Wij ook wel hoor. Wij hebben redelijk weer gehad maar in mijn nabije omgeving echt heel veel verregende vakanties.
Vrijwel iedereen denk ik die in Nederland, Duitsland, België, Luxemburg, noord Frankrijk en Scandinavië is gebleven
Hier scandinavië gehad, maar ondanks de regen een super vakantie. Wij laten regen onze vakantie niet verpesten. Ik snap dat het anders voelt als je in Italië met de hagelstenen zat. Maar regen verpest voor ons niks.
We hebben er ook zeker wel wat van gemaakt hoor. Ik zit niet snel bij de pakken neer. Maar lekker op vakantie buiten kunnen eten, dochter die meer van de leuke megaspeeltuin had kunne genieten en dat soort dingen zat er niet in, en ik vond dat echt jammer.
Is je gegund hoor! Wij hadden vooral regen maar konden de tent droog thuis krijgen. Ik had iets sachrijniger geweest als die zeiknat was (weken erna ook regen en de tent past niet in de tuin)
Kan ik me echt heel goed voorstellen. Dat buitengevoel hoort en gewoon bij. Wij hadden bij ons huisje een flinke overkapping en konden wel alle dagen buiten zitten. Met de echte flinke regen waren we gelukkig alweer thuis.
Ja daar hebben wij ook nog prima weer gehad onder het varen Heel de 5 weken eigenlijk wel, alleen de eerste 2 niet echt met zwemweer, toen 2 weken echt op vakantie, en nog 1,5 week aan boord met mooi weer
Ik snap dat wel hoor. Je kunt als het regent genoeg leuke dingen verzinnen voor binnen. Maar voor veel mensen is vakantie weer kunnen opladen in het zonnetje, warmte op je huid, het buitenleven. Wij hebben geluk gehad, groot deel van de vakantie prima weer, regelmatig zon of in ieder geval droog, met hier en daar een bui. Maar toen wij weg waren ook niet alle dagen weer voor op een terras. En ik vond dat ook jammer. Lekker buiten eten geeft voor mij toch meer vakantie gevoel.
Wij ook. Wij hebben enorm geluk gehad qua weer. 4 dagen na de hagelbuien aangekomen en 2 weken lang 26-30 graden gehad. Prima om wat te ondernemen maar toch ook gewoon lekker buiten en bij het zwembad zijn. Dat is wel een unicum deze zomer denk ik met alle regen - stormen- hittegolven- branden-rampen en hagelbuien. Sommige mensen hebben het echt vreselijk gehad (alleen al aan alle schade te zien en de mensen die we spraken in Italië na de hagelbui )
Hier ook, 4 weken schitterend weer gehad in Spanje. De dag dat het 44 graden werd, waren we toevallig een paar dagen op citytrip naar Valencia en daar was het maar 32 graden. Dus zelfs dat onbewust goed gepland. Overigens vorig jaar een flinke bosbrand (nouja meer uitgedroogd gras) meegemaakt op een paar honderd meter van ons huis. Maar zelfs daardoor niet onze vakantie laten verpesten. Alhoewel ik moet bekennen dat ik de eerste nachten daarna wat slecht sliep, bij elk geluidje kijken of het niet weer een blus helikopter was en telkens even door het raam buiten ruiken of er geen brandlucht was. (Brand was trouwens ontstaan als gevolg van iemand die z'n afval illegaal aan het verbranden is, iets waar in Spanje overal voor wordt gewaarschuwd en waarop hele fikse straffen staan.) Maar desondanks toch ook een heerlijke vakantie gehad, de kinderen zagen het gelukkig als een groot avontuur wat goed is afgelopen.
Due hadden wij naast het schip, gelukkig stond de wind de goede kant op en zagen we het zo snel dat we zelf konden blussen (we zouden naar de stad gaan). Daarna kwamen wel nog 3 brandweerwagens maar die hebben alleen nageblust. En brandweerboot, politie, havenmeester. Hoop alleen niet dat er echt wat gebeurt daar aan boord want duurde echt lang voor ze er waren! Er zit een hek en niemand wist de code maar he, t zijn maar schippers he die daar moeten liggen
Ieder zijn ding... ik vind het gewoon niets om überhaupt comfort op te geven tijdens een vakantie en om daar ook nog veel geld aan uit te geven terwijl we allemaal liever thuis zijn. Daarbij vind ik vakantie in geen enkel opzicht ontspannend: iedereen op elkaars lip dus sneller conflicten, uren lopen op een dag om te zien wat je wil zien, want op vakantie gaan om op een strandbedje te liggen is helemaal niet ons ding.... Nee wij gaan over een jaar of 10 wel emigreren naar onze mooiste plek op aarde, kunnen we alles zien maar toch lekker thuis slapen.
Pfft lekker dan! Bij ons kwam na iets van 10 minuten al de eerste blus helikopter, tegelijkertijd met de brandweer. En in de tussentijd was de plaatselijke politie er al en de enige vrijwillige brandweerman van het dorp (klein dorpje).
Stuk beter geregeld. Maar is sowieso groot irritatiepunt van mij (en vele schippers) dat hulpdiensten moeilijk bij het schip kunnen komen. Of zelf van boord. Schippers horen geen leven te hebben denk ik
Mijn jongste dochter heeft vandaag haar eerste introductie dag van de brugklas. Ik weet niet wie het spannender vindt, zij of ik. En mijn oudste start in 4VWO, ook al zo'n stap met een profiel etc. (Dat is voor mij een nieuw fenomeen, ik deed eindexamen in 1993).