Gewoon iets om te delen deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Felice, 10 mrt 2024.

  1. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.303
    15.485
    113
    Keek even 14 dagen weersverwachting maar daarvoor hoeft het zwembad ook niet op helaas :confused:
     
    Spectre vindt dit leuk.
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.295
    26.673
    113
    Vrouw
    Mim89 vindt dit leuk.
  3. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    9.007
    7.439
    113
    Vrouw
    Dankjulliewel ❤️❤️ Morgen gaat beneden de vloer erin :D:D Waarschijnlijk met Pinksteren de tijdelijke woning leeghalen en dan eindelijk in mijn nieuwe woning :D:D
     
    Syane, owly, masami en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    9.007
    7.439
    113
    Vrouw
    Dankjewel!
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.238
    8.946
    113
    Zou alleen ook niet willen dat ze alleen willen spelen vanwege een zwembad. Spelen ze vaker samen.

    Bij gemiep moet zoon naar binnen. Daar hoeft de buurt geen last van te hebben.

    Jammer dat het mooie weer even is afgelopen.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.613
    10.872
    113
    Gewoon iets om te vragen (want het betreffende topic is dicht)… @Adje hoe gaat het nu? Hoe is het met jou en je gezin? En met je dochter en haar moeder in Canada?
     
    KleineLai en Adje vinden dit leuk.
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.651
    24.672
    113
    Wat lief dat je het vraagt!
    Met mijn dochter gaat het goed. Ze moet nog wel wennen, vooral op school, maar dat gaat steeds beter. En ze had al wat vriendinnen gemaakt en voelt zich helemaal thuis bij haar familie. We hebben niet zo heel veel contact. Af en toe app ik even, maar dan is ze vrij kort van stof. Zelf appt ze alleen als ze iets nodig heeft :roflmao: En facetimen hebben we ook gedaan en dat gaat wat natuurlijker en is gezellig.

    Hier is het zo fijn dat er rust is en dat al het wantrouwenen de spanningen zijn weggevallen. En tegelijkertijd heeft dat meer ruimte gegeven voor het terugkomen van de mooie en leuke herinneringen van onze tijd met haar en nu kunnen we het gemis ook voelen. Dus dat levert dan ook weer verdriet op, maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg. Het voelt natuurlijker om haar te missen en daar verdrietig over te zijn, dan het gevoel van overleven en daarbij mijn kind ‘weg te kijken’.

    Nou appte zeme vannacht dat ze haar telefoon kwijt was en of ik hem kon oppiepen met find my phone. Ik had al aangeraden om een nieuw apple id te regelen en aan haar moeders account gekoppeld te worden, maar dat vond ze te veel gedoe.
    En dit soort dingen voelt nog wel dubbel. Aan de ene kant voel ik toch die irritatie weer dat ze zo gemakkelijk zo’n duur apparaat kwijtraakt (ik kan een boek schrijven over alles wat ze kwijt is geraakt :roflmao:) en toch ook een stukje wantrouwen weer. Want ze zegt dat ze hem gisteren bij haar tante kwijt is geraakt, maar hij staat al 24 uur op een compleet ander adres. Dus ik vermoed dat ze hem al eerder kwijt is geraakt, maar daar weer een verhaaltje bij heeft bedacht wat in haar hoofd minder erg is dan waar hij daadwerkelijk ligt.
    Dus dat zijn dan dingen die door mijn hoofd schieten, want dat stukje is nog moeilijk uit te schakelen. Maar daarna dan laat ik dat los en kan me weer realiseren dat het niet meer mijn probleem is. Dat is dus nog een beetje met ups & downs :oops:
     
    DeeLighT, spruitje80, Featherr en 9 anderen vinden dit leuk.
  8. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.613
    10.872
    113
    Klinkt goed @Adje. De dingen die je omschrijft horen er bij lijkt me. En ook erg fijn dat er gemis is en terugkijken op fijne dingen. Dat zegt heel veel over de band die jullie hadden.
     
    Adje vindt dit leuk.
  9. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.811
    3.201
    113
    Vrouw
    Heb een half uurtje geleden hier in huis keihard iets horen vallen en vind niet wat. Alles afgezocht.
    En natuurlijk is man nu net op kamp met het werk dus alleen thuis, en heb ik iets teveel thrillers gekeken de laatste tijd.
    Beloofd een goede nacht te worden :roflmao:
     
    Shay25, NiVa0230 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  10. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.811
    3.201
    113
    Vrouw
    Toch best goed geslapen en ik leef nog dus er liepen geen rare mensen rond hier :roflmao:
     
    Spectre en Mamafiets vinden dit leuk.
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.331
    26.044
    113
    @Adje , Ik vind het zo leuk dat jij nog zo’n gewoonte bent voor haar, haha. Ik vind dat toch wel liefde zonder woorden vanuit haar, ook al is het zichtbare vooral egocentrisch (zoals een tiener betaamt :D ) Je zit 6000 km verderop maar “maaaaaammn, waar is mijn telefoon?!” Je moeder bellen om je problemen op te lossen want om je andere moeder te vragen die een kamer verderop zit is teveel gedoe :roflmao: Tieners blijven tieners al wonen ze duizenden kilometers verderop! Hahaha

    Mooi om te lezen ook hoe jullie persoonlijk proces gaande is :) <3
     
    Mim89, Bloempjelief, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.651
    24.672
    113
    Haha ja dat is het eigenlijk ook wel. Ze is ook nog gewoon puber, dus dat merk je ook in dat app-contact wel. Ik kan dat zelf nu ook steeds beter scheiden van haar problematiek. Eerst kwam dat er bovenop en was ook het normale pubergedrag moeilijk te handelen, terwijl dat er natuurlijk wel tussen zat . Dus relativeren lukte me toen niet, terwijl dat nu wel beter gaat.
    En zo herstelt onze relatie langzaamaan wel, dus dat is echt heel fijn. En ik moet zeggen dat het ook wel goed voelt dat ze me nog steeds ‘mam’ noemt. Ik heb er wel rekening mee gehouden dat dat misschien zou veranderen, nu ze bij haar echte moeder (zoals ze dat zelf altijd zegt) woont.
     
    femkes, mamabri, Featherr en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.651
    24.672
    113
    #513 Adje, 14 mei 2024
    Laatst bewerkt: 14 mei 2024
    Ik heb nog wel even een leuke aanvulling op mijn vorige post (vind ik tenminste :roflmao:)

    Dochter appte me eerder vandaag om te vragen hoe het met haar broertje gaat en dat ze hem zo mist. Dus ik heb gezegd dat we wel even konden facetimen zodra hij uit school was. Dus we bespreken een beetje hoe het gaat op school en thuis.

    En op een gegeven moment zegt ze dat er geen regels zijn en dat ze dat heel erg wennen vind. Of eigenlijk zijn er wel regels, maar geen consequenties als je je niet aan de regels houdt (haar woorden). Waarop ze uitlegt dat haar broertje (14 jr) nog weleens de regels niet zo nauw neemt en dat haar moeder dan bv zegt ‘ach, laat hem maar.’ En dat vindt ze zo raar. Ze zegt dat zij zich nu wel aan de regels houdt, maar dat als haar broertje dat niet doet er dus niks gebeurt. En daarbij gaf ze aan dat ze het bij ons veel duidelijker vond :roflmao:
    Haha, dat doet me toch wel goed. Ben weleens bang dat ik zo streng was dat ik haar uiteindelijk nog meer heb beschadigd dan ze al was :oops:

    Anyway, heb wel uitgelegd dat dingen die anders zijn in een ander gezin niet per se beter/slechter zijn, maar hooguit dat ze daarin iets prettiger of minder prettig kan vinden. En dat het haar misschien wel goed doet om nu minder strak gehouden te worden, ook al is dat wennen.

    Nou ja, was in ieder geval een heel mooit gesprek, waarin toch merkbaar is dat we haar niet helemaal ‘kwijt’ zijn. En ik ben nu nog gelukkiger met de beslissing die we hebben gemaakt. Ik heb echt hoop dat ze daardoor uiteindelijk beter terecht komt.
     
    DeeLighT, NiVa0230, mamabri en 29 anderen vinden dit leuk.
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.651
    24.672
    113
    Foutje
     
  15. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.485
    7.327
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Och ik was vandaag zo trots op mn kind.. ze is echt zo lief..
    We waren heel de ochtend bij de oogarts ivm testen, controles enzo omdat ze een beetje scheel kijkt, al een jaar een bril heeft en ook al bijna een jaar aan het afplakken is zodat haar slechtere oog getraind word.
    Toen we binnen kwamen waren er al 4 kindjes binnen, 1 ervan een jongen met down syndroom van ik schat een jaar of 8-10. L ging eigenlijk direct op hem af en ging bij hem zitten. Zijn moeder wilde hem toen een beetje weg trekken bij L, maar ik zei nee laat maar, ze wil met hem spelen :) en ze waren samen zo lief aan het spelen. Gewoon hartverwarmend.
    Erna moest L opnieuw gedruppeld worden omdat het toch niet helemaal in haar oog was gekomen en toen kwam die jongen haar een beetje steunen, over haar beentje wrijven en over haar bolletje en zei "niet bang zijn, jij kan dit", naaaah mijn hart joh. Gewoon te lief :roflmao::roflmao:
     
    Emuna, NiVa0230, Mim89 en 13 anderen vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.295
    26.673
    113
    Vrouw
    Wat lief :)
    Van beide kinderen
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  17. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.498
    1.708
    113
    Vrouw
    D heeft een bing knuffel die ze overal achter zich aansleept.
    Ik had ‘m vandaag stiekem in de wasmachine gedaan, want dat mag absoluut niet van der :rolleyes:
    Ging ik der net op bed leggen, bing nergens te vinden.
    KAK nog in de wasmachine :o:
    Ik heb D wijsgemaakt dat bing zich helemaal had ondergescheten en dus onder de douche was geweest maar nog niet droog was.
    Nou de hel brak los :rolleyes:
    Heb van alles geprobeerd maar tranen met tuiten.
    Bing MOEST en zou bij der komen slapen.
    Dus nu ligt er een vochtige bing in der bed.. gelukkig was die niet zeiknat:p
     
    Bloempjelief, femkes, Sylver en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.820
    12.439
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao:
    Oeps, foutje
     
  19. Deniesjuh666

    Deniesjuh666 Actief lid

    7 dec 2023
    115
    96
    28
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    Brabant
    Het is wat met die knuffels. Mijn dochtertje heeft een keer over d'r knuffel heen gekotst. Toen hebben we 'm samen in een waszakje in de wasmachine gedaan. En gezwaaid door her raampje. Sindsdien gaat ie regelmatig in de wasmachine. En ruikt ie weer lekker fris en fruitig naar bloemetjes. Ik heb meestal verschillende geuren wasverzachter en die mag ze dan soms kiezen. Haha
     
  20. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    9.007
    7.439
    113
    Vrouw
    Het is een Bing ding :roflmao::roflmao:
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina