Eetschema baby 6 ,5 maand correct?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door ashleyp, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Het schema is als volgt:

07.00 pap met een lepeltje (Bambix fijne granen) van 180/6
    11.00 vers gepureerd fruit met 1 hele liga erdoor, totaal 250 gram. Gaat met gemak op.
    13.00 hele boterham zonder korstjes met beleg. Gaat soms op, blijven soms een paar stukjes over.
    15.00 fles 210/7
    Rond 17.30 - 18.00 groentehap 150 gram. Blijft zeker de helft van over.
    19.00 fles 210/7

Ten eerste mijn vraag, is dit een goed schema voor een baby van 6,5 maand qua spreiding en hoeveelheden?

Mijn tweede vraag, toen hij nog 3x240 en 1x210 kreeg met alleen groente en fruit at hij zijn groente helemaal op en wilde hij zelfs meer. Sinds een week of 2, eigenlijk sinds we met de pap en het brood zijn begonnen, gaat het overdag super, maar bij thuiskomst rond 17.30 word hij hangerig en huilt hij veel. Zijn groente eet hij zeer slecht. We mogen al blij zijn als we een half potje naar binnen krijgen. Maar als we dan de fles eerder maken omdat hij te weinig groente heeft gehad, drinkt hij deze wel meteen leeg. Hij lijkt dus wel honger te hebben. Moeten we wellicht iets aan het schema aanpassen?
    In de ochtenduren slaapt hij nauwelijks tot niet. Zijn fruit gaat altijd op. Wanneer hij smiddags gaat slapen moeten we hem telkens om 3 uur wakker maken voor zijn fles. Is het een optie om hem te laten slapen tot 4 en dan zijn fles te geven? Dan krijgt hij zijn fles later en hoeft hij dus minder lang op zijn groentehap te wachten? Maar ik weet niet of ik dan te dicht op de andere fles zit. Of wellicht deze fles weer verhogen naar 240/8?

Wat adviseert u? We weten echt niet wat de verandering in zijn (eet)gedrag verklaart :(

2. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

3. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste AsleyP,

Het voedingsschema ziet er goed uit.
    Je hoeft zijn flesjes ook niet op te hogen, hij heeft voldoende aan 3 flesjes van 180 ml /6.

Als kindjes moe zijn dan eten zij vaak iets slechter. Omdat jouw kindje 's ochtends niet slaapt, zou je het fruitje en zijn broodje iets vervroegen waardoor hij 's middags iets eerder kan gaan slapen waardoor je hem niet hoeft wakker te maken voor zijn flesje.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina