Gewoon iets om te delen deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 15 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Kinkhoest heerst al een poosje in de omgeving. Ik ken zeker 10 kinderen die het gehad hebben.

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.558
    31.033
    113
    Vrouw
    :roflmao:
    T stond er iets genuanceerder. Meer dat het algemene wantrouwen jegens vaccins, of overheid in zijn algemeenheid is toegenomen.

Vervelend bij effect dat ziektes die we zo goed als kwijt waren weer de kans krijgen.

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Sterkte, ik ken t van mn vader. Lang doorgekwakkeld met prostaatklachten (en mond niet opengetrokken) en toen zat t in diverse botten waaronder rugwervels.

Hier ook geen erfelijke variant maar de mannen kregen wel t advies om PCA waarde mee te testen vanaf 50. Niet dat t zaligmakend is, want zo zwart wit werkt het helaas niet, maar als je scores hebt en t gaat ineens omhoog dan is dat een vlaggetje extra (plus doe wat met klachten).

4. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.590
    3.933
    113
    Vrouw
    Zelfde verhaal bij opa, blijkbaar al jaren verhoogde PSA maar vanwege angst niks mee gedaan, en nu zit het inderdaad ook in zijn onderrug.
    Bij m'n vader is het gelukkig nog zo minimaal dat ze er zelfs nog niks aan doen buiten elke 3 maanden PSA en jaarlijks een echo en mri

5. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.098
    1.845
    113
    Vrouw
    Ja klopt, jouw reactie was genuanceerder. Ik ben wat feller op dit onderwerp :roflmao:

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.558
    31.033
    113
    Vrouw
    Haha. Nou. Vooral dat artikel. Ik ging ook vrij kort door de bocht.

7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.373
    8.881
    113
    Vrouw
    artie vindt dit leuk.
  8. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.590
    3.933
    113
    Vrouw
    Man moet zo meteen een gaatje laten vullen bij de tandarts en is super zenuwachtig, want hij is volgens eigen zeggen heel gevoelig aan z'n tanden. Nuja, niemand vind zo iets leuk volgens mij maar als het goed is verdoven ze dat toch zo goed mogelijk. Dus ik vraag of ik mee moet gaan. Maar nee ik mag niet. Reden: dan ga ik toch alleen maar zeggen dat ie zich niet moet aanstellen :roflmao::roflmao::roflmao: oepsie, misschien toch iets te vaak gelachen met z'n mannenpijntjes.
    Ik ben wel lief hoor voor hem ;) ben hem al een paar dagen gerust aan het stellen en zeggen dat het wel goed komt.

mamabri, TotalBella en Nummer4 vinden dit leuk.
  9. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Bah, zit naast iemand in de trein waarvan dr jas/kleding naar rook stinkt :|. Zo vies.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.371
    10.321
    113
    Ooooh jakkes, zo goor!

11. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.701
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kan met mijn tanden niet eens tegen die lucht die ze blazen. Man ik ga door de grond van de pijn. Koud drinken is ook een drama. En tandsteen weghalen kan niet elektrisch of ik ga kapot van de pijn.
    Dus ik snap je man wel hoor. Gevoelige tanden is echt vreselijk :(

12. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.590
    3.933
    113
    Vrouw
    Ik had deze keer ook totaal niet gezegd dat hij zich aanstelde ofzo hoor, hem telkens gerustgesteld enz. Maar in het niet tandartsen leven is hij een echte man die elk pijntje 45383646 keer moet benoemen en dan durf ik wel eens zeggen dat ie moet stoppen met zagen :oops: daarom mocht ik niet mee nu. Ik weet dat ik ook wat te hard ben geworden op dat vlak door mijn eigen medische geschiedenis, dus terecht ook een werkpuntje voor mij hoor. Maar meestal ben ik de eerste 300 keer zagen nog lief :p eender welk pijntje

Featherr vindt dit leuk.
  13. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Mijn opa zei dan ook altijd dat Frankrijk een prachtig land is, er hadden alleen geen Fransen moeten wonen. :D

mamabri, TotalBella en Spectre vinden dit leuk.
  14. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.276
    4.276
    113
    Vrouw
    Volledig mee eens! Prachtig land, afschuwelijke mensen!

15. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.590
    3.933
    113
    Vrouw
    Kreeg net telefoon van het werk van de welzijnsdienst of zoiets. Dat ik op gesprek moet komen met hun en mijn diensthoofd omdat ik al zolang thuis ben. Maar omdat die job niet meer haalbaar is krijg ik waarschijnlijk medisch ontslag zeiden ze, of op basis van medische overmacht of zoiets.

Om de een of andere reden lijkt ook iedereen die iets te maken heeft met wel of niet werken nog altijd te denken dat ik alleen thuis zit owv mijn colitis, en het feit dat er ondertussen zo veel meer aan de hand is lijkt niet echt door te dringen precies.
    Ik blijf het raar vinden dat ik mensen ken die met 1 van mijn diagnoses thuis zijn, al veel langer. En ik momenteel de een na de andere moet overtuigen waarom ik nog niet kan werken, terwijl ik weeral in een onderzoekstraject zit, nummer zoveel ondertussen. Weer gaan werken zou goed zijn voor de moraal zeggen ze. Snap ik maar ik vraag me echt af hoe dan. En de mensen van het werk coach traject van de ziekteverzekering antwoorden ook maar niet. Die zouden me nog kunnen helpen denken wat er wel kan.

Als ik nu het ene na het andere leuke uitje op Instagram zat te posten ofzo zou ik het nog wel snappen, maar dat is echt niet aan de orde. Mijn uitjes zijn ziekenhuizen, fysio en psychologen, niet de Efteling en dagjes shoppen...

Raak er echt weer in paniek van en na t slechte nieuws dat mijn nieren chronisch beschadigd zijn, ik geen recht heb op een revalidatietraject (en misschien nog een autoimmuunziekte erbij), en mijn opa die zwaar uitgezaaide kanker heeft deze week kan mijn hoofdje het even allemaal niet meer aan. Vraag me echt af hoe andere mensen dat doen dan, of wat ik verkeerd doe/zie...

16. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.873
    893
    113
    Vrouw
    Wilde dit bericht niet zomaar wegklikken. Wilde je een hele dikke digitale knuffel geven. En nee, je doet niets verkeerd. Life s*cks sometimes.

artie vindt dit leuk.
  17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.558
    31.033
    113
    Vrouw
    artie vindt dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.558
    31.033
    113
    Vrouw
    Ik wil niet alleen een like bij een berichtje kunnen zetten, maar ook gewoon hartjes of :roflmao: of :evil: of ...

Kan bij whatsapp ook en in teams en eigenlijk overal.
    Dus huphup @Beheer tijd voor een update van deze site :D

Syane, NiVa0230, Sylver en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.109
    1.593
    113
    @artie je doet helemaal niks verkeerd, twijfel aub niet aan jezelf. Jij krijgt gewoon heel veel op je bordje.

artie vindt dit leuk.
  20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.748
    18.858
    113
    Vrouw
    Zorg en poets zijn de sectoren waar de meeste medische ontslagen zijn de laatste tijd.
    Reden : boetes sinds 2023.

Is er nog kans dat je ooit terug uw job kan uitvoeren denk je?
    Dan kan jij dit aangeven en ook in beroep gaan tegen hun uitspraak.
    Het kan natuurlijk ook zijn dat het gesprek helemaal anders gaat en ze luisteren naar u en medisch ontslag nog te snel is.
    Ook kan je eens bekijken wat in de toekomst een haalbaar re-integratie traject zou kunnen zijn en je mag aangepast werk aanvragen.

Deel Deze Pagina