we gaan beginnen met onze kleine jongen in te bakeren, ik heb de orginele inbaker doeken al in huis, en volgende week komt er een vrouw langs die me uitlegt hoe ik moet bakeren. maar het volgende vroeg ik me af, ik was al begonnen met inbakeren met hydrfiele luiers wat ik van het cb wel mocht, ik doe het precies op de manier als ik het boekje van ria blom, het enige verschil is dat ik zijn beentjes nog de ruimte geef, op die manier doet het onze kleine jongen al erg goed, want hij slaapt nu eindelijk overdag ook in zijn bedje, wat ik voor het inbakeren niet voor elkaar kreeg, de rede dat die vrouw pas volgende week komt is omdat pasen er tussen zit, en ze niet eerder kon komen, heb wel het boekje gehad van ria blom wat ik al helemaal heb door gelezen, ik weet dat je niet zomaar mag inbakeren i.v.m. de heupjes, maar vrijdag de vrouw van cb aan de telefoon gehad en omdat ze volgende week pas konden komen, en het het onze kleine erg goed doet mocht ik hem blijven inbakeren met hydrofiele doeken mits ik zijn beentjes nog vrij hou, maar het geen wat ik me af vroeg, het inbakeren met de hydrofiele doeken is vrij moeilijk omdat niet groot genoeg zijn, maar zou ik die speciale inbaker doeken mogen gebruiken? en dat ik dan ook zijn beentjes nog gewoon vrij houd, want dan krijg ik gewoon het zelfde effect als die hydrofiele doeken, maar dan gaat het een stuk makkelijker omdat die dan beter passen. wat vinden jullie??
Ja, je kunt best de inbakerdoeken gebruiken zolang je de beentjes vrij laat. Let er goed op dat de doeken wel goed 'vast' blijven zitten. Je kunt er ook voor kiezen om altijd de beentjes vrij te laten als het slapen nu goed gaat! Bij ons was het ook voldoende om de armpjes te laten stoppen met 'maaien' (wij hebben dan ook een puckababy gebruikt)
Gewoon doen!! Misschien is deze manier van inbakeren inderdaad voldoende en kun je het zo laten. Scheelt straks ook met afbouwen en een heel gedoe met in- en uitpakken voor elke slaapje!!