Gewoon iets om te delen deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 15 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.572
    31.047
    113
    Vrouw
    Omdat hij in het begin van het jaar veel onvoldoendes had. 3e jaar bleek toch echt pittiger dan de eerste 2.

Eerst een 12 uren rooster. Vervolgens voor de kerstvakantie al veel opgehaald, maar nog net niet voldoende. En ipv dat te complimenteren (van gemiddeld 2 naar gemiddeld 5 voor een vak wat je moeilijk vind) gewoon nog 2 uur extra erbij.
    Lekker motiverend voor een 15-jarige. o_O

2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.759
    18.869
    113
    Vrouw
    En wat als die handtekening er niet is?

Onze middelste heeft ook zo een systeem en ik kan bijna nooit tekenen (zie je ook aan zijn punten) en dan moet hij nablijven en dat vind hij wel prima.
    Zo een systeem maakt geen indruk op hem helaas.
    Hij zal volgens mij geen A halen dit jaar met wat geluk een B (niveau lager gaan) en als hij zich niet herpakt word het een C (dubbelen).

Ik heb dat hele school gedoe ook losgelaten.
    Het haalt toch niets uit :roflmao:.
    Integendeel.
    Ze weten dat ik er altijd ben en ze met vragen terecht kunnen bij mij maar ik maak er geen gedoe meer rond.

Zxcvb vindt dit leuk.
  3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.303
    113
    Soms. Net als zaterdag moest hij voor Nl nog een brief voor een cijfer maken. Dan ben ik wel de zeikmoeder om een 1 te voorkomen en heb ik hem geholpen met suggesties.
    Gewoon huiswerk is vooral vragen en aansturen. Maar hij mist die discipline, onvoldoendes boeien niet. Huiswerk = voor school = hoort op school en niet thuis.

Inmiddels heeft hij op school ook een extra begeleider gekregen voor vooral het huiswerkstuk aangezien het niet alleen dwars pubergedrag is.

Maar 14u verplicht huiswerk :eek: dat is dus 2,5u per dag als je weekend vrij wilt zijn.

Neuzeke, Zxcvb en Mamafiets vinden dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.572
    31.047
    113
    Vrouw
    Geen idee. Hij maakt de mijne na :roflmao::roflmao:
    Verteld dat ook gewoon. En ik had al gezegd dat ik sowieso wel teken voor dit.

Dat laatste vind ik het belangrijkste. Al kan ik tegenwoordig nog maar weinig vragen echt beantwoorden. Hooguit meedenken richting een oplossing. :|

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.572
    31.047
    113
    Vrouw
    Klinkt idd als vooral begeleiding nodig hebben.
    Hebben ze niet een ruimte op school waar ze huiswerk kunnen maken? Dan kan hij het ook echt daar houden.

14 uur is idd erg veel. Maar hij rekent in zijn schema ook de tijd dat ze in de les aan huiswerk besteden. Dat scheelt wel. T is ook veel wat ze soms op krijgen.

6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.759
    18.869
    113
    Vrouw
    Ohja dat zal onze middelste nooit doen mujn handtekening nadoen.
    Als ik zeg: dat word nablijven vriend. Ohja niet erg en dan somt hij op wie nog allemaal nablijft.
    Nablijven is chill volgens hem. Want de leerkrachten lopen dan gewoon wat rond.

toch3 en Zxcvb vinden dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.303
    113
    Overigens bij deze brief ook meer geholpen omdat socialiteit ivm zijn ass toch al moeilijk punt is. Laat staan dan "een gezellige brief aan een vreemde met kanker" schrijven (nav tekst/boek). Zo'n opdracht overziet hij niet en is het meer onmacht dan onwil

Neuzeke vindt dit leuk.
  8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.759
    18.869
    113
    Vrouw
    Klinkt als onze oudste vorig jaar en de middelste dit jaar.
    Bij hen speelt ook wel meer dan gewoon puber zijn.
    Helaas houden ze vooral rekening met de dyslexie en dyscalculie bij de oudste en word het adhd en ass deel vaak wat vergeten.

Bij ons staat alle huiswerk op punten, dus als je daar wat 0en haalt is het al pittig om nog op te halen.
    Week-end vrij kan bij ons ook onmogelijk want als je de vrijdag huiswerk krijgt of een toets moet leren tegen maandag dan moet dit gewoon gebeuren.

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.106
    14.818
    113
    Vrouw
    Oh nee, dat is idd demotiverend.:confused:
    Wel knap hoor dat hij het al zo'n eind heeft opgehaald :thumup:

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.572
    31.047
    113
    Vrouw
    Ja dat snap ik.
    Hier heeft jongste ass. Vrije schrijfopdrachten kan hij gewoon echt niet.

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.572
    31.047
    113
    Vrouw
    Gelukkig gaat deze leraar binnenkort met pensioen.

Ik vrees alleen dat er geen vervanging is, en dat er dus volgend jaar weer veel uitval gaat zijn :|

12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Maar is het advies dan TTO? Ik wist niet eens dat dat een advies kan zijn. Dacht dat het dan vwo was?
    Is gymnasium kiezen nog een optie?
    TTO lijkt me heel leuk. Maar ik hoorde op de open dag dat dat tweetalige in de bovenbouw weer anders wordt omdat de examens wel in het Nederlands zijn. Vond ik wel wat gek.

Syane vindt dit leuk.
  13. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.590
    3.934
    113
    Vrouw
    Mijn lieve papsie is net onze elektrische garagepoort komen fixen, wat betekent dat ons huis na anderhalf jaar eindelijk niet meer continu open is voor iedereen met slechte bedoelingen :thumup: voelt al meteen een stuk veiliger. Omdat we zo lang geen stroom hadden is die poort geforceerd elke keer open en toe gedaan en stond die niet meer op het slot als we in de kelder moesten zijn waardoor hij niet meer werkte nu er wel stroom op stond.
    Ook al is er nooit iemand binnen geweest die hier niet moest zijn is het toch wel fijn dat het nu weer allemaal gewoon echt veilig is. Vooral ook omdat onze bedriegende aannemer ook wist dat die poort gewoon open kon.

Het leven in ons huisje begint echt in z'n plooien te vallen :) de bandagist die mijn medisch materiaal komt leveren zei vandaag nog dat ze hier altijd zo graag komt om te zien wat we nu weer af hebben omdat het zo mooi geworden is :D bloed, zweet en vooral heel veel tranen heeft het gekost, maar we zijn hier echt gelukkig

Sylver, owly, Mim89 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.106
    14.818
    113
    Vrouw
    Bij mijn kinderen werd echt apart tto geadviseerd. Dat is net een stukje uitdagender dan 'gewoon' vwo. Gymnasium vinden ze dan weer niks. Ze hadden geen interesse in Grieks en Latijn. Tto vraagt net iets meer van de leerling dan vwo.
    De eerste drie jaar kregen ze de meeste vakken in het Engels. In het derde jaar deden ze een examen. Het FCE. Vanaf het vierde jaar krijgen ze wel in het Nederlands les, maar werken ze met Engels wel naar de volgende examens toe.
    De Cambridge examens zijn wel in het Engels, de vwo examens zijn idd in het Nederlands.
    Waarom in 4tto weer in het Nederlands lesgegeven wordt is me volgens mij lang geleden wel eens verteld, maar waarom dat is weet ik eigenlijk niet meer.
    Onze oudste dochter heeft alle examens met goed gevolg afgelegd en heeft naast haar vwo diploma, dus ook het tto diploma.
    Zoon zit nu in 4 tto.

Bloempjelief en Baileyy vinden dit leuk.
  15. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Oke wist ik niet dat tto ook echt een advies kon zijn. Bij ons op school is het dan vwo en met uitdaging. Je kunt dan kiezen voor gymnasium, tto of een ander vwo met extra uitdagingen.
    Bij ons de school die tto aanbiedt zei dat in de bovenbouw de lessen weer in het Nederlands waren ivm de examens en bepaalde definities herkennen e.d. Onze oudste is toen afgehaakt om deze reden. Vond ik zelf wel jammer, spreekt me zelf zo aan haha. Straks met onze middelste hoop ik dat ze dat aanpassen, wie weet wil zij wel tto doen ;)
    Oudste is gymnasium gaan doen, niet om het Latijn en grieks want dat vindt ie niet zo, maar omdat deze school ook extra vakoverstijgende uitdagingen biedt wat ook de lagere school adviseerde vwo+. En ook cambridge of anglia examens net als tto.

16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.106
    14.818
    113
    Vrouw
    Wat jammer dat hij om die reden afgehaakt is. Ik zie namelijk nog niet zo snel gebeuren dat de examens wel in het Engels zullen gaan. Dus de reden om dan terug te gaan naar Nederlandse les snap ik dan wel.
    Ik merk aan mijn zoon dat hij bij bepaalde termen echt wel eens moet nadenken voor het Nederlandse woord. Hij heeft 3 jaar lang de lessen in het Engels gehad, dus ook alle bijbehorende Engelse termen. Nu krijgt hij diezelfde vakken weer in het Nederlands en dat pakken ze dan toch weer heel snel.op.

Het advies tto werd hier gegeven juist vanwege het extra uitdagende. Net even iets meer dan alleen vwo. Op de school van mijn zoon is het gymnasium ook tto. Daar kun je dus kiezen: vwo, tto of gto. En gto is dan gymnasium tto.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  17. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Ja vond ik zelf ook jammer. Maar hij had het idee dat het dan zonde van de tijd is. Tja daar praat je dan niet meer tegen. En hij moet het doen natuurlijk. Nu gymnasium maar daar bieden ze niet gto aan, maar wel extra uitdagingen op andere manieren t.o.v. 'gewoon' gymnasium. Daarnaast heeft hij wel gekozen voor extra Cambride, maar dat is in de brugklas maar 2 uur extra in de week les.

Ach zo lastig al die schoolkeuzes. Zoveel varianten. Straks bij de middelste maar weer goed in verdiepen, die krijgt ook vwo+ advies zoals het nu lijkt.

Bloempjelief en Zxcvb vinden dit leuk.
  18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.106
    14.818
    113
    Vrouw
    We hebben inmiddels 6x de schoolkeuze gemaakt. Bij de een net wat makkelijker dan de ander.
    Nog 1 te gaan. Hij zit nu in groep 5. Hij zegt nu al dat hij tto wil gaan doen, die reisjes lijken hem wel wat:roflmao:
    Het zal denk ik idd tto bij hem worden, wie weet heeft hij wel belangstelling voor gto, dat zien we dan wel.

Baileyy vindt dit leuk.
  19. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    6? Wauw ik vond 1 al lastig hahaha.
    Hier nog 2 te gaan. We zullen zien.
    Ja die reisjes zijn wel gaaf natuurlijk!!

Zxcvb vindt dit leuk.
  20. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.600
    8.724
    113
    Vrouw
    Huiswerk is geen strijd, meestal doet ze het gewoon uit zichzelf. Een enkele keer vraag ik of ze nog hw heeft. Maar of ik het huiswerk van groep 8 kan vergelijken met het vo, denk t niet.

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina