Gewoon iets om te delen deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 15 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.187
    14.962
    113
    Vrouw
    Echt op date gingen wij ook zelden hoor. Als we samen weggingen was dat vaak naar familie toe, dan nam ik de baby meestal mee. Ik heb ze allemaal een jaar borstvoeding gegeven, dus was meenemen het makkelijkst. En dan bij familie even op bed leggen.

Als ze wat ouder zijn is het idd vaak wel wat makkelijker.

Anniek88 vindt dit leuk.
  2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.737
    8.828
    113
    Vrouw
    Wij gaan ook weinig samen op pad hoor. Ja, de wekelijkse boodschappen:roflmao:
    Maar echt uit eten of weet ik wat wordt idd toch steeds lastiger, zeker als opa’s/oma’s uitvallen als optie. Dan is het echt fijn voor nood, maar zo min mogelijk voor de fun. Oudste kan hier wel even oppassen, maar wil ik ook niet te lang en straks met een newborn is dat ook weer een ding ;)

NiVa0230 vindt dit leuk.
  3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.543
    8.502
    113
    Baby naar opa en oma een nachtje wel een optie? Dan zou je voor de 2 oudsten een oppas meisje kunnen vragen.

Anniek88 vindt dit leuk.
  4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.252
    113
    randstad
    Wij zijn pas samen uit lunchen geweest. Kinderen op school dus dan heb je ook geen oppas nodig. Echt ideaal. We hebben ons voorgenomen dat af en toe vaker te doen (dan werk ik op man zijn parttime dag thuis van 7-17 dus dan kan ik er makkelijk 2 uur uit om samen weg te gaan).
    Als we een nachtje weg willen kunnen we meestal een beroep doen op familie of mijn beste vriendin

Anniek88 vindt dit leuk.
  5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wij gaan ook niet vaak weg hoor met 3 jonge kids. We zijn pas uit eten geweest, maar gaan dan wel pas om 20.00 zodat we ze zelf nog op bed kunnen leggen. Vorige week een kerstdiner van man z’n werk, moesten toen wel 18.15 weg. Jongste wakker gehouden ‘s middags en die om 18.00 op bed gelegd. De andere 2 legde m’n schoonmoeder op bed.

Anniek88 vindt dit leuk.
  6. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.909
    4.184
    113
    Vrouw

Vrienden van ons met 2 kinderen (bijna 3 en bijna 1) die vragen ons af en toe. Die kinderen zijn gek op ons (en wij ook wel een beetje op hun :D). Als zij een derde zouden krijgen zou ik het ook nog wel doen, maar die kinderen zijn ook relatief makkelijk.
    Misschien ken je nog een stel in een vriendengroep die zoiets een keer leuk zou vinden?

7. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.996
    2.696
    113
    Vrouw
    Dat is fijn zulke vrienden en heel leuk dat jullie dan op hun kinderen willen passen. Incidenteel zou dit wel lukken hoor stel we zouden een bruiloft hebben, maar echt iets vaker gaat dat niet.

wel goede tips mss eens de baby wel uit logeren doen en dan een oppasmeisje voor de oudste twee. Of toch gewoon vaker thuis een gezellig avondje plannen ipv maar weg gaan :roflmao:

Felice vindt dit leuk.
  8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.929
    5.240
    113
    Home
    hier kwamen oma en opa bij ons thuis en dan zorgde ik ervoor dat iedereen in de pyjama was en de jongste 2 in slaap

gebeurde erg weinig dus dat vind ik anders als je voor elk weekend oppas zoekt

9. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.975
    6.041
    113
    Vrouw
    Wij gaan zelden tot nooit samen weg. Geen oppas te vinden voor 4. Jongste is echt heel moeilijk ook al is hij al 4

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Heel veel sterkte en succes met beter worden, en hopelijk ook alles weer op de rit krijgen thuis. En ik hoop je hier weer te zien!

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.749
    31.329
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook jarenlang oppasloos geweest. Schoonouders waren gewoon te oud. Die van mij woonden te ver weg, dus zeker nadat mijn vader ziek werd was die optie ook weg.

Tot de buurvrouw me eens vertelde dat haar zoon een leuk oppasadres had. Toen ben ik daar meteen op gesprongen en werd buurjongen onze opa's voor af en toe. Geeft een veilig gevoel met de ouders zo dichtbij.
    Zou zoiets voor jou wel een optie zijn? Een puber die dichtbij woont en waarvan de ouders in geval van nood kunnen (en willen) inspringen?

Inmiddels is oudste ook oud genoeg om een avondje op te passen. Gelukkig maar, want buurjongen is inmiddels gaan samenwonen :D

In de tijd dat we zonder zaten vond ik het ook vaak lastig. We gingen weleens "thuis uit eten". Dan kregen de kinderen pannenkoeken en daarna een film oid, en gingen wij iets speciaals koken.

Anniek88 vindt dit leuk.
  12. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.843
    1.354
    113
    Aan de ene kant is het fijn als hij weer thuis zou zijn, scheelt enorm in de logistieke puzzel. Aan de andere kant wordt hij daar op zijn wenken bedient (nou ja, belletje) en is het wel fijn dat we thuis gewoon rustig onze gang gaan.

Ik had zelf verwacht dat hij vandaag wel naar huis zou mogen, maar de breuken zijn toch wel erg complex, dus de chirurg wilde hem nog een nachtje houden.
    Verder moest er nog een gipsje om het been en hij moest nog een stukje met de fysio gaan lopen, en trappen oefenen. En de fysio kwam pas rond 17.30u.
    Zolang hij in het ziekenhuis is, krijgt hij ook fraxiparine, zodra hij thuis is, wordt er vanuit gegaan dat hij een jonge, mobiele vent is en hij daarom geen bloedverdunners meer hoeft, dus dat extra spuitje vind ik ergens ook nog wel een fijne gedachte.

Kinderen zijn vandaag mee geweest naar het bezoekuur en hebben de verpleegkundige opgetrommeld want de kinderen (vooral de tweede) wilden wel eens zien wat zij allemaal bij papa doet, dus zij heeft de avondcontrole alvast gedaan.
    De urinaal vonden ze ook erg bijzonder (wisten jullie al dat je die ook als een hele mooie handschoen aan kan doen:|:confused:), de jongste vond hem erg mooi. Bij het handenwassen spoot ze de handdesinfectie in haar oog:rolleyes:, dus ik was blij dat ik het hele spul weer mee kon nemen. Zoon dacht eerst dat papa ook in de urinaal moest poepen (zijn ogen vielen bijna uit de kassen). De andere patiënten op de zaal bedankten toen we weer weggingen, want het was zo'n leuk bezoekuur geweest (wij waren het enige bezoek op de zaal).

Man liep stage (totaal 4 weken) en zou vandaag zijn laatste stagedag hebben. Is er vanavond een gigantisch boeket bezorgd door zijn stageplek! Erg leuk, had ik van een stageplek niet direct verwacht.

femkes, Gewooniemand, TotalBella en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Welke regio woon je, mijn dochter word aankomende maand 16 en past ook wel op. Wij wonen in Friesland.
    Wij gaan binnenkort ook een avond weg en dan past zij op haar broertje.

Voorheen ook weinig tijd om samen weg te gaan, ik snap de behoefte.
    Soms heb je het gewoon nodig partners te zijn ipv ouders de hele dag.

14. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.053
    1.717
    113
    Vrouw
    Hier past altijd één van mijn vriendinnen op. We hebben een groepje met 8 vriendinnen en wonen in een straal van 4 km bij elkaar vandaan. Er kan altijd wel iemand.
    Vanavond nog uiteten geweest met mijn man. We zijn net terug en dat is dan ook prima, dat we het laat maken.
    Voor een weekendje weg vragen we altijd mijn zus of schoonzus.

15. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.347
    1.470
    113
    Vrouw
    Wij hebben er 3. Samen wel wat minder ja. Maar avond uiteten of naar vrienden of bioscoop lukt wel met ons oppasmeisje. Die heb ik vanaf dat de jongste 9 manden was (nu 2) want die ging toch slapen om 19.00 dus die jongste lag in bed dan en de oudste twee in pyama.

Mijn man en ik nemen ook wel eens vrij of atv op een opvang dag. Gaan we naar de sauna.

En mijn ouders willen nog wel een nachtje oppassen maar ik vraag het liever ook niet meer zo. Afgelopen oktober ook nog wel gedaan toen we 10 jaar getrouwd waren maar toen bijv wel in combinatie met dat de oudste ook een nachtje bij een vriendje sliep en de jongste overdag wat uurtjes naar de opvang ging. Hele puzzel was dat (wel waard) dus dat doe je ook niet vaak :roflmao:

16. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.347
    1.470
    113
    Vrouw
    Ja splitsen doen wij ook. Oudste twee naar mijn ouders en peuter naar iemand anders. Of oudste naar vriendje en kleintjes naar mijn ouders etc..

Felice vindt dit leuk.
  17. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.351
    4.373
    113
    Vrouw
    Watje met uiensap in je oor doen; helpt erg goed tegen de pijn

Mindy26 vindt dit leuk.
  18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jeetje! Hoe is het nu met je man?

19. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.631
    3.985
    113
    Vrouw
    Onze mazoutketel is uitgevallen en krijgen we niet meer aan de praat. Paar weken geleden ook maar na de reset ging hij weer, nu doet ie niks behalve de hele tijd heel luid proberen de vlam aan te krijgen. De ketel zelf is nog niet zo oud dus zou zeker nog niet stuk mogen zijn.
    Ideaal weekend ook weer zo met de feestdagen :rolleyes: gelukkig kent mijn vader een gepensioneerde loodgieter die namiddag wil komen kijken.

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.187
    14.962
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao: jij hebt peentjes gezeten, maar je hebt wel een paar mensen helemaal blij gemaakt met zo'n gezellig bezoekuur:D
    Ik zie het al helemaal voor me, geweldig!
    Oh dat urinaal als handschoen:roflmao::|

Maar idd je krijgt er thuis wel iemand bij die verzorgd moet worden. Want ja, hij zal best met krukken naar de keuken kunnen hobbelen om drinken in te schenken, maar dat drinken meenemen naar de kamer gaat dan weer niet. En dat is alleen het drinken nog maar....

Dus ja, een nachtje extra in het ziekenhuis geeft thuis wel rust.

Wat leuk dat hij van zijn stage zo'n mooie bos bloemen kreeg. Een teken dat ze hem waardeerden:thumup: En wat fijn dat hij al eigenlijk klaar was met zijn stage (op een paar dagen na) anders had hij dat later weer moeten gaan inhalen. Dat zal nu niet hoeven lijkt me.

Sterkte met je 'extra kind' ;)

Deel Deze Pagina