Ja dr zijn er heel veel die er last van hebben, ookal kunnen ze echt meer dan prima leren. Doodzonde, want de kennis is er doorgaans meer dan voldoende maar die kers op de taart heb je dan niet. Gelukkig is in de IT certificeringen redelijk normaal en goed geregeld doorgaans met hele leerpaden enzo. Dus je kan het zo gek maken als je wilt, kalmpjes aan, breed of heel specifiek en als een malle certificaten halen. Zou heel fijn zijn als dat met meer beroepen of studies zou kunnen. En OOK heel fijn, proctor examens (wanneer je stabiel internet hebt), dan kan je vanuit huis gewoon je examen doen. Mja examen is geboekt dus ik duik ff onder en daarna hopelijk lekkers trakteren. Blij als deze achter de rug is, bij voorkeur in 1x Maar ik heb een lieve man, we hebben een nu een competitie hier. Dat helpt gek genoeg behoorlijk tegen het gestress. (Ik zit zooo raar in elkaar, maar hij kent de gebruiksaanwijzing behoorlijk goed gelukkig )
Die gebruiksaanwijzingen ben ik bekend mee . Het is bij ons ook een wonder dat wij elkaar gevonden hebben en dat het werkt hahahah. En helemaal met je eens. Door mijn faalangst geen school afgemaakt dan alleen de middelbare. Slim genoeg maar de faalangst neemt het over. Heb mezelf meer omhoog moeten werken wat nu eigenlijk gestagneerd is. 10 jaar comfortabel bij mijn baas maar niks meer om te leren... Heb het altijd erg lastig gevonden maar ben content. toi toi toi!
bweh... ik heb gisteren voor het eerst allergie neusspray gehaald bij de kruidvat - maar wat ruikt/smaakt dat smerig zeg... als of ik continue met m'n neus boven een pot beits hang... ik heb alleen wel het idee dat het wat doet... maar misschien toch maar de anti allergie tabletjes proberen. Nadeel daarvan is dat ik dan wel water bij moet hebben... ik ben een beetje aan het rommelen.. .ik heb het idee dat ik allergisch ben voor de parfums of iets dergelijks in wasmiddel - zo erg dat ik gisteren bij de action achterin de winkel bij de wasmiddelen ook alweer klachten kreeg (geïrriteerde luchtwegen, prikkelend etc, maar zonder hoestkriebel ofzo en het grootste nadeel; eenmaal getriggerd duurt het uren voor de klachten weer verdwijnen) - de neusspray leek de scherpste randjes eraf te halen, maar bah bah... smerig.....
Update: we mogen toch starten, de nefroloog weet het alleen nog niet fertiliteit heeft ons na een kleine emotionele 'we willen echt niet nog langer wachten' babbel toch een startdatum gegeven. Mijn man is echt de zachtheid zelve maar deze keer heeft hij zich echt eens laten horen daar. En dat heeft wel geholpen. Hun redenatie was vooral dat ik voor hetzelfde geld al zwanger was geweest met de iui en dat ze niet verwachten dat er iets uit de testen zou komen waarvoor pre implantatie genetische diagnostiek zou nodig zijn. Dus eind december of eind januari starten we ik weet dus alleen niet zo goed hoe ik dat tegen de nefroloog ga moeten zeggen, moet die maandag bellen sowieso. Of zou ik het gewoon verzwijgen, ze kan het toch lezen in mijn dossier?
ik zou het misschien niet noemen - wat je zegt; ze zien het toch zelf? Maar wat een fijn nieuws! Gewoon dat je weer een punt hebt om naar toe te leven!
Hebben ze anderen? Ik heb allergie neusspray van de kruidvat en die is ook smerig maar meer chemische bloemen. Niet te hard inademen anders prikt alles gelijk. Bbbrrr
Gisteren laparoscopie gehad in Zwolle. Omdat ik verklevingen heb wilde het zkh in Zwolle zelf kijken hoe de verklevingen zitten en wat de beste behandeling zou zijn. De chirurg kwam aan mijn bed en zei meteen 'nou dat was meteen een heel duidelijk verhaal, alles zit helemaal verkleefd, je darmen zitten helemaal vastgeplakt dus ivf is de beste optie'. Ik heb nog een stuk drain in mijn buik zitten (bijna 27 jaar een vp drain gehad ivm waterhoofd als baby); met de drain verwijderen is dat stuk afgebroken en blijven zitten. Volgens mijn neurochirurg konden de verklevingen niet daardoor komen. De chirurg van gisteren denkt dat dat stuk drain een keer ontstoken is geweest en dat daardoor de verklevingen komen. In het zkh in mijn eigen woonplaats zijn ze er in 2021 eigenlijk per toeval achter gekomen dat ik verklevingen heb omdat ik toen met spoed werd geopereerd omdat er een verdenking was van een gedraaide eierstok. Erna zelf nog nagevraagd of dat de oorzaak kon zijn van het niet meer zwanger worden. Nee dat kon want ik ben 2 keer zwanger geweest (beide een miskraam geworden). Nu denk ik, als die drain ontstoken is geweest kan dat ook na de miskramen zijn geweest dus dat ik pas na de miskramen verklevingen heb gekregen. In Zwolle zeiden ze meteen het uitblijven van een zwangerschap kan zeker door de verklevingen komen. En dat blijkt dus zeer waarschijnlijk ook zo te zijn. Ik ben echt boos gewoon op het zkh hier dat ik niet serieus werd genomen.
Hilarisch, R heeft twee paprika's geroofd en eet ze al glunderend op. Geroofd voer smaakt toch lekkerder. Want als ik het op tafel zet loopt hij er omheen. Meneer knaagt gewoon nu van twee hele paprika's afwisselend hapje geel, dan weer rood. Helemaal in zn nopjes alsof hij de hoofdprijs heeft gewonnen. Mama kan er alleen maar om lachen. Jij je prijs ik een kind wat iets gezonds met smaak wegkauwt. Die vitamine C zit wel goed vandaag geloof ik.
Ja dat niet serieus genomen worden herken ik wel. De verklevingen kunnen ook komen door de operaties, dus hoeft niet perse door een ontsteking te komen natuurlijk. Hier ook heel veel verklevingen, al na de eerste keizersnede en heb er 3 gehad, wil denk ik niet weten hoe ik er nu van binnen uitzie. Mijn rechter eierstok zit sowieso ergens aan verkleefd, die konden ze niet weer vinden en dat is ook precies waar ik alle klachten heb. Hier was het na de eerste verklevingen geen probleem om zwanger te raken, maar dat kan zeker wel van invloed zijn zeg. Ik heb geen kinderwens meer, maar denk ook niet dat het nu nog zo makkelijk zou gaan. Veel sterkte met het aankomende traject.
Ik weet iig dat de chirurg die 3 jaar geleden de spoedoperatie deed er echt van was geschrokken hoe erg de verklevingen zijn. Die zijn toen ook al weet niet wat er daarbinnen is gebeurd maar ik vermoed iets van een ontsteking oid. Echt alles zit aan elkaar vast. Maar helemaal zeker zullen we het nooit weten... Dankjewel ❤️
Ik ga om zwanger te proberen te worden iig ivf doen. Verder willen ze qua verklevingen zo min mogelijk doen, want met elke operatie kunnen er meer bij komen.
Krijg een afspraak voor over 6 weken met de fertiliteitsarts. Dan zal er besproken worden hoe en wat nu verder.