Gewoon iets om te delen deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 13 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.311
    113
    Vrouw
    Ja bizar he? Heb ook 2 maanden niet meegemaakt door de rouw. Heel maf gevoel, echt zo'n gat in de zwangerschap. Maar nu meer ruimte ervoor :)

zwaaistaart en Mamafiets vinden dit leuk.
  2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.128
    14.859
    113
    Vrouw
    Haha, ja hoor. Het zijn gelukkig geen 'dode vogeltjes' op de bank.
    Gisteren zat jongste van 7 tegen de 40° aan, maar nog steeds lekker met zijn tablet op de bank.
    Geen lastige zieken dus:thumup:

Mamafiets vindt dit leuk.
  3. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.260
    12.636
    113
    Vrouw
    Ja dat denk ik ook…. Weet wel zeker

4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.393
    8.917
    113
    Vrouw
    Oh ja dat begrijp ik goed. Lijkt me enorm dubbel...

GroeneBomen vindt dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.906
    18.698
    113
    Vrouw
    Als je ziek bent wil je toch het liefst in je vertrouwde omgeving zijn bij mensen die je kent lijkt mij, zeker als kind zijnde.

suus1983 en tuc vinden dit leuk.
  6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.311
    113
    Vrouw
    Ik kan t nu pas accepteren als mensen zeggen "oo wat fijn, nieuw leven"
    Ik kon die mensen eerst wel schieten. Waren zoveel die t op de uitvaart zeiden, hoe mooi het is en dat we wat hebben om naar toe te leven en weer iets moois komt. Joh ik sta naast de kist van pa... ik leef niet, ik overleef.
    Of hoe er nu op 1 kerstkaart stond: 2023 zal een geweldig jaar voor jullie worden. Ja top, heel jaar zonder mijn vader.
    T is allemaal goed bedoeld maar je bent toch wat eh uit balans.
    Hoewel de meeste kerstkaarten heel hartverwarmend waren hoor ♡

Ik hoop dat jij in 2023 veel geluk hebt ♡ en de stamboom mag uitbreiden.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.632
    31.145
    113
    Vrouw
    #3247 Mamafiets, 20 dec 2022
    Laatst bewerkt: 20 dec 2022
    Logisch. Bij echt ziek breng je hem niet weg. Ik niet tenminste.

Maar er zijn genoeg keren geweest dat het met een pcmmetje best redelijk gaat. En dan kan het een uitkomst zijn.

Spectre en Syane vinden dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.632
    31.145
    113
    Vrouw
    Kan het me heel goed voorstellen dat dat zeer doet.
    Hoe mooi het nieuwe leven ook is. Juist omdat het zo mooi en intens is, is het gemis van je vader, die het niet niet meer mag meemaken, des te pijnlijker.

9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Een leidinggevende bij mijn vorige werkgever was dus absoluut niet flexibel, meegaand en aardig als 1 van onze kinderen ziek was. Vrouw van in de 60, geen kinderen, geen vriend. Ze kon zich absoluut niet inleven. Mijn vriend moest het eigenlijk altijd maar oplossen van haar. Terwijl ik mijn werk veel makkelijker kon laten vallen of overdragen. Op een gegeven moment ga je toch met lood in je schoenen naar je leidinggevende toe. Ik heb zelfs eens keertje onze middelste die griep had, bij een toen nog kindloze goede vriendin moeten droppen omdat ik perse moest komen werken.

Ik heb toen ik werkzaam was bij dit bedrijf een burn out gekregen en de stress omtrent de zieke kinderen, en vrij vragen, wisselen van werkdag en stad en land af bellen voor oppas hielp zeker niet mee.

Ja, het zou zeker helpen als werkgevers zich wat meer flexibel zouden opstellen. Dat moet nu eenmaal in deze samenleving en is deze tijd waarin bijna elk gezin wel met zijn tweetjes moet werken.

suus1983, Spectre, Novi en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.632
    31.145
    113
    Vrouw
    Klopt.
    Ze willen dat iedereen gaat werken. Liefst fulltime. Want ohnee personeelstekort.

Maar je moet het wel kunnen rondbreien met je gezin. Ook als kinderen ziek worden.

Ik had ook ooit een leidinggevende. Vrouw van mijn leeftijd. Met kinderen. Dus ze begreep het heel goed zei ze.
    Tot puntje bij paaltje kwam en bleek dat haar man hele dagen thuis was en alleen in het weekend werkte. :rolleyes:
    En haar opvoedstijl (ze zoeken het maar uit en als ze niet luisteren krijgen ze een mep) sloot ook niet echt aan bij de mijne.

suus1983 vindt dit leuk.
  11. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.393
    8.917
    113
    Vrouw
    Oh ja die 'goed bedoelde' opmerkingen ken ik idd... Ik kon ze soms ook wel schieten. En nu nog maar dan met de 'goed bedoelde' adviezen mbt zwanger worden.

Dankjewel ❤️ Jij sterkte met alle 'eerste keren' die nu gaan komen... Je bent in mijn gedachten ❤️

12. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.173
    1.849
    113
    Zo fijn ik doe op 2 locaties vrijwilligers werk.
    En donderdag en vrijdag hebben wij een feestje voor al het werk wat wij gedaan hebben.
    Voeld zo fijn gewaardeerd woorden.

Julie ook een borreltje of het als laatste keer dit jaar?

toch3 vindt dit leuk.
  13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.311
    113
    Vrouw
    Lief ♡
    Ik blijf voor je hopen op een wonder.

Mim89 vindt dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    We zoeken nog collega's! (IT)

15. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.393
    8.917
    113
    Vrouw
    ❤️❤️

16. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Haha dank je wel.

Maar ik ben voorzien. Ben net begonnen bij een leuke werkgever.

17. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dochter vanavond toen ik haar naar bed bracht. Ze keek me diep en serieus aan en zegt “mama, jij krijgt toch prikjes tegen rimpels?” Ja schat dat klopt. “Ik denk dat prikjes niet werken mama” en bedankt schatje :roflmao:

owly, Shay25, masami en 15 anderen vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

zo herkenbaar. Mijn vader overleed vorig jaar oktober en ik kreeg van familie kerstkaarten met fijne kerstdagen, ik was toen al depressief blijkt achteraf maar kon die mensen wel schieten. Voelde als 0,0 inlevingsvermogen. Achteraf was het gewoon goed en lief bedoeld. En weten mensen vaak gewoon niet wat te zeggen.

19. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    #3259 siets, 20 dec 2022
    Laatst bewerkt: 20 dec 2022
    Ik ben niet zo’n actieve ZP’er, lees hier met vlagen wat meer mee, maar kom soms ook gerust een weekje niet gluren als het even wat drukker is. Nu net zo’n drukke, ZP-loze periode gehad en blijkbaar kreeg ik ontwenningsverschijnselen.
    Want ineens nu ik in bed lig en nog even rondneus op ZP komen er weer flarden van mijn droom van afgelopen nacht boven…
    Blijkbaar heb ik gedroomd dat ik bij @GossipGirlxoxo langs ging, het was niet echt op bezoek, meer even vluchtig wat langsbrengen ofzo, het was wat chaotisch en er waren meer mensen, zo was @Mamafiets er ook, maar dan helemaal blond met kort haar. Oja, en ik kon niet meer op je naam komen GossipGirl, dus ik noemde je maar “Suus”. :D
    Geen idee meer wat er verder gebeurde helaas…

Mim89 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

haha gekke droom! :roflmao:
    Ik heb een keer gedroomd dat ik de huisarts belde de doktersassistente aan de telefoon kreeg en dat die zei ik ben Suus van ZP ik weet dat jij gossipgirl bent want je had gisteren op zp voor deze klachten advies gevraagd :D

owly, Mim89, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina