Gewoon iets om te delen deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 15 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.422
    10.350
    113
    Nou ja! Was jij ook laatst de gene met de hilarische foto?

Je hebt een aparte pakketbezorger

2. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.623
    3.969
    113
    Vrouw
    Gisterenavond housewarming gehad, supergezellig geweest, veel gelachen.
    Worden we vanochtend wakker met het bericht dat een vriend van ons overleden is. Hadden elkaar wel al een paar jaar niet gezien door omstandigheden maar zoiets komt toch wel even binnen. Laat een jong kindje achter.. echt verschrikkelijk.

3. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Oh vreselijk. Gecondoleerd.

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.169
    14.928
    113
    Vrouw
    Tjonge wat erg.:(

5. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.433
    1.325
    113
    Vrouw
    Vreselijk zeg. Sterkte

6. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik baal gewoon. Ik baal echt.
    Maandagavond met een grieperig gevoel naar huis gegaan van werk en gehoopt het tijdens mijn 2 vrije dagen beter zou worden want donderdagavond zou ik alleen naar een concert gaan. Helaas was ik donderdag nog steeds zo ziek dat ik maar langs de dokter ben geweest en die heeft mij tm maandag ziek geschreven zodat ik tot en met woensdag kan uitzieken voor ik dan donderdagavond weer begin met werken.
    Balen van het concert maar in die toestand kon ik toch niet 1,5 heen en daarna weer terug.. dus jammer maar helaas.. donderdag ook nog het bericht noodopvang donderdag, vrijdag en maandag pffff. dus ziek thuis met een fit kind, sjongejonge. maar gelukkig gaat ze het weekend met haar papa mee naar zijn familie.

Wat denk je? Ex ziek, net zo ziek als ik was. Dus hij gaat niet weg met haar. We wonen in hetzelfde huis maar hij woont een verdieping boven mij in een eigen apartement. Dus ja, gisteren heeft hij haar overgenomen vanaf 18:00 tot nu nog, hij brengt hij zo weer naar mij zodat hij dan overdag kan slapen .. ik kan overdag niet slapen dus hij neemt haar dan de avond en nacht zodat ik dan rustig kan slapen (ze slaapt gewoon door hoor maar hij slaapt in de nacht nu niet omdat hij ziek is, had ik toevallig de eerste 4 nachten ook.. elk uur gezien).

Maar ik baal gewoon zo vreselijk, na 4,5 jaar heb ik het eens aangedurfd mij ook eens gewoon echt ziek te melden en niet te komen werken omdat iedereen om mij heen dat zo makkelijk doet altijd maar ik heb altijd een slecht geweten en wil er altijd zijn voor me werk, zeker nu het zo vreselijk druk is met alle kerstfeesten... de zondagen zijn nu geen pretje, maar als je ziek bent dus al helemaal niet.... en ik dacht aangezien mijn ex L. mee neemt naar zijn familie het weekend kan ik heerlijk een weekend lekker uitzieken en slapen en rusten... maar dat valt dus nu helemaal in duigen omdat ik dus overdag nog steeds mijn dochter heb :( echt ik kan wel janken. meld ik me eindelijk eens ziek, heb ik geen opvang, geen ex die voor haar kan zorgen en geen tijd om mezelf weer op te lappen. dus ja, donderdag weer werken maar waarschijnlijk nog steeds niet helemaal fit. Ik denk dat het als moeder dus gewoon onmogelijk is je echt goed uit te zieken ...

Zo klaagzang uit... en hopen dat ik me gewoon snel weer fit voel.

7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.421
    8.948
    113
    Vrouw
    Ja echt belachelijk. Het was een poster van Ronaldo voor mijn neefje. Het is gedrukt op een soort canvas dus mijn moeder heeft het gelukkig kunnen strijken! Heb 'm ingelijst en je ziet er haast niks meer van.

8. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.421
    8.948
    113
    Vrouw
    Mijn stiefvader heeft vandaag mijn droger naar mijn tijdelijke woning verhuist. Ohhh wat verheug ik me op weer lekker zachte handdoeken :D Dan weet je dat je de 30 gepasseerd bent, als je enorm blij word van een droger :roflmao:

Shay25, Oilell, TotalBella en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.732
    31.308
    113
    Vrouw
    Mja... ik zie het voordeel niet echt. Sleutel moet je toch bij je hebben. Hangt meestal ook je huissleutel aan, dus als je van huis weg gaat heb je die al in je hand om de deur af of e sluiten. Telefoon ligt onder in de tas.
    Telefoon moet je ook eerst ontgrendelen, juiste app openen voor je iets kan dien. Sleutel is 1 knopje indrukken, wat je op gevoel kan doen(hand in jaszak steken, knopje drukken, klaar).

vind het echt een oplossing voor een niet bestaand probleem. Categorie app voor je wasmachine.

vraag me ook af... als jij naast de auto staat en je man wil wegrijden, maar de sleutel zit in jouw zak? Wat gebeurt er dan?

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.169
    14.928
    113
    Vrouw
    De sleutel van de auto is geen sleutel;) het is alleen maar de afstandsbediening met een paar knopjes erop.
    Die hangt dus niet aan de huissleutel. Zou wel kunnen omdat er een oogje aan zit, maar mijn man heeft het ding gewoon standaard in zijn jas of broekzak zitten.
    Je hebt die knopjes ook niet nodig om te ontgrendelen. Dat gaat automatisch open als je bij de auto staat.
    Telefoon openen en app openen is niet nodig. De telefoon is dan gewoon gekoppeld aan de auto en werkt ook vanuit de broekzak.
    En volgens mij kun je ook rijden met de auto als je je telefoon bij je hebt, dan heb je de autosleutel niet eens meer nodig.

En als ik de autosleutel heb naast de auto en mijn man rijd weg? Met deze auto weet ik niet wat er gebeurd, maar de vorige auto kwam dan niet ver. Die stopte als hij buiten het bereik was :thumup:

Ik snap je wel een beetje hoor. Mijn eigen auto is ook gewoon een simpele benzineauto. Ik moet ook gewoon mijn sleutel in het contact steken enzo. Werkt ook prima.

Maar de wasmachine bedienen met je telefoon vind ik geen vergelijk. Want bij en auto kan je telefoon de gewone autosleutel volledig vervangen, maar bij een wasmachine lukt het nog steeds niet om met je telefoon de was in de machine te krijgen en zeep erin te doen. Dat zul je toch echt zelf moeten blijven doen. Dan is het net zo makkelijk om meteen de juiste knopjes in te drukken om hem te starten.

11. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    ik had een droger gekocht op mp.. binnen een dag was die stuk.
    Men wat mis ik dat ding..
    Dus ik ben vanmiddag zelf dat ding uit elkaar gaan halen. Tis dat ie zo zwaar is anders had ik ‘m van nijd door het huis gesmeten.
    Gelukkig komt er vanavond een vriend langs die er even naar gaat kijken.

12. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.538
    8.494
    113
    Zelfs die is handig :D als ik boven aan het werk ben hoor ik vanzelf wanneer de wasmachine klaar is!

En schijnt zelfs op afstand aan te kunnen, bijv. handig als de salderingsregeling er af is, als de zon schijnt laat je de wasmachine draaien :)

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.732
    31.308
    113
    Vrouw
    Na de mannengriep is er nu ook de mannencorona :|:|:|

Ik snap dat je je ziek voelt. Maar mééén wat een geklaag hierboven.o_O

Oilell en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  14. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.771
    2.445
    113
    Wij hebben wel echt de sleutel in de auto nodig om te kunnen rijden. En ik moet de app op de telefoon wel echt openen om te kunnen vergrendelen/ontgrendelen. Maar handig is de app nog steeds. Laatst kwam ik op het werk aan, parkeer de auto en zie ineens de melding dat hij de sleutel niet kan vinden nadat ik even de deur had opengedaan om te kijken of ik netjes in het vak stond. Ik stap uit en probeer de auto met de sleutel op slot te doen. Niets, helemaal niets gebeurde er. Batterij van de sleutel leeg (stom dat de auto dat niet gemeld had, zou wel moeten als die bijna leeg is volgens mij, maar goed). Toen was ik dus blij dat ik de auto via de app op slot kon doen. Volgende probleem was wel hoe ik dan 's avonds de auto gestart zou krijgen, want daar heb ik toch echt de sleutel voor nodig. Dus ik moest op zoek naar een batterij. Eerst via YouTube uitgevogeld hoe ik die sleutel open kreeg. Toen bleek een collega van de technische staf gelukkig een goede batterij te hebben, dus hoefde ik niet op pad. Maar zonder de app, had de auto dus al die tijd niet op slot gestaan.

En dat je de voorruit van de auto, als die bevroren is, vast kunt laten ontdooien als je weg moet, is 's winters ook wel lekker.

Zxcvb vindt dit leuk.
  15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.169
    14.928
    113
    Vrouw
    Mijn man verwarmt de auto ook voor als het koud is.
    Vorige winter stapte hij een keer in de auto en stapt meteen weer uit. "Mijn stoel is nat, hoe kan dat nu!"
    Ik voelen aan de stoel. "Nee hoor hij is wel koud, maar niet nat hoor"
    Was hij vergeten zijn auto voor te warmen:roflmao:

De app is idd een luxe, maar toch echt wel makkelijk. Even kijken of de auto op slot is, hoe ver is hij opgeladen, etc.

Lege sleutel is idd wel fff een dingetje...

16. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.771
    2.445
    113
    Stoelverwarming hebben wij dan helaas niet, had onze vorige auto wel. Was wel lekker als het heel koud was.

Maar ik vind die app ook handig ja. Op vakantie houd ik altijd een dagboekje bij en kan ik daar kijken hoe ver en hoe lang we gereden hebben.

Die batterij, ja ik schrok wel even. Eerste wat ik dacht, was 'hoe kom ik vanavond thuis?' :eek: Maar met vervolgens even rustig nadenken, was dat natuurlijk wel op te lossen ;)

Zxcvb vindt dit leuk.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.001
    15.035
    113
    Met g een kringloopwinkel in gaan. Dat is net treasure hunt. Komt ze aangelopen met een hele oude, nog goed uitziende roly poly

(vintage fisher price, bal met beestjes waar van die tinkel geluiden uitkomen).

Aaaaah mama mag ik die voor mij en R samen.

Ja!

(Waarom vind zij die dingen wél en ik niet?!? Zoek op internet bedragenvan 30 - 98 euro range, kringloop 1,95 )

NiVa0230 en Mim89 vinden dit leuk.
  18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.271
    23.390
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar als de batterij van de sleutel leeg is, kun je met een ouderwetse tenminste nog je sleutel in het slot steken. :p Mij lijkt het stiekem best lekker, de auto vast voor verwarmen. Ik heb inmiddels wel stoelverwarming.

Zxcvb vindt dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.732
    31.308
    113
    Vrouw
    Dit dus.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Het topic erover is dicht zag ik. Heeft er iemand nog jumbo pannenzegels nodig?

Deel Deze Pagina