vindt en haar maat....
     
  13. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.990
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Oja dat is lastig dan, hopelijk een niet al te lastige zoektocht ....maar volgens mij zijn er in "stenen" winkels ook veel kortingen nu ?
     
  14. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    We hebben een outlet in de buurt dus die gaan we eerst aan doen en daarna even door naar Intercity in het dorp die gelukkig ook open is, daar vinden we vast wel wat (anders moet ze toch echt de krappe jas aan en doet ze haar mega oversized trui maar op school weer aan...
     
    Neskio vindt dit leuk.
  15. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.631
    2.990
    113
    Vrouw
    Ik kwam er gisteren achter dat de facturen van onze energie als verbruikadres dat van de buren erop hebben staan o_O de code van de meter klopt wel gelukkig
    We krijgen superveel terug volgens de eindfactuur, hopelijk klop dat wél (zou wel kunnen vermits maar 1/3 van ons huis momenteel voorzien is van elektriciteit)
     
  16. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    ohhh nou dat scheelt toch! Wat fijn dat je erachter kwam!
     
  17. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.699
    113
    't Gezellige Brabant
    Vandaag heeft er op het bedrijf waar ik werk een ongeval plaats gevonden. 8 gewonden, waarvan 1 ernstig. Ik kan het maar niet uit mijn hoofd zetten. Vanaf het moment dat we geëvacueerd werden totdat we weer terug mochten. Het speelt zich in mijn gedachten steeds weer opnieuw af.
     
  18. Armina

    Armina Niet meer actief

    Ik heb het gelezen. Sterkte, ik hoop dat ze allemaal weer herstellen.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  19. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.127
    113
    Vrouw
    Ik las het vanmiddag. Wat heftig. Hopelijk herstellen ze allemaal goed!
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  20. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik las het! Is hier vlakbij.
    Jullie nergens last van gehad?
     

Deel Deze Pagina