Wandelen doe ik inderdaad, geraak nu zo een 3 km ver ongeveer. fietsen gaat helaas niet meer, daar is het litteken van mijn barbiebutt het niet mee eens (zo wordt dat echt genoemd bij medepatienten haha ) vroeger fietste ik echt graag en elke dag naar het werk. Fysio doe ik ook regelmatig, dat is mijn broer en die kan me goed pushen maar kent mijn grens wel goed. Misschien de fitness ook terug opnemen, daar is wel verbetering mogelijk in frequentie haha. Het is gewoon frustrerend als je je best doet naar je beperkte fysieke mogelijkheden maar dat niet het gewenste effect heeft. Ik zou nog kunnen proberen stoppen met mijn antidepressiva, wie weet heeft dat nog een effect maar mijn vorige afbouw ging te rap en was een dikke fail (en van de psych mag ik eigenlijk ook liever niet stoppen)
Snap dat je niet meer wil kijken, je stelt je toch in op bepaalde opmerkingen, waar je gewoon niet op zit te wachten...
Ik snap die frustratie heel goed. Je doet zo je best, en dan is het resultaat zo klein. Antidepressiva helpen vaak niet hierin. Maar luister ook maar goed naar je psyg. Kleine stapjes. Soms terugvallen. Maar niet opgeven. En weet dat je een kei bent!
Ja gelukkig respecteren ze het ook wel dat ik het niet wil weten. Ze zouden gewoon eens wat minder snel er van uit moeten gaan als een mogelijke oorzaak van iets medisch ongezond gedrag is maar ook andere dingen dat het niet per se door dat ongezonde gedrag komt. Hoe vaak ik ook al de vraag kreeg of ik veel drink, want mijn leverwaarden zijn slecht en hij is extreem vergroot. Ik drink max 5 glazen op een dag (nee grapje hé, ik drink er misschien 5 op een jaar en dan is het veel voor mijn doen) maar daar lijken ze wel van uit te gaan dan.
Zo lief <3 Zo lief <3 en nu zit ik hier weer met tranen haha (ik snap wel waarom ik nog niet mag stoppen, emotional stable like an ikea table)
Nou dat vooral. Ik snap dat het wel iets kan veroorzaken, maar men moet er niet standaard vanuit gaan, dat dat bij iedere patiënt het geval is. Met open ogen kijken, zonder tunnelvisie, is soms best lastig
Gewoon een dikke knuffel (extra zacht, dat is dan wel weer een voordeel van wat meer volume te hebben ) Ik hoop oprecht dat hier meer aandacht voor komt onder artsen
Vandaag mijn ‘eerste’ werkdag gehad, zelfde bedrijf andere afdeling. Wat een mega verschil in ontvangst, collega’s en werkzaamheden. Het was ontzettend leuk!
Doen of niet doen. Ooit judo gedaan en Eingelijk zou ik weer willen. Moet wel opnieuw starten met banden. In mijn jeugd tot oranje gekomen. Maar geld gebrek liet mij toen stoppen (ouders). Wie is er ook weer gestart met iets uit zijn jeugd.
Zit allicht je cortisol niet gewoon veels te hoog? Heel de mannelijke lijn hier van mn man heeft die kwaal (en mijn man is bovendien nog een zoetekauw, dat helpt helemaal niet). Schoonvader let echt heel goed op zijn dieet maar schiet heel snel in de stress, hij wordt ondanks prima eten, voldoende bewegen gewoon niet lichter. Maar bij hem schrijven ze dat aan de cortisol toe. Nu is dat niet enkel aan mannen voorbehouden, vrouwen kunnen dit net zo goed hebben. Tip die ik nog wel kreeg, is om ongeveer een half uur voor je eten een appeltje met wat kaneel te eten (hoeveelheid van appeltaartvulling aan kaneel, dus geen cinnamon challenge). Kan ook ander fruit wezen, maar niet alles mixt even smakelijk met kaneel. Is op zichzelf niet ingrijpend maar schijnt toch goed te helpen.
Mijn cortisol is inderdaad te hoog, al enkele jaren voor zover ik weet. Ik schiet niet per se snel in de stress maar mijn lichaam heeft de afgelopen jaren wel onder extreme stress gestaan, en nog steeds wel door de vele pijn enzo. Daardoor heb ik ook diabetes ontwikkeld na mijn eerste operatie, die stress is de trigger geweest terwijl ik wel al risico had ivm insulineresistentie sinds kindsaf maar alles nog prima was voordien. Van dat appeltje met kaneel nog nooit gehoord, wel lekker. Kaneel zou goed zijn voor het metabolisme zeker ?
Ik heb zelf een gbp gehad door/voor mijn overgewicht naar meer dan 10 jaar nog altijd op gewicht. Echter is het toch toegeven geweest, dat ik ziek werd en mijn medicijnen etc niet mee hielpen af te vallen klopt. Maar het groter probleem is dat ik toch echt te veel in mijn mond stopte. Dit erkennen was voor mij nog een grotere doorslag dan de gbp. Veel mensen erkennen dit niet en worden uit eindelijk weer dik, want hebben het onderliggend probleem niet aangepakt. Zou een life stijl coach niks voor je zijn?
Nou eigenlijk is t een multitool specerij, wat met een aantal voordelen komt al moet je het gebruik ook weer niet TE bont maken. https://www.deeetlijn.nl/kaneel-en-23-redenen-om-het-regelmatig-te-gebruiken/
Ik zou zeggen doen. Als je toen plezier had zou ik niet weten waarom niet. Zoon (9) zit al 6 jaar op judo en die heeft een fantastische juf. Die kan omgaan met peuters als volwassenen. Het is dat ik niet hou van vallen/rollen en rare fratsen want door deze juf zou ik het bijna doen
Iemand hier had als tip gegeven als kerstcadeau voor m'n vader een houten zelfbouw mini gitaar te geven. Hij is er heel blij mee dus bedankt voor deze tip! Ik krijg regelmatig foto's dat ie er aan aan het knutselen is en volgens m'n moeder ook af en toe met een hoop gegrommel omdat het zo mini stukjes zijn haha, maar hij vind het heel leuk wel