Gewoon iets om te delen deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 15 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.405
    10.339
    113
    Dat ik net de fles azijn heb laten vallen in de meterkast. :rolleyes:
    Monteur was geweest voor onderhoud dus zet de flessen terug , of 1 niet goed. Zo jammer.

Heb de deur maar op een kiertje laten staan. Zo ook nog maar een keer mijn handen wasseno_O

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.327
    28.540
    113
    Op Vinted

Iemand zet een item te koop. Het item lijkt donkerbruin , maar op 1 foto lijkt het beige. Bij de omschrijving staat 'Kleur : Kaki'.

Dus ik stuur een berichtje want ik ben wat verward over de kleur.
    'Hai, ik heb een vraagje over het item. Kaki kan zowel green-ish al beige-ish zijn. De foto's zijn erg donker misschien. Welke kleur is het item precies?

Antwoord : Het een soort mix zoals te zien op de foto's.

:o::o::o:

.. het is alsof sommige mensen hun spullen niet willen verkopen weetje...

Mammavan5, Philou en Luna86 vinden dit leuk.
  3. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.939
    5.916
    113
    Ja dan had je hier idd niet moeten zijn:roflmao:. Hier balen we nu dat het zo goed als weg is:p.

TotalBella vindt dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.147
    12.145
    113
    @missle en @owly ik denk dat dat ook een beetje leeftijd en jongenseigen is. Hier ook geen eigen initiatief en hij moet echt geholpen worden. Als we eenmaal samen aan de slag gaan, dan gaat het wel. (Huiswerk moet ik ook altijd helpen herinneren, of toetsen leren…)

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.405
    10.339
    113
    Vast een combi. Ze hebben nu een paar weken dat ze per dag 10 min huiswerk moeten maken en dat zit er nu aardig in, gelijk na het drinken van de thee gaat hij aan de slag.

Als hij toets moet leren doen we dat altijd om het zelfde moment dan zit het er eerder in en gaat het vaker uitzicht zelf. Niet dat het veel tijd kost.

Hij raakt vooral het overzicht kwijt bij grote dingen. Zoals de basis wanneer je aan de slag gaat is bij meer hb kinderen een leerpunt.

6. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ja, ik denk zeker dat er heel erg veel meer kinderen zijn die daar moeite mee hebben. Ik hoop wel voor de meeste ouders dat de strijd en struggels minder groot zijn dan met onze oudste. De botsing tussen de enorme drang naar autonomie en hulp nodig hebben + hulp accepteren laat het hier regelmatig flink knetteren. En de stress van geen overzicht kunnen krijgen duurt vaak langer dan het huiswerk zelf. Hij gaat naar de middelbare school komend schooljaar, dus in onze zoektocht is begeleiding en een school die 'het minder mooie kantje' van HB kinderen ook snapt wel een belangrijke.

owly en Relax vinden dit leuk.
  7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.928
    18.709
    113
    Vrouw
    De kleur khaki is echt enorm lastig op de foto te krijgen.. Ik heb hetzelfde met een item hahah daarom denk ik; 'laat ook maar ik verkoop het niet', de kleur ziet er op de foto vaal bruin uit terwijl het in werkelijkheid gewoon khaki is en zeker niet vaal. :o:

8. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Laatst ik ook met een kledingkast .
    Ik vroeg netjes kan je me een foto sturen van de indeling.
    Krijg ik als reactie foto's staan op mp!!!!!.
    Zo met die vraagtekens
    Ja idd met gesloten deuren daar kan ik niet door heenkijken.
    Dan ga ik ook verder zoeken laat maar zitten op zo een manier communiceren hoeft niet van .

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Vanmiddag kwam de gemeente voor een "keukentafelgesprek" voor de aanvraag van de electrische fiets van zoon.
    Ze vertelde dat het erg lastig was om er een vergoeding voor te krijgen, omdat ze ook steeds meer gewoon te koop zijn.
    En het ook zijn conditie niet ten goede komt.
    Maar, nu kan hij gewoon maar een paar minuten fietsen, dus zijn conditie zou er niet slechter van worden..maar zijn mobiliteit juist vergroten.
    Ze gaan nog overleggen, en dan hoor ik of hij hem krijgt.
    Word denk ik maar sparen voor 1 die we zelf gaan kopen dan:rolleyes: hij heeft hem gewoon écht nodig.

Ook vertelde ze dat een andere school mogelijk passender was voor hem, een school speciaal voor kinderen met medische problemen (geen mytyl maar anders), en ging dat uitzoeken hoe dat heette. Vind dat best een grote stap, maar wel 1 die we gaan moeten nemen denk ik:(

10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.327
    28.540
    113
    ja precies. Dus dan omschrijf je de kleur , of je geeft het kleurnummer. In dit geval hebben items van dit merk een kleurnaam. Of een referentienummer zodat ik zelf kan googelen.
    Of desnoods maak je nog 20 foto’s.. als dat ervoor zorgt dat je je spul verkocht krijgt, toch? Haha

rare mensen soms :| :roflmao:

Spectre en Mammavan5 vinden dit leuk.
  11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Een LZK (langdurig zieke kinderen) school? Voor kinderen met een ziekte/medische aandoening.
    Mijn dochter zit op een brede cluster 3 school, met alle vormen van cluster 3 erin (dus ZMLK, mytyl, tyltyl en LZK). Ook zit daar een dependance van het revalidatiecentrum, waardoor ze therapie tijdens schooltijd kunnen krijgen (dat is echt superfijn). Mijn dochter zit in een lage leerroute, maar je hebt dus ook leerroute 6 en 7, waarbij je kunt denken aan een normaal basisschool niveau en er ook uitstroom is naar VMBO/Havo/VWO. Volgens mij heb ik wel berichten van je gezien dat je zoon het moeilijk vindt dat hij anders is, dat is niet zo op een cluster 3 school, want daar heeft elk kind wel iets en is dat normaal. In dat opzicht kan het een hele goede stap zijn voor hem.
    Maar goed, ik snap wel dat het als een enorme stap voelt, het is denk ik fijn om bij zo’n school te gaan kijken. En hij zit nu op regulier neem ik aan? Dan moet zijn huidige school ook meewerken natuurlijk, het is niet zo dat je als ouder zomaar kunt besluiten over te stappen en iemand van de gemeente kan dat ook niet volgens mij (maar dat weet ik niet zeker, want mijn dochter heeft nooit op regulier gezeten, maar is van een behandelgroep naar cluster 3 gegaan).

Maan14 en Bellybell vinden dit leuk.
  12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.405
    10.339
    113
    Nou precies dit! De strijd is langer. Of er tegen in gaan gewoon om niet toe te geven. Zucht!!

Zit nu in gr 7 dus gelukkig nog iets speling:rolleyes:

missle vindt dit leuk.
  13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.877
    113
    Man, wat zitten wij toch in een kl*te situatie thuis qua schoonfamilie en werk etc. Wegens herkenbaarheid ga ik niet uitwijken maar het is echt ongelofelijk wat er op ons pad komt en we moeten dragen. :(

14. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Sterkte!

Syane vindt dit leuk.
  15. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.899
    3.082
    113
    Phoe, klinkt heftig. Virtuele knuffel en sterkte met de situatie <3

Syane vindt dit leuk.
  16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    Klinkt pittig! Hopelijk zit er wel verbetering in de situatie voor jullie. Sterkte!

Syane vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zomaar iets om te delen. God wat is dat nr van Jung Kook een goeie song. Ik vind de clip erbij helemaal leuk en wat een goede moves. Staat hier op repeat! Zo te zien ben ik niet de enige want het nr heeft 54 miljoen weergaven op YouTube binnen 1 maand.

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Aanvulling: ik heb niet veel met K-pop maar hij is van BTS.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Sterkte!

Syane vindt dit leuk.
  20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.327
    28.540
    113
    Sterkte :(

Syane vindt dit leuk.