Gewoon iets om te delen deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Felice, 10 mrt 2024.

1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.193
    113
    Ja het is lastig uit te leggen vind ik, maar persoonlijk vind vrouwenvoetbal weinig aan. Misschien ben ik verwend, maar waarom zou ik een wedstrijd op tv kijken waar het niveau "lager" is dan ik elke week thuis op het voetbalveld kan zien?

Neuzeke, Bellybell en Philou vinden dit leuk.
  2. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Vergeet overigens niet dat de jongens/mannenlijn van het voetbal ongeveer het enige is waar dit bij gebeurd. Als je kijkt naar andere sporten: volleybal, handbal, hockey etc. moeten ook de ouders overal gewoon heenrijden. Hier heb ik zelf ervaring mee vanuit volleybal, zelf op het hoogste niveau gespeeld en jeugd + jong oranje doorlopen. Mijn ouders hebben me altijd overal heen gebracht, waar ik enorm dankbaar voor ben geweest & nog steeds ben! Denk dat dat ook een soort van keuze is die je als ouder maakt als je je kind hierin wilt steunen & dat het een luxe is als sommige dingen daarvan overgenomen worden door de club zoals bij jongensvoetbal. Maar zo kijk ik er naar!

Neuzeke, Cin85, Diiba en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.765
    7.314
    113
    Vrouw
    Denk je dat het verschil puur fysiek is en niets aan te doen, of zou het meespelen dat jongens vaker als kind al gaan voetballen (voor de deur, op het schoolplein) en daardoor sneller meer ervaring opdoen?

Ik heb sowieso niets met voetbal kijken op tv. Ik kijk alleen bij mijn kinderen ;)

4. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.765
    7.314
    113
    Vrouw
    Dan ben ik wel benieuwd hoe oud je bent, want mijn zusje heeft ook jeugd- en jong doorlopen. Zij is van 91. Als je het wilt delen hoor. Evt via pb.

5. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Oh wat grappig, heel waarschijnlijk ken ik haar wel dan want heb ook met die lichting soms mee getraind als 'jonkie' toen :p Zoals mn nickname verklapt ben ik van 93, dus 1 lichting jonger dan je zusje (net 31 geworden)!

JupitR vindt dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.193
    113
    Ik denk dat het fysieke wel een heel grote rol speelt. Tegenwoordig, van wat ik zie tenminste, zijn het toch net zo goed meisjes die al op vroege leeftijd beginnen? Beide zoons hebben bij meisjes in het team gezeten. Bij de oudste ook meisjes die bij de KNVB zaten bijvoorbeeld. Op een gegeven moment wordt het verschil te groot en gaat dat bijna niet meer (zullen vast uitzonderingen zijn).

Neuzeke en Philou vinden dit leuk.
  7. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.938
    5.902
    113
    Makkelijk eisen als je er zelf verder niks aan doet. Het is inderdaad een vicieuze cirkel. Geld bij de mannentak weghalen kan ook weer niet zomaar. Het is fijn dat steeds meer meiden net als jongens in een jeugdopleiding kunnen spelen, soms zelfs tussen de jongens zoals bij onder andere NEC en Excelsior. Maar dat laatste moet geen voorwaarde zijn om dezelfde faciliteiten te krijgen natuurlijk. Als club moet je al je jeugdspelers hetzelfde kunnen bieden vind ik. Het is helaas wel vaak zo inderdaad dat de meiden er een beetje bijhangen, bvo of amateur. Ik ken zelf ook een meid die op hoog niveau voetbalt, wel amateur, maar de ouders van dat team rijden heel Nederland door omdat de club weigert een bus te regelen. In tegenstelling tot het jongensteam van dezelfde leeftijdscategorie. Dat soort zaken moeten zeker anders.

Ja, het is mooi dat dat kan! Net als de CL-wedstrijden van de Ajax vrouwen die gelukkig in het stadion werden gespeeld. Hopelijk ontwikkelt zich dat nog verder de komende jaren.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.193
    113
    Klopt. Zoon gaat met de bus als de wedstrijd verder is dan 100km (voetbal), maar voor dochter heb ik voor hockey ook wel eens verder dan dat moeten rijden.

9. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.938
    5.902
    113
    Dit inderdaad. Vaak zie je ze na de O17 naar de dames gaan. Misschien een enkeling die de O19 redt. Maar meestal zie je in de O17 al dat jongens nou eenmaal sneller en sterker zijn, waar dat in jongere leeftijdscategorieën veel minder speelt. Het is ook niet voor niks dat bvo meidenteams in jongenscompetities vaak tegen een leeftijdscategorie lager spelen.

suus1983 vindt dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.193
    113
    Klopt. Laatste jaar dat mijn zoon een meisje erbij had, was de jo15. Afgelopen jaar nog 1x een meisje tegengekomen in de jo17 en verwacht dat dat komend jaar in de jo19 helemaal niet meer voorkomt.

Philou vindt dit leuk.
  11. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.724
    2.403
    113
    Er kwam een vraag en er werd duidelijk gezegd dat het antwoord nee mocht zijn. Als het een half uur vervroegd wordt, lig ik daar met last van het feit dat ik net gegeten heb. En ik kan niet eerder eten want moet de hele dag werken. En dan ben ik nu egoïstisch omdat anderen misschien voetbal willen kijken, wat ook kan, want we zijn voor die tijd klaar. Nou sorry hoor, dan ben ik maar egoïstisch.
    Daarbij mag ze van mij best iets eerder stoppen, een uur les ipv een uur en een kwartier vind ik geen enkel probleem, dus dan is er nog een half uur tijd voor iedereen om te komen waar ze zijn moeten. En nu houd ik er echt over op.

12. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.098
    1.846
    113
    Vrouw
    Bij de voetbalclub van mijn kinderen is het nu zo dat meisjes die zich inschrijven bovenaan op de wachtlijst worden geplaatst. Dus jongens die al langer op de lijst staan moeten plaats maken. Dat vind ik ook onrechtvaardig. Ze trainen samen. Dus het is ook geen ander team ofzo. Hoezo heeft het ene kind meer recht om te sporten dan het andere? Prima dat vrouwenvoetbal gestimuleerd wordt maar toch niet zo.

13. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.098
    1.846
    113
    Vrouw
    Ik kan me ook niet voorstellen dat ik naar vrouwenvoetbal ga kijken. Bij hockey, tennis, zwemmen en schaatsen bijvoorbeeld maakt het voor mij niet uit. Maar voetbal, nee dankje :roflmao:

Philou en suus1983 vinden dit leuk.
  14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.001
    113
    Vrouw
    Uitwedstrijden in het buitenland gaan ze wel met de bus, in Nederland niet. Geloof pas vanaf de MO16.
    Mijn dochter (11) speelt komend seizoen in de selectie in de JO14. Dus inderdaad op hoog niveau bij de jongens en dan nogeens een leeftijdscategorie hoger dan haar eigen leeftijd.
    Bij meiden is het de bedoeling dat ze namelijk tot de JO16 bij de jongens blijven voetballen. Daarnaast nog minimaal 1 keer per week trainen/ wedstrijd bij een bvo en dan nog eens spelen/ trainen bij JPN van de KNVB.
    Pas vanaf de MO16 gaan ze volledig bij een bvo spelen. Afhankelijk van welke bvo dat is, spelen de meiden in een meiden of jongens competitie.
    Uitzondering op dit hele verhaal is excelsior, daar trainen de meiden iets van 3x per week en spelen ze met excelsior met een meiden team in een jongens competitie. Maar dan wel op een lager niveau, zoals de 2e klasse. En afgelopen seizoen was er zelfs een team van excelsior dat in de hoofdklasse bij de meiden speelde, dat is vergelijkbaar met 4e klasse bij de jongens.
    (Niet zo vreemd dus dat zij niet heel goed gaan in de eredivisie voor vrouwen). :|

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.001
    113
    Vrouw
    Klopt, ik ken een meisje dat naar de JO19 zou gaan, maar ze is last minute gevraagd door Rijnvogels (topklasse team) en ze heeft toch daar voor gekozen. In de JO17 kwam ze trouwens nog prima mee, maar de meeste meiden gaan met de mo16 volledig mee draaien met een bvo.

Philou vindt dit leuk.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.193
    113
    Oh geen bus vind ik wel raar idd, mijn zoon moet komend jaar rond de 150km rijden voor een wedstrijd, dan ben je de hele dag kwijt. Als je nog andere kinderen hebt is dat al helemaal niet haalbaar. Geen club in de buurt die ook hoog speelt? Scheelt je misschien weer reistijd. 4e klasse schiet idd niet echt op voor een topclub haha nee. Toen er meisjes bij zoon mee speelden was dat in de 3e en 2e divisie.

17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.563
    31.039
    113
    Vrouw
    Niet alles hoeft gelijk te zijn.
    Behalve kansen. Die mogen van mij een stuk gelijker worden.

Athina en Philou vinden dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.563
    31.039
    113
    Vrouw
    Dat is dan toch een keuze die je zelf maakt.
    Ga ik naar yoga of blijf ik deze week thuis omdat ik voetbal wil kijken?

Pas als 3-kwart van de deelnemers afzegt om die reden snap ik dat je als yogajuf vraagt of mensen het dan fijn vinden het tijdstip te verplaatsen.

nijn37 en Neuzeke vinden dit leuk.
  19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.899
    5.214
    113
    Home
    Mijn oudste zat eerst wat dichterbij huis maar een andere grotere club heeft hem overgenomen voor hem geweldig maar het is echt ver voor ons in combinatie met de andere kinderen en werken ook niet te doen

Als je alles zelf moet regelen is dat echt onhaalbaar en duur en jammer voor de meiden dat het bij hun dus dan niet zo kan

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.563
    31.039
    113
    Vrouw
    Idd.
    Bij atletiek lopen de vrouwen ook langzamer. Maar onze top-dames zijn wel enorm populair.

Deel Deze Pagina